Toon posts:

Laptop of desktop met sandybridge Besluiteloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
geachte lezers,

Ik had graag jullie mening en advies over het volgende.
IK ben besluiteloos over de aanschaf van ofwel een laptop ofwel een desktop.
helaas weet ik niet wat ik moet doen waardoor het een uitstel procedure blijft en dat wil ik niet meer.

Wat betreft de laptop of desktop is een SSD en een externe monitor in beide hetzelfde. Ik zal ook bij aanschaf van een laptop voor thuis een apparte 24inch monitor aanschaffen en waarschijnlijk ook het toetsenbord (muis heb ik al).

Laptop:
  • 2.0ghz I7 sandybridge
  • 6GB ram
  • GeForce GT540M
  • 640GB HDD (word waarschijnlijk vervangen voor een SSD 120GB) (1TB spinpoint via usb-hdd-dock.)
  • 3x USB 2.0 & 1x USB 3.0
  • geen mogelijk uitbreiding Intel Light peak
  • 15,6inch laptop led scherm + 24'' monitor
  • geen verlicht toetsenbord (kan wel later aangesloten worden met usb op 1 van de al zo weinige usb poorten)
Desktop:
  • 3.4ghz i7 sandybridge
  • 8GB ram
  • MSI R6950 2GB of Nvidea GTX 560 Ti 1GB
  • 120GB SSD & 1TB Spinpoint
  • 10x USB 2.0 & 4x USB 3.0
  • Mogelijkheid voor uitbreidingskaart intel lightpeak controller in de toekomst.
  • Slechts één 24" monitor
  • verlicht toetsenbord: Logitech Illuminated Keyboard
Wat word er met het apparaat gedaan:
Veelzijdig gebruik. Ik doe er vanalles op.
Ik ben geen hardcore gamer maar af en toe een spelletje doe ik wel. Het maakt mij dan niet uit of een spel op ultra settings gespeeld kan worden, zolang het spel maar draaid. Ik speel wel graag enkele van de nieuwe spelletjes vaak strategy games.
Verder studeer ik erop, als software engineer moet ik gemakkelijk gebruik kunnen maken van eclipse voor java en visual studio 2010 voor c#
Ook moet het goed mogelijkheid zijn om meerdere applicaties tegelijk te draaien, met als "grote ram vreter" virtual machines waar zo nu en dan het een en ander mee geexperimenteerd word.
Ik heb een lichte behoefte om het apparaat mee te kunnen nemen. Deze behoefte is licht omdat we het afgelopen jaar niet meer zoveel met de laptops bij elkaar zijn gekomen voor bijvoorbeeld een spelletje of programmeur werk of wat anders. Pak weg 3 jaar geleden, kwamen we elke week standaard met de laptops bijeen, dus de tijd kan zomaar veranderen dat we dit wel weer gaan doen. maar dit vooruitzicht heb ik niet en is moeilijk te voorspellen.
Natuurlijk worden ook de standaard dingen gedaan, msn, muziek, films, downloads etc. maar hiervoor is natuurlijk weinig verschil in laptop of desktop.

pricewatch: Asus N53SV-SZ016V
wenslijst: pc1

Verwijderd

Normaal gesproken zou ik zo'n topic op slot gooien met een verwijzing naar de *LET OP* - Wat moet ik kopen. Maar omdat je duidelijk geen idee hebt wat je moet kopen jaar ik deze nog even open. Voor concreet aankoopadvies verwijs ik je wel door naar Best Buy Guide overzichtstopic

Ik snap niet zo goed wat nu de bedoeling is, je twijfelt tussen een desktop en een laptop omdat je hem bijna noot meeneemt. Maar is het dan niet veel slimmer om een maatje groter te kiezen? Met als bijkomend voordeel dat je vervolgens 2 harde schijven plus mogelijk 4 RAM sloten hebt. In dit geval zou zelfs een 18" volstaan.

Twijfelen tussen een desktop en laptop is niet echt moeilijk, aangezien er een enorm gat zit tussen beiden. Al geloof ik niet dat de laptop in jouw voorbeeld significant trager is: hij turbo't tot 2,9GHZ. Vergeet dat niet.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-12 17:04
Ik zou voor de desktop gaan, en eventueel nog een goedkoop of tweedehands laptopje aanschaffen voor als je echt hem mee moet nemen. Ik neem aan dat je niet je laptop meeneemt om ergens te gaan gamen, daarvoor heb je dan je desktop. Als je moet programmeren kan je dat prima op de laptop doen.

Mijn ervaring is dat als je toch vaak thuis zit, een laptop niet zo lekker werkt als een desktop. Ik heb een XPS 15 laptop(redelijk krachtig), deze kan ik aansluiten op mijn 22" scherm, met los toetsenbord, maar ik zie geen enkele reden om dit te doen, het blijft toch zwak aanvoelen.

Ik adviseer je dus een desktop met een goedkope laptop er bij. Of misschien is die nieuwe Inspirion wat voor jou(met dat tablet achtige scherm, wat toch een laptop is).

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-12 10:59
ik heb zelf ook getwijfeld tussen ruwweg hetzelfde systeem en die laptop, maar ben uiteindelijk voor de laptop gegaan. 99% van de tijd gebruik ik de extra kracht van de pc toch niet, maar ik heb wel een redelijk snelle laptop nodig voor mijn studie. Verder merkte ik dat ik als ik thuis studeer ik toch gewoon aan de laptop zit (wel met los scherm toetsenbord enz omdat ik redelijk gevoelig ben voor rsi) zodat ik niet al mijn data over hoef te zetten enz.
Overigens zou ik in die laptop wel de dvd drive vervangen voor een SSD