Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2003] Niet alle mails worden ontvangen

Pagina: 1
Acties:

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 13:34
Ik kom net van mijn buurman af vanwege een vaag mail probleem. Niet alle e-mails worden ontvangen binnen outlook 2003.

Het eerste waar we naar gekeken hebben is de instellingen, die staan gewoon goed. Test mail verstuurd, komt gewoon binnen.

Het betreft xx@solcon.nl en xx@domeinnaam.nl adressen. Outlook 2003 blijft hangen op 35Bytes van de 69KB bij het ontvangen. Via de webmail alle mails verwijderd en opnieuw een mail verstuurd met een bijlage, opnieuw worden deze niet ontvangen. Dit is voor zowel xx@solcon.nl en xx@domeinnaam.nl. Het zijn dan ook 2 pop servers die dezelfde kuren geven.

Wellicht kon het een Firewall probleem zijn, deze uitgeschakeld. Het probleem blijft bestaan. PC direct op het glasvezel modem aangesloten, ook hetzelfde.

Mijn buurman had voorheen nog een Telfort ADSL lijntje liggen, zodra hij zijn pc op het ADSL modem aansloot kwamen de mails wel gewoon binnen.

Dit wou ik graag met eigen ogen zien, want het lijkt me sterk dat het aan de solcon internet verbinding ligt.

Op dit punt staan er geen mails te wachten voor verzending of ontvangen aangezien we de boel hebben opgeschoond via webmail. Weer een mail verstuurd met een bijlage om het probleem te reproduceren.

Zijn HTC telefoon als hotspot gemaakt en zijn pc via draadloos daarmee verbonden. Inderdaad kwamen de mails nu wel gewoon binnen via een T-mobile 3G lijntje. Dezelfde mail nog een keer verstuurd en dan weer via Solcon internet ontvangen = 35Bytes van de 69KB.

Laptop gepakt met vers ingestelde gegevens, probleem reproduceren. Weer hangend tijdens het ontvangen. Laptop gepakt en naar mijn huis gelopen, kabel in de router en daar kwamen de mails gewoon binnen.

Solcon internet = geen mails ontvangen op zowel xx@solcon.nl en xx@domeinnaam.nl
Andere provider = wel mails ontvangen

Hoe pak ik dit aan? Hoe kan ik testen waar het mis gaat via Solcon internet?

Zat te twijfelen of dit niet in "Internetproviders en Hosting" moest.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Kabelmodem van Solcon al een harde reset gegeven?

Anders lijkt dit inderdaad een provider probleem. In dat geval kun je send/receive logging aanzetten in Outlook om uit te vinden waar het precies mis gaat. Je provider zal je dan waarschijnlijk hier mee verder kunnen helpen.

Als je een virusscanner gebruikt welke zich integreert met Outlook, verwijder dan ook eens dit integratie component. Je testen duiden niet direct op een probleem hiermee, maar het kan zeker geen kwaad. Zie ook; http://www.msoutlook.info/question/20

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• who
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 22:46

who

Als ik het zo zie lijkt het inderdaad een Solcon server probleem. In het serviceweb even een ticket inschieten.

Weet je zeker dat het pst file niet te groot is? Met vers ingestelde gegevens bedoel je dan dat je een nieuw profiel hebt aangemaakt in outlook?

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 13:34
Bumpie bump.

Ondertussen is het probleem opgelost.. ik heb iets stoms over het hoofd gekeken. Het modem was gewoon brak. Is inmiddels vervangen en het werkt perfect. Dikke packet loss! :D

Topic mag gesloten worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Baiko op 11-03-2011 03:37 ]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB