Kan iemand me vertellen of ik op me huidige moederbord, een Asus M3A78-EMH HDMI, een AMD Athlon 2 X2 250e processor kan plaatsen en gaat werken?
Socket AM2, AM2+
Dat had je toch ook zelf kunnen vinden?AMD Socket AM2+ / AM2 ; Processors
AMD Phenom™ / Athlon64 FX / Athlon64 X2/Athlon64 / Sempron processors
AMD Cool 'n' Quiet™ Technology
AMD64 architecture enables simultaneous 32-bit and 64-bit computing
AMD Live!™ Ready
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Als je dat nou al zelf niet uit kan zoeken is het dan wel verstandig dat je de upgrade zelf uit gaat voeren?
Bovendien worden dit soort topics hier niet echt gewaardeerd, we verwachten hier eigen inzet!
Bovendien worden dit soort topics hier niet echt gewaardeerd, we verwachten hier eigen inzet!
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Verwijderd
Ga naar de Asus site, zoek je mobo op en kijk onder "CPU Support List" of de cpu die jij wilt er staat. Dit had je makkelijk zelf kunnen bedenken.
Wat ik nergens zie staan is Athlon 2 X2. In het door jou genoemde stuk staat Athlon X2. Ik heb geen idee of dat hetzelfde is. Ik heb nog een ander systeem, een M4A78 moederbord waar dus een AMD Athlon 2 X2 240e op zit. Verschil tussen beide borden is de moederbord chipset. Beide borden hebben een AM2+ socket. Ik zou verwachten dat op het M3A78-EMH HDMI de AMD Athlon 2 X2 240e of de 250e zou moeten passen. Ik zoek dus naar bevestiging van deze aanname. Informatie van Asus is ook niet altijd duidelijk. Vb: er zijn genoeg geheugen bankjes die niet door Asus gesupport worden, maar wel prima werken op hun moederborden.Outerspace schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:55:
[...]
[...]
Dat had je toch ook zelf kunnen vinden?
Ik kan de upgrade prima zelf uitvoeren. Ben alleen niet thuis in de AMD wereld. Vandaar mijn vraag.Ventieldopje schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:57:
Als je dat nou al zelf niet uit kan zoeken is het dan wel verstandig dat je de upgrade zelf uit gaat voeren?
Dat is niet met elkaar te vergelijken, aangezien het moederbord (chipset/bios/vrm) specifiek ondersteuning moet hebben voor een bepaalde cpu. Kijk dus zoals KeDeShCh al zei op de support cpu list van het betreffende bord, staat 'ie daar niet op kun je er beter vanuit gaan dat deze niet (optimaal) werkt.Volture schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:04:
Ik zoek dus naar bevestiging van deze aanname. Informatie van Asus is ook niet altijd duidelijk. Vb: er zijn genoeg geheugen bankjes die niet door Asus gesupport worden, maar wel prima werken op hun moederborden.
Ok, dan weet ik genoeg. Bedankt.Nielson schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:10:
[...]
Dat is niet met elkaar te vergelijken, aangezien het moederbord (chipset/bios/vrm) specifiek ondersteuning moet hebben voor een bepaalde cpu. Kijk dus zoals KeDeShCh al zei op de support cpu list van het betreffende bord, staat 'ie daar niet op kun je er beter vanuit gaan dat deze niet (optimaal) werkt.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen de Support list en een Compatibility list....Volture schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:04:
[...]
Vb: er zijn genoeg geheugen bankjes die niet door Asus gesupport worden, maar wel prima werken op hun moederborden.
Zie trouwens: http://support.asus.com/c...port.aspx?SLanguage=en-us
Kun je op zowel mobo als CPU zoeken...
Deze advertentieplaats is te huur!
Inderdaad. En aangezien het kijken op de site van de fabrikant behoort tot de basisinzet die we verwachten voordat je een topic opent gaat deze dicht.RammY schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:12:
[...]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen de Support list en een Compatibility list....
Zie trouwens: http://support.asus.com/c...port.aspx?SLanguage=en-us
Kun je op zowel mobo als CPU zoeken...
Overigens mist ook nog wat andere inzet, graag hier lezen:
Het algemeen beleid #quickstart
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.