Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Interne luidspreker bij harde schijven

Pagina: 1
Acties:

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:31
Hallo,

Ik ben bezig met een ubuntu nas op te stellen. Nu heb ik hier in een oude pc nog zo'n luidsprekertje gevonden. Het zou leuk zijn, als ik deze zou aansluiten zodat ik vanuit ubuntu 'beep' geluidjes kan sturen.
Nu is mijn vraag, mag dit luidsprekertje kort bij mijn harde schijven zitten? Of wat is de minimale afstand? Want het luidsprekertje is natuurlijk magnetisch.

Bedankt.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

das geen bezwaar, strak dr tegenaanleggen is misschien niet slim, maar het magnetisme in zo'n speakertje is wel dusdanig zwak dat het geen schade doet aan de harde schijf.

wat ik persoonlijk zou doen (en de meeste kastbouwers met mij) is het speakertje gewoon op de 'vloer' van je kast leggen, dan heb je n paar cm dr tussen zitten (speaker en hdd) en weet je zeker dat t goed is :)

Verwijderd

http://www.coolermaster.nl/shop/popup_image.php?pID=187

Is dit wat? Heeft een niet zo'n zwaar magnetisch veld, je kunt hem makkelijker plaatsen waar je wilt en je hoort toch piepjes. Zo heb ik het ook gedaan.

Verwijderd

Ik heb wel eens bij een programma dat het ging proberen gezien dat je echt een enorme magneet moet gebruiken voor je ergens last van krijgt, dus ik kan me niet voorstellen dat dit een probleem is. De motoren van je harde schijven zelf bevatten veel sterkere magneten.

• stefve1
Het is zo'n luidsprekertje:
http://knightsathome.de/f...pc_lautsprecher_liste.jpg
Ik heb onderaan de kast dan nog genoeg ruimte denk ik. Zeker 10cm tussen luidspreker en HDD.
Mag ik de luidspreker vast maken aan de kast dmv de magneet? Dus eigenlijk magnetisch vastmaken aan de kast.

Bedankt.

Verwijderd

Zoals ik in mijn post al zei, volgens mij heb je een veel sterkere magneet nodig om een probleem te veroorzaken. Je kan 'm waarschijnlijk op je HDD monteren zonder problemen, al zou ik dat voor de zekerheid niet doen :p

• stefve1
haha oké :p bedankt voor alle hulp! ;)
Pagina: 1