Surround set kopen

Pagina: 1
Acties:

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09-2025
Alvast mijn excuses mocht ik hiervoor niet op het juiste subforum zitten.

Even een kleine schets:

Ik heb hier thuis de volgende media staan:

- Western Digital HD Live
- PS3 console
- HD Digicorder

Nu zou ik op deze 3 apparaten graag 5.1 geluid krijgen. Ik weet dat het geluid van de digicorder niet 5.1 doorgestuurd wordt, maar ik heb vrede met het feit dat ik dan gewoon uit alle boxen hetzelfde geluid krijg.

Nu, meestal doe ik wel wat zoekwerk maar van surround sets of hoe het werkt zie ik door de bomen het bos niet meer. Het enige dat ik redelijk veel ben tegen gekomen is dat Bose redelijk overrated is en te duur voor wat je krijgt.

Heeft iemand enig idee wat ik moet doen of wat ik moet kopen om op de 3 bovenstaande apparaten surround bekom?

Budget ligt max rond de 450 euro. M'n studentenjob brengt dan ook weer niet zoveel op.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Simpele receiver met 5.1 surroundset is al meer dan genoeg. Echter met dit budget kom je dan op de kant-en-klare setjes uit van merken als Harman Kardon en Onkyo. Soms kan er voor dit bedrag ook nog wel eens iets langskomen op sites als iBood. Laatste keer nog een Yamaha set met Yamaha speakers. Denk dat als je de BCC of een Mediamarkt binnen loopt je redelijk wat keuze hebt. Kijk wel goed hoe je alles aan moet sluiten aangezien de receiver wel genoeg ingangen moet hebben om alles aan te sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Simon Shipperd
En die aansluitingen, moet dat component, hdmi, digitaal,... zijn. Ik ben niet meteen een audiofiel en zoek ook niet naar het van het, ik neem aan dat het sowieso altijd beter zal zijn dan het geluid dat op dit moment uit mijn tv komt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Makkelijkste is gewoon alles met HDMI aansluiten naar de receiver en dan met één HDMI kabel naar de TV. De receiver stuurt dan al het geluid naar de aangesloten speakers en alleen het beeld naar de TV. Dan heb je per apparaat ook maar één kabel nodig voor video en audio.

De PS3 en de Western Digital HD Live hebben sowieso HDMI. De HD Digicoder moet haast ook wel aangezien deze het "HD" label draagt. Dus met vier HDMI-kabels zou je dan al klaar zijn: drie kabels voor vanaf de apparaten naar de receiver en één maal HDMI van de receiver naar de TV.

Maar kijk eens naar dingen als de Onkyo AVX380, Harman kardon CINST200II, et cetera. Naar dat soort setjes zul je moeten gaan kijken met dit budget. Want voor losse componenten is dit budget toch wel krap.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Simon Shipperd
Ok, bedankt voor de hulp. Ik verwacht ook niet de meest geweldige cinema ervaring, gezien het studenten budget + m'n kamer is nu ook niet bepaald groot te noemen.

Ik neem toch aan dat de kwaliteit "beter" zal zijn dan de ingebouwde speakers van m'n philips tv.

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Maar let op! Laat je geen HDMI kabel van 60 euro in de maag laat splitsen. Mocht de lengte niet zo lang zijn volstaat al een HDMI kabel van de Action. Kosten 4 € meen ik. En beeldkwaliteit is hetzelfde als met een van tig keer de prijs.

http://raptr.com/Doppert/about

• Simon Shipperd
Nee nee, maak je maar geen zorgen, ik ben best wel thuis in de electronica, net al die surround sets zijn onbekend gebied voor mij.
Pagina: 1