Toon posts:

Iemand ervaring met Imac als pc-monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een late 2009 27" Imac. Die werkt goed, maar is geen superheld naar gaming toe. Ik heb nu het idee om onder tafel een gaming pc met een GTX580 kaart van nvidia te steken en de Mac als display te gebruiken voor gaming.

Heeft iemand hier wat ervaring mee? Welke adapters moet je gebruiken tussen de mac en de Nvidia kaart en is het mogelijk om de mac als 3D monitor te laten draaien?

Ik heb al wat zitten googlen, maar nog niet echt duidelijke antwoorden gevonden van iemand die het al gedaan heeft.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
http://www.google.com/search?q=using+imac+as+external+screen

er zitten beperkingen aan. Het scheelt een hoop tijd en moeite als je een extern scherm regelt.

Verwijderd

Topicstarter
De grote vraag is eigenlijk, wat als de input geen Macbook is, maar een NVIDIA GTX580. Ik ben ergens in het surfen tegengekomen dat een GTX580 een displayport uitgang zou moeten hebben, maar ik vind die niet terug op de modellen bij de lokale webshop.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
wordt er geen gebruik gemaakt van HDCP of in dit geval DPCP?
Wikipedia: DisplayPort

Vanuit Apple worden alleen macs ondersteund, dus acht de kans niet heel groot dat het gaat werken...

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

steffex schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:57:
wordt er geen gebruik gemaakt van HDCP of in dit geval DPCP?
Wikipedia: DisplayPort

Vanuit Apple worden alleen macs ondersteund, dus acht de kans niet heel groot dat het gaat werken...
Nou, zo negatief is het verhaal van Apple zelf niet, en er zijn al een hoop mensen die met een converter een PS3 ofzo hebben aangesloten op een iMac. Het grootste nadeel is dat de ondersteunde resoluties erg karig zijn. je hebt de native resolutie, en dan 720p. 1080p ofzo zit er niet tussen. Dus als je wilt gamen moet je waarschijnlijk op de volle resolutie spelen en dat moet je PC dan wel trekken natuurlijk.

Hier stond achterhaalde informatie…

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-01 17:04

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Digistorm schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:08:
[...]

Nou, zo negatief is het verhaal van Apple zelf niet, en er zijn al een hoop mensen die met een converter een PS3 ofzo hebben aangesloten op een iMac. Het grootste nadeel is dat de ondersteunde resoluties erg karig zijn. je hebt de native resolutie, en dan 720p. 1080p ofzo zit er niet tussen. Dus als je wilt gamen moet je waarschijnlijk op de volle resolutie spelen en dat moet je PC dan wel trekken natuurlijk.
Bedoel je met volle resolutie bijvoorbeeld de 2560x1440 van de 27 inch? Of interpreteer ik je nu verkeerd??

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-01 14:57
Ik gebruik mijn Ati HD6870 met mijn iMac 27" late 2009 ! Werkt perfect, ik gebuik altijd OSX en als ik even een spel wil spelen switch ik met mijn KVM switch en zet ik de PC aan !

gewoon nee.

Pagina: 1