Toon posts:

Probleem met mijn Computer ( Wss Grafishe kaart )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen , ik heb al geruime tijd rare problemen met mijn computer , als hij opstart blijf hij soms al bij het eerste scherm haken , soms start hij daar door en dan staat er iets in de trant van ` No boot Media Selected `
Als hij dan eenmaal is doorgestart doet hij het in principe normaal , ik speel op het moment uitsluitend Heroes Of Newerth en daar geeft hij geen problemen.
Maar nu komt het soms als ik een spel speel als bijvoorbeeld
Lost Planet 2
Mafia 2
Gothic 4 ( of iig die laatste weet niet of het 4 is )
Dragon Age

En nog wel andere waar ik even niet op kan komen , dan gebeurt het al relatief snel dat het scherm opeens uitgaat en ik hoor een soort ` hardware disconnected ` geluidje en dan kan ik alleen mijn pc resetten en doet hij het weer normaal .

Ik denk gewoon dat mijn grafishe kaart gaar is ( vooral omdat als ik de details lager zet hij het langer doet voor het scherm zwart word ) .
Ik heb windows overigens al meerdere keren opnieuw geinstaleerd dus hier licht het sowieso niet aan .

Maar ik hoor graag van jullie mijn systeem is overings

q 6600 ( stock )
Ati 4850
2 gb ocz gehuigen ddr 2
asrock VIIV
en iets van 3 /4 verschillende ,schijven , ik zit nu op mijn stage dus ik kan even niet kijken welke precies

Ik hoor graag van jullie ;)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wat is het merk en type van je voeding?

Hoe zijn de temps van je processor en videokaart tijdens de crash ?

Verwijderd

Topicstarter
kzou het niet weten zit nu op mijn stage en ik weet mijn specs niet uit mijn hoofd , ik zal eens kijken als ik thuis ben .
Maar ik vraag me eigenlijk voor alsnog af of er mensen zijn die dit herkennen en hoe ze dit hebben opgelost

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-02 13:16
als ik dit zo zie zal ik als ik jou was je hardeschijf ook maar even testen.
aangezien hij bij het booten soms al aan geeft dat hij geen bootable media kan vinden.
en natuurlijk effe kijken of alle stekkertjes in de kast goed zitten.
je hardeschijf kan je testen met Hirens boot cd. hier staan alle HDD tests op van de grote hardeschijf fabrikanten
en effe checkdisk draaien wil ook nog wel eens helpen

[ Voor 7% gewijzigd door nickertNL op 04-03-2011 10:06 ]

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:15
Heb je de kast al een open gemaakt en alle kabels eens aangedrukt?
Draait fan van je videokaart nog wel?
Of misschien een probleem met je chipset, iets van 'No boot Media Selected' lijkt mij niet een probleem met je videokaart.

Verwijderd

Heb je de kabels van de HDD wel eens opnieuw aangesloten (vast > los en weer vast) en of vervangen en of op een andere poort aangesloten. Lost dit niks op test de schijf een keer met bv HDD tune of Everest. Is de schijf verder in ord doe een clean install van windows.
Mocht dit niet helpen zal het langzamerhand wel duidelijker worden welk onderdeel nu de problemen geeft en zal je wel moeten testen met andere onderdelen!

Verwijderd

Topicstarter
brambo123 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:51:
Heb je de kast al een open gemaakt en alle kabels eens aangedrukt?
Draait fan van je videokaart nog wel?
Of misschien een probleem met je chipset, iets van 'No boot Media Selected' lijkt mij niet een probleem met je videokaart.
Denk eigenlijk dat hij meerdere problemen heeft , no boot media selected krijg ik meestal pas na een tijdje als ik hem net geinstalleerd heb start hij gewoon door , pas na 2/3 dagen krijg ik die melding weer .

Ik denk niet dat het kan dat ik bij sommige spellen gewoon kan spelen ( Fallout 3 en New Vegas , HoN ) en andere spellen niet kan spelen ( die lijst die hierboven staat ) en dat dan mijn schijf het probleem is , maar goed je weet maar nooit dus ik zal eens kijken .
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:51:
Heb je de kabels van de HDD wel eens opnieuw aangesloten (vast > los en weer vast) en of vervangen en of op een andere poort aangesloten. Lost dit niks op test de schijf een keer met bv HDD tune of Everest. Is de schijf verder in ord doe een clean install van windows.
Mocht dit niet helpen zal het langzamerhand wel duidelijker worden welk onderdeel nu de problemen geeft en zal je wel moeten testen met andere onderdelen!
Nee nog niet op andere poorten aangesloten , ga ik als ik thuis ben wel even doen .
Clean install heb ik al 3/4 keer gedaan dus ik denk niet dat ik daar al te veel mee op ga lossen :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 11:01 ]

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-01 20:24
Ik vermoed ook de voeding of de harde schijf.

