• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:12

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Matched: geven, door, dts
LinuX-TUX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:43:
[...]

Vrijheid? Popcornhour heeft behoorlijk wat meer features en ondersteunde formaten tov de samsung tv's. Probeer maar eens een dvd iso te spelen op een TV. FLAC / dts streams vindt de tv ook niet echt prettig. Je bent gewoon gelimiteerd tot op heden met de TV afspeelmogelijkheden.

Zelf kan ik er gerust mee leven, daar ik altijd media afspeel die de TV aan kan.
offtopic:
Buiten de ondersteunde afspeelformaten kan de popcorn hour nog veel meer, maar deze reply was specifiek binnen beperken van vergelijking gehouden :Y)
Inderdaad. Mijn a/v meubel lijkt behoorlijk wat overlap te hebben in de apparaten die erin staan, maar als je wat verder kijkt, blijken ze allemaal op hun eigen punten uit te blinken.
De tv kan, naast natuurlijk beeld geven, DVB-c ontvangen, opnemen, browsen, op youtube, media afspelen, etc. Mijn Humax kan natuurlijk DVB-c ontvangen en opnemen, en is vooral in opnemen veel beter dan de tv ooit kan zijn, daarnaast kan hij ook media afspelen, maar doet dat maar matig.
Mijn Popcornhour kan vooral media afspelen, en op youtube. En hij is daarin veel beter dan de Humax of de TV en ondersteund veel meer formats dan de tv en Humax samen. Daarnaast had ik de Popcornhour al staan, maar ik zou hem nu ook weer zo neerzetten.

Uiteindelijk ligt het er gewoon aan wat voor eisen je hebt en of de ingebouwde functie van bijv. de tv daaraan voldoet of dat je meer wilt kunnen.
LinuX-TUX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:45:
[...]
Don't shoot the messenger, maar die usb aansluitingen die je op je Popcornhour hebt, werken deze ook reversed? Met andere woorden, kan je dan over de bestandjes van de popcornhour browsen? In dat geval, gewoon te TV erop pluggen en nog een keer proberen :+? ( Weet het, gaat totaal tegen het hele idee van waarom je de popcornhour hebt in, maar voor 3D sbs met subs misschien DE oplossinge :Y) )
Dit is mij nog niet gelukt. Ik krijg sowieso de dlna of upnp functies op mijn Popcornhour niet aan de gang. De upnp-server op de Popcornhour loopt vast zodra ik heb benader vanaf de tv of mobiel, mogelijk door de omgang van mijn collectie (er staan nogal veel muziekbestanden op)...
Een oplossing zou zijn om met de tv rechtstreeks naar een netwerkshare te kunnen browsen, maar ik weet niet of deze dat kan... (ik heb het nog niet kunnen vinden).

Overigens kan ik sowieso niet testen met subs, want mijn 3D-bestanden hebben geen subs.
EnigmaNL schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:26:
Ik heb een UE40D6200 gekocht maar heb een vraagje omtrent 3D films.

Ik weet dat je 3D SBS films hebt en ook half-SBS als ik spotnet mag geloven.

Wat voor soorten 3D films zijn er en hoe herken ik ze? Ik kan er niet echt info over vinden.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb nu een aantal half-SBS bestanden en had zelf beredeneerd dat deze 960 (1920/2) pixels per oog breed zijn en de totale video (dus de beelden voor links en rechts samen) 1920. Of er ook SBS-video's bestaan van 1920 pixels per oog, weet ik niet.
Ik zou hier ook wel meer info over willen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 21:55
Ik heb een samsung 46ue6530 led tv met de laatste 1015 firmware. Deze is via optical out verbonden aan mijn receiver.
Ik heb daarnaast ook een wdtv live mediaspeler. Deze heb ik via HDMI aangesloten op mijn TV.
Ik krijg het niet voor elkaar om DD/DTS geluid op mijn reciever te krijgen. Het lukt alleen via een extra optische kabel vanuit mijn wdtv naar de reciever, maar ik wil dit graag via de tv laten lopen ivm synchroon geluid.
Het gaat goed als ik de wdtv instel op stereo geluid. Dan geeft de tv geluid door,maar hier heb ik natuurlijk niets aan.

Iemand een idee of de tv geluid (DD/DTS) van de wdtv door hoort te geven? En zo ja, welke instelling ik op de tv moet maken?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:29
Ik zie hier vaker info voorbij komende betreffende het streamen van MKV (vanuit NAS) naar de TV via DLNA.

