Toon posts:

Automatisch opslaan op andere voorkeurschijf dan C:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik niet zo vaak post, weet ik ook niet zeker of dit onderwerp hier hoort. Ik heb een SSD en een gewone harde schijf in mijn desktop. Nu zou ik graag willen dat software waarbij ik tijdens installatie geen keuze krijg toch op de harde schijf (D:) gezet wordt en niet op de SSD (C:). Hoe kan ik dit eenvoudig aanpassen en waar? Ik heb niet veel computer kennis, dus graag in leken taal. Alvast bedankt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bij nieuwe installaties kan je 9/10 keer een locatie opgeven waar de data geplaatst wordt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Toch blijven er nog situaties over, waar dat niet kan. Installatie van printer, virus scanner, Lightroom, CS4 om maar wat te noemen. Vandaar ook mijn vraag; Hoe kan ik dat in die gevallen (1/10 volgens jou) toch op mijn D: schijf krijgen?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:40

ResuCigam

BOFH

Je kiest bij bijvoorbeeld CS4 voor een 'aangepaste installatie' en dan kan je een map opgeven waar het programma komt te staan. Dit geldt voor 9 van de 10 programma's. Een printerdriver hoort gewoon in je windows map.

We do what we must because we can.

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-02 23:43
In Regedit kan je in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion twee sleutels vinden, genaamd "ProgramFilesDir" en als je een 64-bit Windows hebt, heb je ook nog "ProgramFilesDir x86". De waarde van deze sleutels zijn de directories, die standaard op "C:\Program Files" en "C:\Program Files (x86)" staan.

In Windows 7 x64 vind je deze sleutels in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion

Hier heb ik gebruik van moeten maken om Google Earth naar een andere locatie te installeren.

Edit:
Ik wil er nog bij zeggen dat je na installatie van je programma's het weer naar de standaard waardes moet terugzetten, omdat anders sommige programma's niet goed werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Thierry88 op 03-03-2011 15:55 . Reden: typo's en aanvullen ]

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er uit als een oplossing Thierry88. Kan ik dan ook reeds geïnstalleerde software deïnstalleren van C: nadat ik dit eerst op D: heb geïnstalleerd? Of zijn er dan nog verrassingen waaraan ik moet denken?
Pagina: 1