Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pinnen over consumentenlijn van xs4all

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag!

De helpdesks van xs4all en CCV hebben het opgegeven: ze begrijpen niet waarom mijn pinterminal (Verifone Vx570) het niet doet op mijn consumentenlijn van xs4all (Met een Fritxbox 7340) Hij wil maar geen verbinding maken. Dus ten einde raad kom ik bij jullie: iemand enig idee???

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Je kunt gewoon zakelijk adsl van KPN 20mbit o.i.d. gebruiken. Zolang het maar lijnen zijn die gecertificeerd zijn.
link

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Sinds kort is de eis voor certificering aangepast als ik me niet vergis. Het zou dus in theorie gewoon moeten werken. Of het in de praktijk werkt is natuurlijk een ander verhaal, maar dan hebben we meer informatie nodig.

nieuws: Currence maakt pinnen via normale internetverbinding mogelijk

Overigens maakt de snelheid van de verbinding ook niets uit. De langste wachttijd zit bij de verwerking aan de kant van de bank. Uit ervaring weet ik dat een halve mbit al flinke overcapaciteit is. (Maar minder kun je normaal niet krijgen bij de DSL providers)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 22:06 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Sinds kort heb je geen gecertificeerde verbinding meer nodig:
Kan breedbandpinnen met iedere breedbandlijn?
In principe kan dat vanaf oktober 2010. Tot voor kort kon pinnen alleen via een gecertificeerde verbinding. Dat is een lijn van een aanbieder die door Currence (merkeigenaar van PIN) is beoordeeld. Deze gecertificeerde verbinding voldoet aan een aantal eisen, bijvoorbeeld een beschikbaarheid van meer dan 99,6%. U zult ook na oktober 2010 nog steeds aanbiedingen van gecertificeerde lijnen tegenkomen. Een dergelijke lijn geeft u een kwaliteitsgarantie.
Tegelijk is de eis dat alleen gepind mag worden via een gecertificeerde lijn sinds kort losgelaten. U kunt ook via andere breedbandverbindingen pinnen.
/edit: Met ^^ dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank alvast voor de reacties! Het zou inderdaad moeten werken, die eis voor certificering is er niet meer (sinds nov 2010). Maar welke info hebben jullie nodig?

Verwijderd

Welke foutmelding krijg je? Het heb je em ingesteld? Wat is de netwerklayout?

Om maar eens iets te noemen. Meer info!

En wat zei CCV toen je die belde?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 22:15 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Je kunt eens proberen om in het menu te komen van de communicatie.
Misschien is het mogelijk om daar eens informatie uit te halen?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Mogelijk ook even kijken naar rare firewall instellingen in modem of router. Eventueel even informeren bij ccv naar welke ip adressen en via welke poortnummers connectie wordt gemaakt. Is voor banksys (xenta) vrij makkelijk te vinden maar mogelijk dat die van ccv anders zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Met de man van CCV ben ik al door alle programma's van de terminal heengelopen. De foutmelding is 5: CCV zegt dat de pin zijn data niet door de router heengestuurd krijgt. Hij denkt dat het ligt aan een verkeerde IP. Wat je bedoelt met netwerklayout weet ik niet (sorry, leek).

Pinterminal zit met een kabel direct in de router.

Verwijderd

Heb je de netwerkinstellingen bekeken dan? En de netwerkstatus?

Als de terminal op DHCP staat kun je in het menu gewoon het IP opvragen. Vermoedelijk staat de router op DHCP maar de terminal niet of andersom.

En ik neem aan dat het internet verder wel werkt? O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 22:28 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Vroeger was een pin aansluiting alleen mogelijk op een 'speciale verbinding'. Dan werd er eigenlijk voor de PIN terminal een apart datapad gemaakt in de DSL verbinding naar het netwerk toe van de PIN aanbieder. Geschieden verbinding op laag 2 maar wel door dezelfde DSL aansluiting.

Nu blijkbaar is er eindelijk iemand wakker en een PIN terminal bedacht die een beveiligde tunnel opzet tussen terminal en de aanbieder over het internet. Heel veilig, en alle extra routes die het internet biedt als er ergens tussenliggend iets niet werkt gaat het vanzelf verder.

Maar wat roet in het eten kan gooien is de router van je ISP, zou kunnen maar niet aannemelijk. Hangt er vanaf wat voor type VPN tunnel het apparaat wil opbouwen op welke manier of deze dat door laat zonder extra instellingen.

Nu de alarmeringen nog. Firma's van huis alarm centrales (inbraak/brand) en persoonlijke alarm systemen (oudere en (helaas) zieken bijvoorbeeld). Deze vereisen vaak nog steeds een 'ouderwetse KPN telefoon aansluiting' om contact te maken. Van IP en internet is nog veel te weinig een (goedkope of standaard) optie.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 03-03-2011 22:42 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:40:
Nu de alarmeringen nog. Firma's van huis alarm centrales (inbraak/brand) en persoonlijke alarm systemen (oudere en (helaas) zieken bijvoorbeeld). Deze vereisen vaak nog steeds een 'ouderwetse KPN telefoon aansluiting' om contact te maken. Van IP en internet is nog veel te weinig een (goedkope of standaard) optie.
AMEN!!

Toen wij de ISDN eruit gingen flikkeren nadat we de PIN volledig naar IP-pin en GPRS backup hebben gemigreerd en de telefonie volledig naar VOIP kwamen we dus ten sprake met de beveiliging provider. Ja het is wel mogelijk MAAR...

En dat hebben we geweten, het hele systeem heeft nu een 2e doos erlangs gekregen die een tunnel maakt op onze glasvezel verbinding en vervolgens de oude ISDN dataverbinding simuleert zodat het oude systeem er alsnog mee kon werken. Ze hadden wel een nieuw systeem wat zelf een tunnel over IP kon maken, maar dat moest nog door de certificering heen en zou pas over minimaal 6 maanden beschikbaar zijn.

Dit terwijl toen wij het systeem kochten een aantal jaar geleden het het beste van het beste was wat er op dat moment in de markt te verkrijgen was... |:(

En mooiste van alles is dat we nog steeds zitten te wachten op een softwareupdate waarmee we weer alle functionaliteiten terug krijgen. Nu werkt namelijk nog maar 80% omdat die andere 20% niet lekker communiceert met dat tunnel geval.

Plus dat het een flinke bak geld gekost heeft waardoor het eigenlijk niet meer zo rendabel was die (dure) ISDN eruit te gooien. Majah, op termijn wel het beste.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 22:55 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:54:
[...]

AMEN!!

Toen wij de ISDN eruit gingen flikkeren nadat we de PIN volledig naar IP-pin en GPRS backup hebben gemigreerd en de telefonie volledig naar VOIP kwamen we dus ten sprake met de beveiliging provider. Ja het is wel mogelijk MAAR...

En dat hebben we geweten, het hele systeem heeft nu een 2e doos erlangs gekregen die een tunnel maakt op onze glasvezel verbinding en vervolgens de oude ISDN dataverbinding simuleert zodat het oude systeem er alsnog mee kon werken. Ze hadden wel een nieuw systeem wat zelf een tunnel over IP kon maken, maar dat moest nog door de certificering heen en zou pas over minimaal 6 maanden beschikbaar zijn.

Dit terwijl toen wij het systeem kochten een aantal jaar geleden het het beste van het beste was wat er op dat moment in de markt te verkrijgen was... |:(

En mooiste van alles is dat we nog steeds zitten te wachten op een softwareupdate waarmee we weer alle functionaliteiten terug krijgen. Nu werkt namelijk nog maar 80% omdat die andere 20% niet lekker communiceert met dat tunnel geval.

Plus dat het een flinke bak geld gekost heeft waardoor het eigenlijk niet meer zo rendabel was die (dure) ISDN eruit te gooien. Majah, op termijn wel het beste.
Alle oude communicatievormen over IP werken niet altijd stabiel. Een mooie ISDN SIP converter kost zwaar euro's (Patton, Auerswald enz).
Datatransmissie is een probleem omdat het door de compressie van SIP vaak vern*kt wordt.
T38 zou het oplossen voor fax, maar de praktijk is niet echt ideaal.

Uiteindelijk is mijn advies dan ook om gewoon een KPN lijn te houden, want niet alleen alarm is een probleem, denk ook aan fax, frankeermachines enz.
2e punt is dat IP niet altijd door de verzekeraar toegestaan is. Storingen zijn er vaker, onderhoud is 's nachts (juist dat je alarm/brandalarm zn nut moet bewijzen), noodstroom is niet altijd goed geregeld (pstn/isdn worden vanaf centrale gevoed, en alarm heeft zn eigen voeding, dus bij volledige stroomuitval werkt het nog, bij IP kun je wel een UPS pakken, maar als bv 't glas pop spanningsloos komt is het ook snel afgelopen.

