Vraag over Logitech Harmony ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grtvr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-03 22:03
Ik ben van plan om een Logitech Harmony te kopen, alleen weet ik niet zeker of mijn PC ondersteund wordt door dit apparaat.

Op de website van Logitech heb ik gezocht op het moederbordtype, deze staat er (op 1 cijfer na) niet tussen (ik heb een GA-EP35-DS3). Daarna heb ik maar gebeld met een medewerker van Logitech, maar die vertelde mij dat het niet mogelijk is om een Harmony afstandsbediening met een computer te gebruiken die niet in de lijst van ondersteunde apparaten staat. Maar toch betwijfel ik dit, dus vandaar dat ik hier de vraag stel.

Kan iemand vertellen of ik op mijn 'zelf-samengestelde' PC gebruik kan maken van een Harmony? Zijn hier bepaalde vereisten voor, behalve een IR-ontvanger (iemand hier nog een tip voor trouwens)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik denk dat het er een beetje aan ligt wat je er precies mee wil doen. Ik heb op mijn mediacenter Vista MCE staan en ik kan met een simpele IR-ontvanger alles doen wat ik wil. Wat ben je precies van plan om met de afstandsbediening te gaan doen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik gebruik een IR ontvanger van een Microsoft MCE remote, en dan kun je gewoon je PC bedienen als je software draait die dat snapt (XBMC bijvoorbeeld).

Je kunt niet zomaar elke IR ontvanger gebruiken! Hij moet echt afstandsbediening signalen kunnen snappen

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grtvr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-03 22:03
Rupie schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:38:
Ik denk dat het er een beetje aan ligt wat je er precies mee wil doen. Ik heb op mijn mediacenter Vista MCE staan en ik kan met een simpele IR-ontvanger alles doen wat ik wil. Wat ben je precies van plan om met de afstandsbediening te gaan doen?
Het is voornamelijk voor muziek en films,zodat hij door muziek en films kan zappen en op pauze zetten en afspelen etc. Als hij Itunes zou ondersteunen zou helemaal mooi zijn, maar ik vraag me af of dat gaat lukken.

ik heb inmiddels een Harmony 300i gekocht, (ongeduld :) ) maar ze hebben nergens een IR ontvanger.. nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik heb zelf Philips ontvangers maar die zijn niet meer te krijgen volgens mij. Eventueel zou je natuurlijk nog een Antec Veris of iets dergelijks kunnen overwegen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een vraag over de harmony, maar hij is zo n00b dat ik daar neit een nieuw topic voor wil openen. :P

Situatie;
-kast met pc en Logitech geluidsset midden in woonkamer in computerkast.
-TV aan rechterkant van de kamer. Boxen van de set allemaal rond de tv gebouwd, maar de woofer blijft met de bediening in het midden staan, vanwege omvang van woofer.

Ik wil nu een Harmony afstandbediening gaan kopen, maar aan een IR-versie heb ik dan weinig denk ik? Want ik moet dan én op de tv gaan richten én op de logitech?
Dus moet ik waarschijnlijk een RF hebben?
Pagina: 1