[Sound] vervanger voor mijn SB X-Fi Fatility

Pagina: 1
Acties:

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05-2025
Hoi allemaal,

Na enkele jaren kloten, en nu dat ik gisteren windows 7 X64 op mijn computer heb gezet ben ik de driverhell van Creative zat...!
De driver ondersteuning voor deze kaarten is zo ontzettend slecht dat ik van plan ben om een nieuwe geluidskaart aan te schaffen. Nu is echter de vraag, welke geluidskaart is een waardige vervanger voor mijn huidige geluidskaart.

Mijn eisen aan de geluidskaart zijn.
Er moet 5.1 op kunnen (eventueel 7.1), er moet een optical Input opzitten, een RCA input en het liefst ook nog een losse Headphones uitgang opzitten zodat ik niet telkens onder mijn bureau moet klimmen om mijn draden te verwisselen.
Ik gebruik de kaart voornamelijk voor gamen, TV kijken en mijn PS3 op aan te sluiten.

Ik zie ook andere merken die X-Fi chipset hebben. Volgens mij was het Auzentech. Ik vroeg me af of deze dezelfde problemen ondervinden met drivers onder Windows 7 X64 ultimate. Of dat het alleen Creative is die brakke drivers leveren.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

iRacing Profiel

Verwijderd

Come on zeg. Dit kan je zelf toch wel uitzoeken?? Google? Bing? Om er maar even een paar te noemen.

• jvaneijk
Ik hoor graag ook wat mede tweakers ervan vinden. En Ik heb ook 100x gehoord dat je je SB X-Fi kaart gewoon installeert en je je drivers installeert en hij werkt out of the box.. Nadat ik dat heb gehoord ga ik er niet zomaar vanuit dat het ook echt werkt want ik heb het nu wel een beetje gehad. En ik ga niet weer 250 euro uitgeven en er dan niet aan hebben..

iRacing Profiel

Verwijderd

Je vergeet alleen dat het hier een forum is waar we ervaringen uitwisselen als we de hardware al hebben. Het is hier dus geen helpdesk, al denk je dat misschien wel. Er wordt hier eigen inzet verwacht en dat mis ik, zachtjes gezegd, toch wel enigzins. Je kan zelf de info op internet opzoeken, bij die info staat ook vermeld of er drivers voor een bepaald OS bij zitten.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Auzentech X-Fi Forte 7.1 (20K2 DSP) pas geinstalleerd op m'n W7 x64 werkstation, probleemloze installatie gehad met het recenste Auzentech driverpack voor de Forte.

Erg mooi analoog geluid komt eruit, deze geluidskaart heeft nu m'n Xonar D1 vervangen.

[ Voor 24% gewijzigd door bitshape op 04-03-2011 14:50 . Reden: linkje toegevoegd ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik hoor graag ook wat mede tweakers ervan vinden.
Dat kun je in 1001 eerdere topics teruglezen. Het is de bedoeling dat je daarnaar op zoek gaat voordat je een topic opent :o

Verder is het niet gek dat je weinig zelf vindt als je in het verkeerde subforum zoekt. Overige Hardware is geen dumpbak. Zaken die elders op GoT besproken worden horen daar thuis. Geluidskaarten zijn audio devices. Is het zo gek om te denken dat je dan in Audiob & HiFi gaat kijken :?

Move OH -> AH

De crew daar zal kijken of dit topic open moet blijven of niet gezien inzet.

Oslik blyat! Oslik!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 20:32
Voor de 101'ste keer dan :)

Je kunt gewoon 64-bit drivers van de creative site halen, die zijn gewoon WHQL gecertificeerd en werken gewoon uitstekend. totaal geen problemen mee gehad. nooit gehad, ook.

Denk dat het probleem ergens anders zit, en niet zozeer bij Creative.

• jvaneijk
Ja dat zal wel maar dan heb je vast geen Fatal1ty pro? met een 3.5" box erbij. Ik heb inmiddels geluid via PAX drivers met 5.1 en EAX 5.0 ondersteuning maar mijn breakout box werkt half!

Dus die drivers zijn nog steeds brak. En dan mag jij misschien als een van de weinige de mazzel hebben dat hij het doet. Maar dan ben je echt een van de weinige.

iRacing Profiel

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:21

Wildfire

Joy to the world!

Mwah, heb zelf een Auzentech X-Fi Forte onder Windows 7 64-bit. Ik heb maar één ergernisje en dat is dat soms het omschakelen naar Dolby Digital Live (of DTS) om live surround encoding te krijgen, niet meteen werkt. Ik krijg dan geen geluid, terwijl het wel wordt afgespeeld.

Buiten dat heb ik echter nul komma nul aan driverproblemen. Ik vraag me dan ook serieus af waar al dat geklaag vandaan komt, wat voor problemen heb je dan wel niet? (ik heb zelf een Creative Labs X-Fi XtremeMusic gehad, daarna een Auzentech X-Fi Prelude voor het betere analoge geluid en vervolgens een Auzentech X-Fi Forte omdat ik geen ruimte voor een PCI-kaart meer had en dus PCI-Express moest gebruiken --- met geen van deze kaarten dus issues gehad buiten bovenstaand al genoemde probleem)

BTW: De Auzentech drivers zijn gewoon de Creative-drivers met een eigen label. Auzentech maakt ze echt niet zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 04-03-2011 20:50 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Hier ook een X-Fi Fatality Pro bladiebla met zo'n 5,25" bay ding erbij. Nooit drivergezeik gehad onder XP x64, Vista x64 en W7 x64. :)

Enige wat ik drivergezeik kan noemen is dat ik na het updaten van de drivers altijd weer mijn micvolume en boost aan moet passen, maar omdat nu gezeik te noemen. :P

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1