Toon posts:

Stereoscopic 3D met AMD HD 5870

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort 3D hardware aan te schaffen, voor o.a. 3D videobewerking en gaming.
Ik heb op dit moment een AMD HD 5870 kaart van Sapphire. Ik had er al eens eerder naar gekeken, en het leek erop dat deze kaart geen stereoscopic 3D ondersteunt. Nu zei een vriend van mij vandaag dat hij een HD 5770 heeft die 3D ondersteunt. Ik ging naar de website van AMD, en keek bij de specificaties van de 5870 kaart. En daar stond o.a: 3D stereoscopic display/glasses support. Naar mijn idee stond dit er een aantal maanden geleden nog niet, aangezien ik toen ook naar de specificaties keek en wel iets over 3D vond, maar niet over '3D stereoscopic display/glasses support'. Maar ik kan het fout hebben.

Ik weet dat er nu de 6000 serie van AMD op de markt is, en ik dacht altijd dat 1 van de nieuwe functies stereoscopic 3D was. Maar blijkbaar heeft de 5870 dat dus ook.

Mijn vraag is daarom, ondersteunt de 5870 dit ook echt, dus is 3D gaming bijvoorbeeld mogelijk, en zoja, hoe kan ik voor zorgen dat ik ook daadwerkelijk van stereoscopic 3D gebruik kan maken? En hoe zit het dan met drivers (en 3D brillen), want ik lees overal van alles over 3D ondersteuning van Nvidea, maar van AMD maar heel weinig.

Ik heb al heel wat lopen zoeken op het internet, maar ik kon geen antwoord op mijn vraag krijgen. Daarom hoop ik dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt! :)

Remco

• HenkAjax
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-04-2024
Remco, je kan eens kijken op www.iZ3d.com.Daar staan alternatieve drivers op die 3D ondersteunen.Je kunt een 30 dagentrial downloaden en eventueel een licensie kopen.Ik zou als ik jou was eerst de hardware aanschaffen en dan de trial proberen.Voor meer info verwijs ik je naar het AMD-forum.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
Sowieso is elke kaart in staat om 3D weer te geven, dat is gewoon een kwestie van de juiste software / drivers. De ondersteuning bij AMD is idd nog minimaal voor 3D, nVIDIA heeft dit een stuk beter voor elkaar.

Persoonlijk vind ik het hele 3d gebeuren nog een gimmick, maar ieder zijn ding.