Inderdaad. Mijn a/v meubel lijkt behoorlijk wat overlap te hebben in de apparaten die erin staan, maar als je wat verder kijkt, blijken ze allemaal op hun eigen punten uit te blinken.LinuX-TUX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:43:
[...]
Vrijheid? Popcornhour heeft behoorlijk wat meer features en ondersteunde formaten tov de samsung tv's. Probeer maar eens een dvd iso te spelen op een TV. FLAC / dts streams vindt de tv ook niet echt prettig. Je bent gewoon gelimiteerd tot op heden met de TV afspeelmogelijkheden.
Zelf kan ik er gerust mee leven, daar ik altijd media afspeel die de TV aan kan.offtopic:
Buiten de ondersteunde afspeelformaten kan de popcorn hour nog veel meer, maar deze reply was specifiek binnen beperken van vergelijking gehouden
De tv kan, naast natuurlijk beeld geven, DVB-c ontvangen, opnemen, browsen, op youtube, media afspelen, etc. Mijn Humax kan natuurlijk DVB-c ontvangen en opnemen, en is vooral in opnemen veel beter dan de tv ooit kan zijn, daarnaast kan hij ook media afspelen, maar doet dat maar matig.
Mijn Popcornhour kan vooral media afspelen, en op youtube. En hij is daarin veel beter dan de Humax of de TV en ondersteund veel meer formats dan de tv en Humax samen. Daarnaast had ik de Popcornhour al staan, maar ik zou hem nu ook weer zo neerzetten.
Uiteindelijk ligt het er gewoon aan wat voor eisen je hebt en of de ingebouwde functie van bijv. de tv daaraan voldoet of dat je meer wilt kunnen.
Dit is mij nog niet gelukt. Ik krijg sowieso de dlna of upnp functies op mijn Popcornhour niet aan de gang. De upnp-server op de Popcornhour loopt vast zodra ik heb benader vanaf de tv of mobiel, mogelijk door de omgang van mijn collectie (er staan nogal veel muziekbestanden op)...LinuX-TUX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:45:
[...]
Don't shoot the messenger, maar die usb aansluitingen die je op je Popcornhour hebt, werken deze ook reversed? Met andere woorden, kan je dan over de bestandjes van de popcornhour browsen? In dat geval, gewoon te TV erop pluggen en nog een keer proberen? ( Weet het, gaat totaal tegen het hele idee van waarom je de popcornhour hebt in, maar voor 3D sbs met subs misschien DE oplossinge
)
Een oplossing zou zijn om met de tv rechtstreeks naar een netwerkshare te kunnen browsen, maar ik weet niet of deze dat kan... (ik heb het nog niet kunnen vinden).
Overigens kan ik sowieso niet testen met subs, want mijn 3D-bestanden hebben geen subs.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb nu een aantal half-SBS bestanden en had zelf beredeneerd dat deze 960 (1920/2) pixels per oog breed zijn en de totale video (dus de beelden voor links en rechts samen) 1920. Of er ook SBS-video's bestaan van 1920 pixels per oog, weet ik niet.EnigmaNL schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:26:
Ik heb een UE40D6200 gekocht maar heb een vraagje omtrent 3D films.
Ik weet dat je 3D SBS films hebt en ook half-SBS als ik spotnet mag geloven.
Wat voor soorten 3D films zijn er en hoe herken ik ze? Ik kan er niet echt info over vinden.
Ik zou hier ook wel meer info over willen...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier