[Windows 7] Geheugen loopt vol

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Geachte mede-tweakers,

Een aantal maanden geleden begon mijn PC vast te lopen, meestal nadat die rond de 5 uur achtereenvolgens aan heeft gestaan. Alles blijft dan hangen, niet is meer aan de gang te krijgen.
Even later volgt er een blue screen met de error dat de cpu interval te lang duurde.
Nu heb ik zelf getest waar het aan zou kunnen liggen en het blijkt zo te zijn dat het geheugen van mijn pc (6 GB) op 50% blijft hangen in de task manager, er wordt dus 3 GB gebruikt.
Nu vraag ik me af waarom dat die niet boven de 50% uit komt, aangezien ik triple channel geheugen heb, lijkt het me raar dat die maar 50% kan gebruiken.

Als ik Minecraft draai + muziek, zie je de cursor zwaar vertragen en ook de muziek gaat een stuk trager. Als ik hierna de task manager opstart, gaat de muziek weer op normale snelheid, net zoals de cursor.
Aangezien ik geen idee heb waar het aan zou kunnen liggen, hier nog even de hardware specs:

Core i7 920 2,67 GHZ
Ge-force 260 GTX
6 GB OCZ 1333 mhz (3 x 2)
Asus p6t SE

Ik heb de Blue-screen error op het moment niet. Heb er een aantal maanden geleden wel op gezocht, maar het probleem was niet duidelijk.

Overigens zegt Windows als ik hem opnieuw opstart dat er een unexpected shutdown was, maar er geen oplossing is voor het probleem.

Met vriendelijke groet,

Mede tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

32 bits? &
  • msconfig>boot>advanced options en uncheck "Maximum memory"
  • Memory remap in BIOS staat uit?
  • Even de RAMs reseaten

[ Voor 90% gewijzigd door Beatboxx op 03-03-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Batiatus schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:21:

Ik heb de Blue-screen error op het moment niet. Heb er een aantal maanden geleden wel op gezocht, maar het probleem was niet duidelijk.

Overigens zegt Windows als ik hem opnieuw opstart dat er een unexpected shutdown was, maar er geen oplossing is voor het probleem.
Laten we daar nou ook nog een Windows Crash/Memory dumps FAQ voor hebben ;)

Daarnaast: TechNet Webcast: Windows Hang and Crash Dump Analysis
How to read the small memory dump files that Windows creates for debugging
http://www.resplendence.com/whocrashed

Dus er zijn genoeg tools en links te vinden die je alvast een stap verder kunnen helpen, al denk ik dat je al een heel eind gaat komen door allereerst een goeie check te doen of je al je drivers wel up-to-date hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 03-03-2011 21:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Het is trouwens een 64 Bits systeem, daarom die 6 GB.
Heb nog geen onderzoek kunnen doen met de tools, ga dat vanavond maar eens uitproberen.