Ik heb hier ook problemen mee gehad (46D8000). Ik gebruikte altijd Twonky op mijn Thecus NAS en ik had moeite om überhaupt MKV aan de praat te krijgen (ook na het aanpassen van clients.db). Daarnaast werd mijn clients.db na het rebooten van de NAS weer terug gezet naar de originele waarde (schijnbaar normaal bij de meeste NAS apparaten).

Recentelijk kwam ik op het Thecus forum een 3rd party DLNA module tegen, welke gebaseerd is op TVMobili.

En kijk, gelijk werken al mijn MKV bestanden op mijn TV.

Ondertitels werken door de SRT met mkvcleaver (wat een GUI is voor mkvtoolnix) uit het MKV bestand te halen. Let er dan wel even op ze EXACT dezelfde bestandsnaam te geven als het MKV bestand.

Ben hier ook wel eens de vraag tegen gekomen betreffende het doorsturen van de audio naar een externe receiver. Met zowel Dolby Digital als bij DTS werkt dit. In het audio menu van de Samsung krijg ik alle audio streams die het betreffende bestand bevat correct te zien. Op mijn Onkyo receiver zie ik dan ook dat het "overspringt" naar het correcte formaat nadat ik deze op mijn TV heb aangepast.

[ Voor 16% gewijzigd door SpaceAce op 31-10-2011 14:24 ]

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 15:25

Aldmar

Niks...

localjoost.nl schreef op zondag 25 december 2011 @ 09:38:
Ik heb nu een tijdje een 46d6300 - ben er erg tevreden mee op 1 ding na; DTS audio uit geeft maar 2 kanalen door.. Dat betekend dat als ik aan het gamen ben, of een film via de USB poort bekijk nooit dolby naar mn reciever krijg. Ik heb net dit topic doorzocht (in hoeverre kleine 300 pagina's te doorzoeken zijn ;)) maar ben geen oplossing tegengekomen.

Als ik de DTS kabel direct in de xbox hang dan zie ik meteen alle speakers aan gaan (display reciever) en licht het dolby icon op. Dat is een veel fijnere game ervaring :) Maar, zou het liefste hebben dat m'n TV het signaal wel volledig door geeft.
De TV kan DD/DTS van externe bronnen niet 1 op 1 door kan geven... Waarom wil je het trouwens perse via je TV laten door geven? Je hebt een mooie receiver, waarop je perfect direct audio van je xbox naar je receiver kan door geven zonder tussenkomst van je tv.

Voor wat betreft het streamen van films, kan het helpen dat je de SPDIF-uitvoer moet veranderen in het menu onder geluidsinstellingen. Als je een film streamt, pakt hij standaard het PCM spoor. Voor zover ik weet moet je dit elke keer veranderen als je begint met het streamen van een film...

(Bovenstaande is trouwens al een aantal maal voorbij gekomen in dit topic. Zoeken op 'dts door geven'. ;) )
peppie71 schreef op zondag 25 december 2011 @ 08:36:
Als ik dus een tv neem vanaf de 6000 serie, dan kan ik hd video bestanden kijken via een usb stick of een usb gevoede hd?

Welke formats worden afgespeeld?
RTFM. ;)

Dit staat heel duidelijk uitgelegd in de handleiding op pagina 245 onder 'Video's'.

Handleiding [PDF!]

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 10:07
Aldmar schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:13:
De TV kan DD/DTS van externe bronnen niet 1 op 1 door kan geven... Waarom wil je het trouwens perse via je TV laten door geven? Je hebt een mooie receiver, waarop je perfect direct audio van je xbox naar je receiver kan door geven zonder tussenkomst van je tv.
Dit kan de TV wel, afhankelijk van het apparaat dat je er aan hangt. DTS nooit, Dolby wel, juist de XBOX360 is een van de weinige apparaten die netjes Dolby 5.1 via HDMI doorgeeft. Even Googelen op XBOX 360 en HDMI en 5.1 of iets dergelijks... Zijn redelijk veel topics over te vinden. Van je UPCbox gaat de TV dat nooit doen helaas, en van de meeste mediaspelers ook niet, ligt aan de HDMI/HDCP-handshake.
Aldmar schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:13:
Voor wat betreft het streamen van films, kan het helpen dat je de SPDIF-uitvoer moet veranderen in het menu onder geluidsinstellingen. Als je een film streamt, pakt hij standaard het PCM spoor. Voor zover ik weet moet je dit elke keer veranderen als je begint met het streamen van een film...
Mijn D7000 onthoudt het gelukkig :)
Pagina: 1