Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:51
Ik heb sinds vandaag een TP-link TL-WR1043N in mijn bezit gekregen. Erg blij mee, bedraad werkt super met 120 Mbit van Ziggo.

Maar mijn probleem in wireless, met mijn laptop (met N natuurlijk) krijg ik maar een snelheid van 14Mbit en met overhalen van een bedrade PC wil het niet sneller gaan dan 200 kb/s, diverse topics gezocht en gelezen, maar kon er geen duidelijk antwoord over vinden.

Iemand met hetzelfde probleem of met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
zit de nieuwste firmware erop, want ik haal hier met de zelfde router draadloos tegen 2.5 mb/sec. terwijl dit op de 1e verdieping is en de router staat in de meterkast, en ik zit hier vlakbij de badkamer wat ook nog is lekker stoort.
ik weet niet hoe ver je wireless er vanaf zit, en hoeveel muren er tussen zitten. ook kan het zijn dat er teveel op het zelfde kanaal in buurt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
3.12.2 Build 100820 Rel.41891n is de firmware versie.

Zit ongeveer 10 meter ervandaan met 3 muren ertussen. Kanaal staat op auto op dit moment 4.

*EDIT

1 meter naast de router met me laptop, kom ik met een speedtest uit op 17 mbit. dit is toch veel te weinig met een 120 mbit verbinding?

[ Voor 33% gewijzigd door Viewty op 04-03-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modem een tijdje uitgezet voor je de router er aan hebt gehangen(vaak cruciaal bij Ziggo)? Welke wireless beveiliging & encryptie gebruik je en welke wireless netwerkkaart (moet zijn WPA(2) met alleen AES)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
Toen ik de router aan sloot heb ik 5 seconden de stroom van het modem eraf gehaald.

WPA-PSK/WPA2-PSK met TKIP encryptie heb ik gebruikt,
atheros AR9285 Wireless Network Controller is mijn netwerk kaart

Kan het komen door alleen de enryptie te veranderen?

* EDIT

Lees dus net in de router:

We do not recommend using the TKIP encryption if the device operates in
802.11n mode due to the fact that TKIP is not supported by 802.11n specification

ga dit zo snel mogelijk proberen en kijken of het helpt, bedankt

[ Voor 33% gewijzigd door Viewty op 04-03-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AES gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
encryptie naar AES verandert, router gereboot, niks verandert. Nog steeds hetzelfde probleem, ook is het wireless heel instabiel, de ene keer met een speedtest komt hij niet boven de 1 mbit, de andere keer is hij 14 mbit.
Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WPA2 en AES zorgen in ieder geval voor de hoogste snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
Staat op WPA2 met AES encryptie maar komt nog steeds maar rond de 10 mbit....

router meerdere malen gereset, opnieuw ingesteld, het heeft niet geholpen

andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Is er andere apparatuur verbonden met het draadloos netwerk?
Welke snelheid geeft je laptop aan als verbindingssnelheid?
Kan je je WAN poort fixeren op Gigabit?
Hoe test je de snelheid?
Wat voor kabels gebruik je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 11:45
Dat is altijd leuk 802.11N alleen op de 2.4 ghz frequentie.
Ten eerste kanaal 4 is een vervelend kanaal, verander liever naar non overlapping channels 1, 6 en 11.
Ten tweede zijn er veel storings bronnen aanwezig op de te gebruiken frequentie.

Nou komt het probleem, 300 mbit is half duplex dus maximaal is 150 mbit. Daarbij wordt er gebruik gemaakt van MIMO (Multiple input Multiple output), daarbij wordt er gebruik gemaakt van multiplexing, het combineren van 2 kanalen voor de transmissie en ontvangst. Vandaar dat deze non overlapping moeten zijn, en op 2.4 heb je er maar 3, op de 5 ghz heb je er meer. Maar die ondersteunt je AP niet, vandaar dat ze 802.11n op 2.4 beter N connectable kunnen noemen.
Pagina: 1