Toon posts:

700e overclocken????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een intel 700e ( 7x 100 )
asus Cucsl-2 ( nosound)
256 MB infineon geheugen ( 133 )
g-forceII ( asus7100 )
en een iceberg cooler
ik krijg mijn PC niet hoger dan 861 Mhz op 1,8 volt. hij wordt dan idl 33C en full load 49C. mobo temp is 26C.
ik lees overal dat ze zo'n 700E op 933 zetten..waarom lukt dat niet bij mij...??
oja en hoe overclock ik mijn f-force..? en tot hoever kan ik daarmee gaan..?

help me..

Verwijderd

Mijn broer had hem met standaard voltage op 933 en werd niet echt warm. Hij zou daar opzich wel op moeten kunnen lopen. Misschien te warm? Bij mijn 800 is het zo, hij kan op 1004 maar zodra temp hoger dan 40 komt krijg ik errors/crashes. Maar daaronder niet. Heel wazig.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Van het overklokken van een pentium weet ik niks. maar je videokaart is het makkelijkste te overklokken met Powerstrip.

Geen inspiratie

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 17:00 schreef martijn12345 het volgende:
Van het overklokken van een pentium weet ik niks. maar je videokaart is het makkelijkste te overklokken met Powerstrip.
O? Coolbits is anders ook zwaar relaxed.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:13
7x100 heb je nu.. wat doet die als je er 7x133 van maakt ?

Dat zou toch wel moeten kunnen... Misschien voltage toch nog wat anders aanpassen..

Kijk anders ff in de database van www.overclockers.com

Dan kun je zien hoe anderen hun 700e op bijv. 933 krijgen..

Succes.

Verwijderd

Ik wil als eerste zeggen dat niet alle 700 E naar 933 kunnen. Velen kunnen dit maar niet allemaal. Dit hangt af van de kwaliteit van de proc zelf. Dit is gewoon geluk hebben dat je een goede chip krijgt.
Je kan het proberen met een andere koeler zoals een globalwin fop 32 of een alpha pep. Dan blijft hij zeker koeler als die iceberg. Maar ik raadt je aan de proc bij iemand anders te proberen om te kijken hoever hoe oc'ed want anders is het zonde van het geld van de koeler.Deze koelers kosten al snel 75 tot 125 gulden. Goede koelpasta zoals artic silver wil ook wel een paar graden helpen als het moet. Je kan het beste ook de intel 815/agp chipset koelen door er een fan op te zetten en koelpasta tussen te doen.
En de bios flashen kan ook geen kwaad aangezien er laatst 1006 uitgekomen is. Deze schijnt voor sommige mensen te helpen met overklokken.
Pagina: 1