Dat weet je dus nooit zeker, maar na verloop van tijd en dat kan maanden zijn, zal jouw Tv een keer aangeven dat er nieuwe firmware beschikbaar is.
Of de update een calibratie kan beïnvloeden weet niemand van de gebruikers, denk ik.
Samsung communiceert NUL KOMMA NUL.
Voor mijn C-model was een maand of wat terug een nieuwe firmware, de 3010.1. Dus, gelijk geïnstalleerd. Een paar dagen later was 3010.1 weer verdwenen en hadden ze 3009 teruggezet. Vraag ik aan WebCare waarom, krijg ik als antwoord: '3010.1 is instabiel'. En dat was het. Wat er dan instabiel aan was, zeggen ze niet. Bleek al snel dat de Tv zichzelf inschakelde en uitschakelde. Ligt dat aan het C-model, vragen bezitters zich af? Nee, want
Samsung Tv's kennen dat probleem al sinds in ieder geval 2007. En toch weten ze een firmware in 2011 daarmee te verkloten. Oplossing was: netwerkkabel loshalen, stroom er af, 5 minuten wachten en de handel weer aansluiten. Maar die informatie (oplossing) komt bij gebruikers vandaan ..... niet van
Samsung.
Vorig jaar hadden ze voor de C-modellen met een nieuwe firmware 3D verkloot. De hele wereld aan
Samsung bezitters in paniek.
Samsung zegt weer NUL KOMMA NUL en plaatsen een paar dagen later een nieuwe firmware. Ook weer met een lager nummer, dus upgraden lukt niet. Weer een paar dagen later, een hoger nummer, nu lukt het upgraden wel en is het 3D probleem opgelost.
Ik had toen ik de Tv kocht een beetje last van clouding, elke firmware upgrade werd het erger terwijl ik hoopte dat het minder zou worden. En .... weer een nieuwe firmware upgrade ..... weg clouding en nooit meer teruggehad bij opvolgende upgrades.
Iedere firmware is een grote gok. Changelog heb je helemaal niks aan want nergens in de vorige firmware upgrade van de C-modellen stond te lezen:
Deze upgrade maakt uw Tv instabiel.
Ik lees regelmatig een Duits forum over
Samsung. En als er dan weer een nieuwe firmware upgrade is lijkt het wel of bijna niemand DURFT te upgraden en wacht men op elkaar wie als eerste het lef heeft. Maar je hebt altijd durfals.....
[
Voor 5% gewijzigd door
GerCor op 21-10-2011 11:12
]