@ts: heb je wel de juiste IP adressen?
CCV:
- 194.xxxx port: 15000 TMS (basis param.)
- 194.xxxx port: 15001 TMS (param. En config.)
- 194.xxxx port: 15002 TMS (software download)
- 194.xxxx port: 10000 CCV Host (scheme load, acq. Upd. En Creditcards)
- 194.xxxx port: 10010 CCV Host (Petrol Creditcards)
- 194.xxxx port: 10020 CCV Host (prepaid tegoed; Acw. Tradidi)
Gebruik je wel de juiste IP's? volgens mij zijn er 2: voor publieke internet (nieuw) en de oude gecertificeerde lijnen

Ik weet alleen niet zeker of deze IP's ook werken vanaf een publieke internetverbinding.
'vroeger' (in de tijd van gecertificeerde verbindingen) had een gecertificeerd netwerk een bgp sessie met CCV, en kreeg je toegang als je pin-over-IP afnam. Zonder toegang of een provider zonder deze verbnding was het gewoon een ip adres wat niet bestond (werd verder niet announced), en werkte het pinnen dus niet.

Volgens http://www.efficientbetal..._definitief_extern_JK.pdf zijn de IP adressen voor pinnen via publiekelijk internet 193.173.53.101

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 03-03-2011 23:11 ]

Verwijderd

DJSmiley schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:06:
[...]

Alle oude communicatievormen over IP werken niet altijd stabiel. Een mooie ISDN SIP converter kost zwaar euro's (Patton, Auerswald enz).
Datatransmissie is een probleem omdat het door de compressie van SIP vaak vern*kt wordt.
T38 zou het oplossen voor fax, maar de praktijk is niet echt ideaal.
Mwah, jaren lang een Lancom ISDN SIP converter gebruikt, nooit een probleem. Kwestie van kwaliteitshardware kopen.

Bij ons was de hele telefonie intern reeds jaren overgezet naar SIP telefoons en een SIP centrale. De ISDN eruit gooien was dus een kwestie van de nummers porteren naar een SIP provider en de SIP centrale daarop koppelen ipv op de Lancom ISDN converter.

De fax is altijd nog een probleem, maar gezien het hele medium ongeveer uitgefaseerd is staat er nog maar 1 fax in het hele pand en zit die gewoon op een el-cheapo analoog KPN lijntje.
Uiteindelijk is mijn advies dan ook om gewoon een KPN lijn te houden, want niet alleen alarm is een probleem, denk ook aan fax, frankeermachines enz.
2e punt is dat IP niet altijd door de verzekeraar toegestaan is. Storingen zijn er vaker, onderhoud is 's nachts (juist dat je alarm/brandalarm zn nut moet bewijzen), noodstroom is niet altijd goed geregeld (pstn/isdn worden vanaf centrale gevoed, en alarm heeft zn eigen voeding, dus bij volledige stroomuitval werkt het nog, bij IP kun je wel een UPS pakken, maar als bv 't glas pop spanningsloos komt is het ook snel afgelopen.
Klopt, maar dat is in de praktijk geen probleem. De IP converters komen normaal gezien standaard met GPRS module erbij en in ons geval was het bijbehorende abbo daarvoor gewoon gratis. In de praktijk is IP helemaal niet zoveel onbetrouwbaarder dan ISDN, maar verzekeraars dwingen vaak wel een GPRS backup af. De combo IP + GPRS is vele malen betrouwbaarder dan ISDN ooit was.

En als het internet echt wegvalt heb je tegenwoordig wel een flink wat groter probleem ivm de 100+ man die ineens niet meer fatsoenlijk kunnen werken dan een frankeermachine die niet werkt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 02:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wow. Ik probeer uit alle macht jullie aanwijzingen te volgen. De genoemde pin herken ik, maar die doet het niet. Hoe controleer ik of mijn router op DHCP staat?

Verwijderd

Door de handleiding te lezen moet je al een heel eind kunnen komen, daar is ie immers voor gemaakt ;)
Pagina: 1