Toon posts:

Eenvoudig wisselen van 3d kaarten??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik mijn pc af en toe voor spellen en meestal voor 3d CAD tekenen gebruik zou ik graag 2 grafische kaarten willen gebruiken. Er zit nu een ATI HD5770 in, en vanwege het 3d tekenen wil ik overgaan op een Quadro FX of FireGL / FirePro kaart. Echter speel ik af en toe ook wel spelletjes, en om dat met zo'n werkstation kaart een beetje fatsoenlijk te kunnen doen ga je echt na een heeele dure kaart toe, terwijl dit voor mijn tekenwerk niet meteen nodig is.
Ik vroeg me dus af of het op de een of andere manier mogelijk is om snel van 3D kaart te kunnen wisselen, liefst zonder de kast open te maken. Dan kan ik namelijk een vrij gewone midrange Quadro FX / FireGL kaart erbij zetten om mee te tekenen, en mijn huidige kaart gebruiken om wat spelletjes mee te kunnen spelen. Mijn moederbord heeft 2 PCI 16x slots. Ik weet dat sommige kaarten gesoftmod kunnen worden zoals de 8800gts bijvoorbeeld, maar met de nieuwere 3D kaarten gaat dit niet meer. Misschien dat er met 2 windows installaties in dual boot iets mogelijk is :? Het beeldschermkabeltje even omsteken kan ik wel mee leven.

Mijn PC:

AMD X6 1055T
12GB DDR3 RAM
ATI HD5770
2x 2TB HD
MSI 870U G55

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:06

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat je kan doen is beide kaarten er in drukken en dan kun je in het bios kiezen welke kaart je als primaire kaart wil gebruiken ;)

Misschien is dat niet eens nodig en kun je in het CAD programma kiezen welke grafische kaart je voor acceleratie wil gebruiken?

www.maartendeboer.net