Staan de games die werken op je bootschijf? En de games die niet werken?
Qua oplossing valt er weinig aan te vullen nu.

- Harde schijf checken
- Temperaturen en fans checken
- Schroef de kast open en dubbelcheck de kabels (evt los, vast)

Maargoed, dit is allemaal al eerder gezegd natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Gytax schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:10:
Ik vermoed ook de voeding of de harde schijf.

Staan de games die werken op je bootschijf? En de games die niet werken?
Qua oplossing valt er weinig aan te vullen nu.

- Harde schijf checken
- Temperaturen en fans checken
- Schroef de kast open en dubbelcheck de kabels (evt los, vast)

Maargoed, dit is allemaal al eerder gezegd natuurlijk :)
Nee alle games staan op een nieuwe 500 Gb sata2 schijf .

Maar ik vraag me eigenlijk af waarom iedereen denkt dat er iets mis is met mijn voeding of schijven en niet met mijn kaart , het hardware disconnected geluidje en zwart scherm met een flikkerend aan lampje op mijn lcd scherm lijkt mij alsnog op een symptoom van een gare kaart eigenlijk ;/

• nickertNL
hoeft niet en aangezien je computer af en toe ook aangeeft dat er geen boot media in zit kan dat dus betekenen dat hij op dat moment je schijf niet ziet. als dit ook gebeurt als je je windows al opgestart hebt dan valt je beeld ook weg

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-02 15:55

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

ZOals al eerder aangegeven zou ik de temperaturen in de gaten houden. Zelf heb ik een keer een vergelijkbaar probleem gehad en toen waren het brakke SATA kabels. Wellicht een idee om eens een keer de kabels aan te drukken.
Verder de vraag of je alles op 1 losse schijf hebt staan of heb je ook een RAID0 draaien?

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Verwijderd

Topicstarter
KingTenteehje schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:30:
ZOals al eerder aangegeven zou ik de temperaturen in de gaten houden. Zelf heb ik een keer een vergelijkbaar probleem gehad en toen waren het brakke SATA kabels. Wellicht een idee om eens een keer de kabels aan te drukken.
Verder de vraag of je alles op 1 losse schijf hebt staan of heb je ook een RAID0 draaien?
Ik heb 3 schijven 1 is gepartitioneerd in 2 delen 35 gb voor Windows de rest voor overige data , de andere 2 zijn data schijven 1 is 300 gb en de andere is 500 gb .
Ik zal eens kijken of ik software kan vinden om mijn temperaturen in de gaten te houden , en anders heb ik nog een hele verzameling sata 2 kabels dus ik kan daar ook altijd even mee testen .
nickertNL schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:27:
hoeft niet en aangezien je computer af en toe ook aangeeft dat er geen boot media in zit kan dat dus betekenen dat hij op dat moment je schijf niet ziet. als dit ook gebeurt als je je windows al opgestart hebt dan valt je beeld ook weg
lijkt me geheeld onlogisch eigenlijk , dit zou denk ik niet kunnen verklaren waarom hij onderscheid maakt tussen spellen , en vooral grafisch zwaardere spellen crashen .

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 11:44 ]

• nickertNL
nee maar als je het andersom gaat bekijken wat zou de grafische kaart temaken hebben met dat hij soms geen boot schijf kan vinden?
dat hij crashed bij spellen kan ook gewoon willekeurig zijn.
een schijftest kan in ieder geval nooit kwaad

• Gytax
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:34:
[...]

[...]

lijkt me geheeld onlogisch eigenlijk , dit zou denk ik niet kunnen verklaren waarom hij onderscheid maakt tussen spellen , en vooral grafisch zwaardere spellen crashen .
Het is eigenlijk juist heel logisch.
De ene game vereist meer lees- en schrijfwerk van en naar de harde schijf dan de ander.
Een fout in de communicatie naar de harde schijf is snel gemaakt.
De drivers voor je grafische kaart staan natuurlijk ook op de harde schijf.

De harde schijf wordt als boosdoener aangewezen vanwege de 'no boot media detected'. Ik denk dat daar de echte oorzaak ligt, niet in het feit dat de boel er soms uitvalt tijdens het gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Gytax schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:28:
[...]

Het is eigenlijk juist heel logisch.
De ene game vereist meer lees- en schrijfwerk van en naar de harde schijf dan de ander.
Een fout in de communicatie naar de harde schijf is snel gemaakt.
De drivers voor je grafische kaart staan natuurlijk ook op de harde schijf.

De harde schijf wordt als boosdoener aangewezen vanwege de 'no boot media detected'. Ik denk dat daar de echte oorzaak ligt, niet in het feit dat de boel er soms uitvalt tijdens het gamen.
Hmm , dit klinkt wel logisch ja , ik ga eens even mijn pc openschroeven en kijken hoe de vork in de steel steekt , thanks for the tips boys _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het eens allemaal getest , blijkt dus dat mijn grafische kaart te warm word en dan uitvalt , 4850 staat hier blijkbaar bekend om .
Weet nog steeds niet wat er met mijn schijf is maar ik denk zo dat het aan mijn oude schijf ligt waar Windows op staat .

