Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Time Grid

Pagina: 1
Acties:

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Topicstarter
Ik ben bezig een programma te schrijven welke opgeslagen web-requests weer moet afspelen ... een beetje in het idee van selenium.
(selenium is best "hoog-niveau", ik ga daar ietsje onder zitten in de zin dat ik GET en POST requests opsla en weer afspeel in een bepaalde volgorde)
momenteel kom ik op een simpel bestandje uit waarin voor elke "request" staat hoeveel seconden na het begin van de uitvoering deze request zich uit moet voeren.

wat ik nu wil doen is hier een grafische interface omheen bouwen inwelke je de requests van tijd moet kunnen veranderen.

om mijn idee te illustreren wil ik dus net als in vele muziek programma's (zoals reason bijvoorbeeld) een soort van "time grid" hebben op welke elke request zich als een blokje voordoet en ik deze dan kan verslepen.

qua programmeer taal heb ik mijn keuze nog niet opgemaakt. het liefste zou ik dit toch in Python of C doen (eventueel java)

Waar ik momenteel dus niet achter kan komen, waarschijnlijk omdat ik niet de juiste termen gebruik, is of er in een bepaalde taal al zo'n soort widget bestaat? of dat ik alles "from scratch" zal moeten coden...

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Hrm. Je zou naar één van de visualsaties die Google vrijgegeven heeft kunnen kijken, snelle zoektocht levert bijvoorbeeld http://code.google.com/ap...ry/annotatedtimeline.html op (alhoewel die gebruik maakt van de Google charts API, dus je bent afhankelijk van een third-party API). Nog eentje is de [http://code.google.com/p/simile-widgets/wiki/Timeline]smilile Timeline widget[/url] (ook HTML). En zo zullen er nog wel meer zijn. Ik denk echter dat de meeste HTML-based zullen zijn.

Je kunt overigens ook HTTP requests 'opnemen' met JMeter, volgens een Google zoektochtje.

[ Voor 16% gewijzigd door YopY op 03-03-2011 16:31 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, dat is een widget voor op een website. Ik vermoed dat de TS gewoon met een GUI applicatie bezig is.

@TS

Ik vermoed dat je de widget zelf zult moeten gaan maken. De requirements zijn zo specifiek dat ik niet het idee heb dat daarvoor een standaard oplossing is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Je zou denk ik wel iets met een Table View in elkaar kunnen knutselen...

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Topicstarter
ok, bedantk voor de reacties ik vreesde dit al ... zal eens naar Table View kijken ...

ah en @YopY: jmeter werken we ook mee ... alleen sommige "opnames" / scénarios zijn al met selenium gebeurt ... en anderen, ietwat specifieker worden door ons zelf geschreven...

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
Heb je al eens naar Apache JMeter gekeken? Die doet precies wat jij wil :)
Pagina: 1