Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik ben bezig met het programmeren van een iPad voor het aansturen van een domotica installatie met de software van iridium mobile.

Nu heb ik van een fabrikant diverse symbolen aangerijkt gekregen die ik wil gaan gebruiken. Het bestands type is echter .xaml

Het bestandstype die ik kan gebruiken in het software pakket zijn .png, gif en jpeg.

De xaml bestanden kan ik openen dmv van de internetbrowser, het symbool wordt weergegeven. Wanneer ik hier een printscreen van maak en importeer in paint is de afbeelding niet meer "strak". Een rechte lijn mist b.v. een aantal pixels en/of een wit vlak bestaat uit meerdere kleuren wit, waardoor de afbeelding niet makkelijk te bewerken is of onduidelijk wordt.

Ik heb al gezocht naar software die het bestandstype kan omzetten, maar een soort gelijk programma bestaat volgens mij niet...

Een .xaml bestand bestaat uit text/code's die de afbeelding vormen. De afbeeldingen die ik gebruik zijn zwart/wit en vrij een voudig.

Wie kan mij helpen om de bestanden om te zetten of wie heeft hier bepaalde software voor?

Ik hoor graag van jullie. Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l1dert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 12:19
zo te zien is een xaml bestand een vector image formaat. Waarschijnlijk kan je het met bijvoorbeeld illustrator wel omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:32
xaml is een .NET aangelegenheid, en kan je met Visual Studio volgens mij openen.
Daarna kan VS het volgens mij ook als PNG opslaan.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In welk formaat sla je op? Jpg heeft compressie, volgens mij heeft PNG daar aanzienlijk minder last van.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:10

Koppensneller

winterrrrrr

FireDrunk schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:51:
xaml is een .NET aangelegenheid, en kan je met Visual Studio volgens mij openen.
Daarna kan VS het volgens mij ook als PNG opslaan.
Maar een .Net XAML kun je niet zomaar in je browser openen. Waarschijnlijk gaat het dus om een ander bestandsformaat met dezelfde extensie.

@TS
Post eens een stukje van dat bestand, misschien dat we dan meer kunnen zeggen. Mijn eerst ingeving is dat het om een SVG-bestand gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Koppensneller op 03-03-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<Canvas xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation" xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml" x:Name="Document" Width="226.667" Height="106.667" Clip="F1 M 0,0L 226.667,0L 226.667,106.667L 0,106.667L 0,0">
<Canvas x:Name="Layer_1" Width="1024" Height="768" Canvas.Left="0" Canvas.Top="0">
<Canvas x:Name="Group" Width="51.4894" Height="47.3551" Canvas.Left="144.255" Canvas.Top="29.6558">
<Rectangle x:Name="Rectangle" Width="35.4959" Height="29.3669" Canvas.Left="7.67316" Canvas.Top="0" Stretch="Fill" Fill="#FFE6E6E6"/>
<Rectangle x:Name="Rectangle_0" Width="17.4384" Height="2.48529" Canvas.Left="16.7019" Canvas.Top="33.8347" Stretch="Fill" Fill="#FFE6E6E6"/>
<Path x:Name="Path" Width="51.4894" Height="8.47943" Canvas.Left="0" Canvas.Top="38.8757" Stretch="Fill" Fill="#FFE6E6E6" Data="F1 M 7.60307,38.8757L 43.9729,38.8757L 51.4894,47.3551L 0,47.3551L 7.60307,38.8757 Z "/>
</Canvas>
</Canvas>
</Canvas>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:00

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat is een standaard boter/kaas/eieren WPF/Silverlight applicatie/UI, zoals je misschien had kunnen opmaken uit de schema info bovenaan. Overweeg het in Visual Studio te implementeren en te runnen om een screenshot te maken, of download anders een demootje van Expression Blend, wat nét wat beter is dan Visual Studio in design en WYSIWYG:

http://www.microsoft.com/expression/

[ Voor 28% gewijzigd door Umbrah op 03-03-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb expression gedownload, en krijg de bestanden geopend. Nu kan ik met de software inzoomen op het symbool, vervolgens een printscreen maken en deze invoegen in mspaint en opslaan als .png.

Het werkt, maar op zich nog al omslachtig aangezien het er een behoorlijk aantal zijn die ik moet omzetten. Vanuit expression direct opslaan als .png lukt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:32
Mail gewoon de maker dat je niks aan XAML hebt, eigenlijk zou je een gekregen paard niet in de bek moeten kijken, maar dit is natuurlijk ook geen manier van plaatjes aanleveren.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FireDrunk schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:18:
Mail gewoon de maker dat je niks aan XAML hebt, eigenlijk zou je een gekregen paard niet in de bek moeten kijken, maar dit is natuurlijk ook geen manier van plaatjes aanleveren.
Daar heb je gelijk in! Maar de plaatjes van de maker worden gebruikt bij hun eigen merk touchscreen (gira) met zelf ontwikkelde software (gira), waarbij ze dus xaml toepassen.

Het touchscreen dat ik ga toepassen is een iPad en heeft eigenlijk niets met de maker te maken, alleen dat ik graag hun symbolen wil gebruiken. De software die ik gebruikt is van iridium mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:36:
heeft eigenlijk niets met de maker te maken, alleen dat ik graag hun symbolen wil gebruiken
offtopic:
Dan zou ik eerst eens, mocht je dat nog niet gedaan hebben, om toestemming gaan vragen bij de maker ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 11:15
offtopic:
Kun je meteen vragen of je ze in een ander formaat kan krijgen :)

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit expression direct opslaan als .png lukt me niet.
Is er iemand die wat meer verstand heeft van expression?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentienel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 07:49
Ik neem aan dat je Expression Blend gebruikt? Zolang deze applicatie geen rechtstreekse export heeft naar een image formaat, zit er niets anders op dan screenshots maken.
Of er zou een manier moeten zijn die de xaml rendert en omzet naar een image: http://www.google.nl/sear...png&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=. Resultaten heb ik even snel bekeken en er lijkt wel iets tussen te zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Sentienel op 04-03-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sentienel schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:22:
Ik neem aan dat je Expression Blend gebruikt? Zolang deze applicatie geen rechtstreekse export heeft naar een image formaat, zit er niets anders op dan screenshots maken.
Of er zou een manier moeten zijn die de xaml rendert en omzet naar een image: http://www.google.nl/sear...png&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=. Resultaten heb ik even snel bekeken en er lijkt wel iets tussen te zitten.
Ja klopt ik gebruik Expression Blend en heeft volgens mij inderdaad geen rechtstreekse export naar image format.

De google resultaten heb ik ook zitten bekijken maar daar kom ik helaas ook geen wijs uit. Dan maar domweg screenshots maken 8)7
Pagina: 1