nieuws: Nieuwe microscoop kan mogelijk virussen visualiseren
Het kan zijn dat het juist is, maar ik vond het vreemd in vergelijking met wat in de bron staat.
Een structuur als lichtversterker? Moet dat niet een microsphere structuur of microbol structuur of zo zijn (hoe dat ook in het Nederlands vertaald moet worden). En het beeld wordt toch vergroot ipv. het licht versterkt?Onderzoekers hebben een methode ontwikkeld om onder een optische microscoop kleinere objecten zichtbaar te maken dan tot dusver mogelijk was. Om dit voor elkaar te krijgen gebruikten de onderzoekers een structuur als lichtversterker.
Nog iets vreemd, ik zal het hier maar toevoegen:The new nano-imaging system is based on capturing optical, near-field virtual images, which are free from optical diffraction, and amplifying them using a microsphere, a tiny spherical particle which is further relayed and amplified by a standard optical microscope.
Zonder ze dood te maken? Er staat iets gelijkaardigs in het bron artikel maar:Wel zeggen de onderzoekers op termijn naar cellen en virussen te willen kijken zonder deze dood te maken. Als een elektronenmicroscoop, die nog kleinere details kan bekijken, wordt gebruikt, moet dit onder vacuüm gebeuren en sterven cellen en virussen.
"The common way of seeing tiny items presently is with an electron microscope, and even then you cannot see inside a cell – only the outside. Optical fluoresce microscopes can see inside the cells indirectly by dying them, but these dyes cannot penetrate viruses."
Dying vertaalt inderdaad naar sterven maar in deze context lijkt het te moeten vertalen naar verven/kleuren (Dye=verf/kleurstof) aangezien ze ook spreken over een Optical fluoresce microscopes. Dying viruses zou vertalen naar een virus sterven en je natuurlijk niet iets of iemand sterven, dan zou het doden of killing the viruses moeten zijn. Al staat er wel 'seeing living viruses'."Seeing inside a cell directly without dying and seeing living viruses directly could revolutionize the way cells are studied and allow us to examine closely viruses and biomedicine for the first time."
Het kan zijn dat het juist is, maar ik vond het vreemd in vergelijking met wat in de bron staat.
[ Voor 45% gewijzigd door kluyze op 04-03-2011 11:41 ]