Wifi verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 11:26
Mijn ouders hebben een wonderlijk issue met de wifi waar ik maar niet achter kan komen.

Voorheen hadden zij een ISDN centrale met daarbij een ADSL internetverbinding. Het vervelende was dat het wifi signaal steeds wegviel. Omdat zij toch maar gebruik maken van 1 nummer, heb ik voorgesteld het ISDN verhaal te laten verwijderen en gewoon analoog ADSL signaal te nemen (nu xs4all). Ook om op die manier gebruik te kunnen maken van een nieuwe wifi router.

Echter, het wifi signaal valt nog steeds om de paar minuten weg (heeft signaalsterkte uitstekend, maar valt dan weg om met een minuut of wat weer terug te komen). Hierop het ik vervolgens een nieuwe wifi receiver gekocht (USB) om te kijken of het hier aan ligt, maar nog steeds valt het signaal weg. Daarnaast heb ik Windows opnieuw geinstalleerd (win7, was Vista), om zowel de performance op te schroeven en om te kijken of het misschien een settings dingetje was, maar nog steeds de ellende van de wegvallende verbinding. Morgen ga ik er weer heen om te kijken waar het verder aan kan liggen, maar ik ben lost.

Jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Extra info:
Ze wonen buitenaf op een boerderij en er is in elk geval geen ander signaal in de buurt, de afstand tussen de PC en wifi router is ongeveer 5 meter.

• jowe
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-02 14:54
Heb je al geprobeerd om de router helemaal resetten (meestal een paar seconden de reset knop inhouden)?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Waar staat de router?

Self reflection is the school of wisdom

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:14

lier

MikroTik nerd

OS uitsluiten door met een livecd (bijvoorbeeld Ubuntu) te testen.

Wat bedoel je exact met "verbinding valt weg"?

Verder ontbreekt alle hardware info, dus:

- welk modem/router?
- welke WiFi adapter?
- zijn er storingsbronnen?

- drivers up-to-date?
- firmware modem/router?

- contact gehad met de XS4ALL helpdesk?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:05

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Is het een nieuwe router welke je hebt? Of is het de router die is meegeleverd door KPN? Ik heb het een paar keer meegemaakt met Belkin routers die elke keer een time-out hadden. Verwisselen van die router deed wonderen. Verder is de vraag wat "lier" ook aangeeft wat bedoel je precies met wegvallen? is de internetverbinding die weg valt of is het de WIFI die weg valt? probeer eens met een kabel aan te sluiten om te zien of hij dan wel stabiel is.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Verwijderd

Heb je het tooltje uit deze link al geprobeerd ? http://www.howtogeek.com/...ize-your-wireless-signal/)

Kijken of er bij jou in de buurt veel mensen zitten die hetzelfde kaneel gebruiken. Ze hem anders op een ander kanaal.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:14

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:35:
Heb je het tooltje uit deze link al geprobeerd ? http://www.howtogeek.com/...ize-your-wireless-signal/)

Kijken of er bij jou in de buurt veel mensen zitten die hetzelfde kaneel gebruiken. Ze hem anders op een ander kanaal.
Warfare schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:17:Extra info:
Ze wonen buitenaf op een boerderij en er is in elk geval geen ander signaal in de buurt, de afstand tussen de PC en wifi router is ongeveer 5 meter.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:50

Tazzios

..

5 meter,......En een kabeltje gebruiken?

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:05
al eens met een andere computer/laptop/telefoon geprobeerd ? kun je iig die pc uitsluiten als dat ook niet werkt

• Warfare
De router is uiteraard diverse malen gereset. Ook is de router vervangen van de standard van KPN die toen werd geleverd naar die nieuwe die bij het abonnement van XS4all zat. Deze is geinstalleerd door een monteur. Ik ga er vanuit dat dat dus goed is.

De router hangt in de meterkast. Uiteraard natuurlijk geprobeerd de deur op te houden, maar al dan niet met deur open. Windows geeft aan dat de signaalsterkte uitstekend is. Maar dan ineens, schiet deze weg en is er geen verbinding. Op de router is geen wijziging van lampjes oid te zien.

De router is een FRITZ!Box 7340 die standaard meegeleverd is. De wifi adapter weet ik niet uit mijn hoofd, maar volgens mij zo'n kleine sitecom USB adapter. Mijn plan was inderdaad om morgen mijn laptop mee te nemen en even een flinke download aan te zetten om te kijken hoe deze reageert.

XS4all wilde best de router vervangen, maar aangezien het om 2 verschillende routers gaat waarbij de problemen optreden, lijkt het probleem niet in de router te zitten.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Warfare schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:29:
De router hangt in de meterkast. Uiteraard natuurlijk geprobeerd de deur op te houden, maar al dan niet met deur open. Windows geeft aan dat de signaalsterkte uitstekend is. Maar dan ineens, schiet deze weg en is er geen verbinding. Op de router is geen wijziging van lampjes oid te zien.
De deur open houden doe je meestal als er een mooie dame uit de auto komt, maar voor een wifi signaal maakt het niet uit ;). Probeer de router/modem met wifi is buiten de meterkast te plaatsten (menig keer al geholpen met familie/kenissen/vrienden).

Wifi is net zoals een radio signaal, het gaat overal doorheen. Ben zelf geen elektrotechnicus, maar als ergens een hoop stroom bij elkaar komt vormt dat op één of andere manier een (magnetisch?) veld waar het signaal dus niet door heen komt.

Self reflection is the school of wisdom

• Warfare
Toevallig vorige week nog de router zo'n anderhalve meter buiten de kast gezet, maar ook daar helaas hetzelfde resultaat.
Pagina: 1