Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webex maakt geen verbinding.

Pagina: 1
Acties:

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 12:01

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik zit met hetvolgende probleem:

Sinds kort hebben we op mijn werkplek nieuwe PCs gekregen. Deze lopen (net als de voorgangers) onder WinXP SP3 UK. Nu heb ik het vreemde fenomeen dat ik (en mijn collega's die ook een nieuwe machine hebben gekregen), niet meer kunnen meedoen aan een Webex conferentie.

Wat gebeurt er:

Je krijgt een uitnodiging via e-mail. Je klikt daarop en IE komt voor je neus. Daar moet je dan je naam en e-mail adres aangeven en op het join knopje drukken. Vervolgens komt er een nieuw scherm waarbij er wordt aangeven dat je een file moet downloaden en uitvoeren. Zo gezegd zo gedaan. Dan moet je (om door de firewall heen te kunnen), je userid en proxypassword invoeren. Dan houdt het op. Het blijft hangen op dit punt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~msmh/GoT/webex.png

klik je op de link om het opnieuw te proberen, moet je weer hetzelfde stukje software downloaden en runnen, je proxygegevens invoeren en ben je weer terug bij de screenshot.

Google leverde niets op; ik vond wel referenties naar dit probleem, maar alleen bij gebruik van een Mac.

Als je een free trial doet, werkt het wel. Dan wordt er ook geen programma gedownload, maar een ActiveX component. Daarmee werkt het wel.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 11:59

CNS

Hadden die vorige werkplekken static ip adressen? Zo ja, dan moet je die nieuwe pc's ook static ipadressen geven en eventueel firewall/proxy rules aanpassen op die nieuwe ip-adressen. Of de oude ip adressen van de vorige werkstations gebruiken.

WebEx maakt namelijk gebruik van specifieke ip-poorten die waarschijnlijk in een firewall/proxy open gezet zijn.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Hmm, de vorige PC's hadden static DHCP adressen. Het IP adres van de nieuwe machine is idd anders als van de oude, wel hetzelfde subnet mask.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 11:59

CNS

In dat geval krijgen ze dus altijd van de DHCP server hetzelfde ip adres. Een reservering dus.

Dan kun je OF in de DHCP de reservering aanpassen door de MAC adressen van de nieuwe werkstations te gebruiken. OF nieuwe reserveringen in de DHCP aanmaken en op je firewall/proxy de betreffende rule voor WebEx verkeer bij te werken.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
IT afdeling gaat het IP adres van de oude machine toewijzen aan de nieuwe. Eens kijken of dat verschil maakt.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
Ben jij nou je problemen aan het oplossen voor de IT'ers? Vertel mij ook eens hoe ik mijn gebruikers zover krijg!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
LOL.

Het zal ermee te maken hebben dat ikzelf binnen een engineering afdeling (met veel IT kennis) werk; die krijgen ook wat meer ruimte om zelf onderzoek te doen (bv. tijdelijk local administrator rechten). Dan kunnen zij zich meer bezighouden met problemen van minder capabele gebruikers.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
Ach so. jammer dat ik die afdeling niet heb...

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
IP adres is omgezet naar het adres van de oude machine. Helaas pindakaas, het maakt geen verschil.

Pagina: 1