• Gytax
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:13:
Nou ik heb het eens allemaal getest , blijkt dus dat mijn grafische kaart te warm word en dan uitvalt , 4850 staat hier blijkbaar bekend om .
Weet nog steeds niet wat er met mijn schijf is maar ik denk zo dat het aan mijn oude schijf ligt waar Windows op staat .
Hoe warm wordt je kaart?
Gebeurt het ook als je handmatig de fans op 100% zet?

Verwijderd

Topicstarter
Gytax schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:33:
[...]

Hoe warm wordt je kaart?
Gebeurt het ook als je handmatig de fans op 100% zet?
iets van 110 en dan gaat hij uit , als ik de fans op 100% zet dan duurt het iets langer maar hij word alsnog 110 graden en valt dan uit, let wel : dit is een asus moederbord en die staan er blijkbaar om bekend dat ze de temperatuur soms een beetje overdrijven .

• Gytax
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:42:
[...]

iets van 110 en dan gaat hij uit , als ik de fans op 100% zet dan duurt het iets langer maar hij word alsnog 110 graden en valt dan uit, let wel : dit is een asus moederbord en die staan er blijkbaar om bekend dat ze de temperatuur soms een beetje overdrijven .
110?! Jemig. Ik heb geen ervaring met ATI/AMD kaarten maar dit lijkt me toch wel teveel van het goede. Dat hij uitvalt lijkt me ook wel een teken dat de kaart het zelf niet meer trekt.
Als hij met 100% fans nog steeds de 110 bereikt en dan uitvalt ben ik toch bang dat je kaart brak geworden is.
Ik denk niet dat je dit kan herstellen met een evt. custom cooler.

Ik heb zelf altijd asus moederborden gebruikt, nooit problemen gehad met het uitlezen van temperaturen =)

EDIT:
In je openingspost staat een ASRock moederbord, geen asus?

[ Voor 4% gewijzigd door Gytax op 07-03-2011 09:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gytax schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:16:
[...]

110?! Jemig. Ik heb geen ervaring met ATI/AMD kaarten maar dit lijkt me toch wel teveel van het goede. Dat hij uitvalt lijkt me ook wel een teken dat de kaart het zelf niet meer trekt.
Als hij met 100% fans nog steeds de 110 bereikt en dan uitvalt ben ik toch bang dat je kaart brak geworden is.
Ik denk niet dat je dit kan herstellen met een evt. custom cooler.

Ik heb zelf altijd asus moederborden gebruikt, nooit problemen gehad met het uitlezen van temperaturen =)
Ja heb ik al gelijk een andere kaart bestelt , mijn processor was overigens ook enorm warm ( echt 80 graden ofzo ) maarja na 15 min lang mijn cooler schoonmaken en er een ENORME laag stof af gehaald te hebben draait hij nu idle weer op 35 graden en word hij max iets van 62 , ook niet optimaal maarja iig een stuk beter ;D

Edit : ups ik wouw eigenlijk asrock zeggen maar in de snelheid even een typo gemaakt :- )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 09:19 ]

• Gytax
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:18:
[...]

Ja heb ik al gelijk een andere kaart bestelt , mijn processor was overigens ook enorm warm ( echt 80 graden ofzo ) maarja na 15 min lang mijn cooler schoonmaken en er een ENORME laag stof af gehaald te hebben draait hij nu idle weer op 35 graden en word hij max iets van 62 , ook niet optimaal maarja iig een stuk beter ;D

Edit : ups ik wouw eigenlijk asrock zeggen maar in de snelheid even een typo gemaakt :- )
35/62 is al een stuk beter dan 80. Volgens mij hoef je je daar verder geen zorgen om te maken =)
Misschien is het wel zaak om even de airflow in je kast na te lopen.
Met het wegwerken van kabels kom je vaak al een heel eind.

Verwijderd

Topicstarter
Gytax schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:21:
[...]

35/62 is al een stuk beter dan 80. Volgens mij hoef je je daar verder geen zorgen om te maken =)
Misschien is het wel zaak om even de airflow in je kast na te lopen.
Met het wegwerken van kabels kom je vaak al een heel eind.
Ja inderdaad ( die kast is ooit 6 jaar geleden via ebay gekocht voor iets van 30 euro ( incl een gare voeding die daarmee werd meegeleverd maar die is al lang vervangen ) .
En het is ook een zooitje daar binnen dus toch even alles schoonmaken en de kabels wegwerken als mijn nieuwe onderdelen binnen zijn :D

Als arme student heb ik nu eenmaal geen geld voor dure koelers etc. :9
Pagina: 1