KPN neemt NL-IX over, zeker niet #5

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
nieuws: KPN neemt internetknooppunt NL-ix over

Volgens het t.net artikel is NL-IX het 5e grootste internet exchange ter wereld.

Echter is het qua aantal klanten het 6e grootste internet exchange ter wereld en qua average throughput staat het niet eens in de top 10.

Imho is de maat waarmee je IXs meet average throughput en niet aantal klanten (dat zegt immers niets over de grote van het bedrijf, of over de prestaties die het bedrijf levert). Maar in iedergeval is hoe je er ook naar kijkt het niet het 5e IX van de wereld eerder de 6e of de 14e

bron: Wikipedia: List of Internet exchange points by size

~ Mijn prog blog!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Hmm. Ja. Klopt. Ga ik oplossen.

Ik ben helemaal geen stagiair

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-02 17:27

DarkKnight

Narf

Daarnaast zou het ook misschien goed zijn om te vermelden dat de lijst verre van compleet is omdat het alleen op exchanges betrekking heeft die hun data publiekelijk maken. Grote afwezigen op de lijst zijn dan ook de VS en het verre oosten, welke zeker ook wel internet exchanges moeten hebben die hoog in de lijst zouden komen, indien het publiekelijk zou worden gemaakt.

“If it’s not broken, you didn’t try hard enough.”

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Thanks, heel netjes dat je het ook veranderd hebt naar doorvoer snelheid, een luie fix zo '5' door '6' veranderen geweest zijn :).

~ Mijn prog blog!