Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Usb kabel verlengen met hubs. Powered of niet?

Pagina: 1
Acties:

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Op usb.org staat dit:
Q3: How far away from a PC can I put a USB device?
A3: With the maximum of 5 hubs connected with 5m cables and a 5m cable going to your full speed device, this will give you 30m of cable (see section 7.1.19 for details). With a low speed device, you will be able to get a range up to 27m, depending on how long the device's cable is. With a straightforward cable route, you will probably be able to reach out 25m or so from the PC.
Ze zeggen alleen niet of de hubs powered moeten zijn. Nu is mijn vraag dus, moet dit? Op internet vind ik er helemaal niks over. Mijn logica zegt dat ze powered moeten zijn, maar wie weet heb ik het fout?

Homey — Critics are those without skills to create.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Wikipedia: USB hub
A bus-powered hub is a hub that draws all its power from the host computer's USB interface. It does not need a separate power connection. However, many devices require more power than this method can provide, and will not work in this type of hub.

USB current (related to power) is allocated in units of 100 mA up to a maximum total of 500 mA per port. Therefore a compliant bus powered hub can have no more than four downstream ports and cannot offer more than four 100 mA units of current in total to downstream devices (since one unit is needed for the hub itself). If more units of current are required by a device than can be supplied by the port it is plugged into, the operating system usually reports this to the user.
Overigens kan wat langer dan 5 meter best, zorg wel voor goede kwaliteit kabel. Er bestaan overigens ook speciale usb repeaters, maar die doen ongeveer hetzelfde als een hub.

Verwijderd

Zelf heb ik m'n USB kabel verlengd dmv UTP en 2 adaptertjes er tussen

http://www.dealextreme.co...upto-45-meters-pair-22343
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=220746106433

Misschien voor TS een interessante optie?

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11 18:20
Mijne zijn denk ik gepowered, mijn usb kabel heb ik verlengt naar 2 meter met allemaal tussenstukjes die ik heb gehaald uit verschillende dozen :p (ong. 10 stk. van 10- 20 cm). Aan die lange usb kabel hangt een usb dongle en het werkt perfect :D Daarnaast heb ik ook een leeg colablikje vastgezet aan de usb hub. (cantenna)
vroeger: 54 MB/s, nu: 117 - 140 MB/s

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kijk, als ze niet powerd zijn zal het ook wel werken, elke HUB krijgt dan gewoon de voeding doorgeschakeld van de voorgaande. Maar bij eindeloos herhalen loop je de kans dat je die ene usb-poort op je PC een beetje te veel belast. Bij powerd wordt het signaal elke keer echt ververst. Corrigeer me als ik me vergis, maar in mijn beleving kun je hier dan in principe eindeloos mee doorgaan en is daardoor de te overbruggen afstand eigenlijk onbeperkt. Dus wat houdt je tegen om voor de wellicht maar iets duurdere powerd te kiezen.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Powered of niet powered usb-hub heeft puur ermee te maken wat je erop aan sluit en of het device dan een eigen voeding heeft of door usb gevoed word. Een usb printer heeft bv geen powered usb-hub nodig omdat deze een eigen voeding heeft maar een webcam kan bv wel weer een powered-usbhub nodig hebben.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Klopt helemaal. Maar de quote die TS vermeldt doet veronderstellen dat hij de maximale afstand die globaal geldt voor een USB-kabel wil verlengen. Of begreep ik dat verkeerd? Mocht dat wel het geval zijn, dan lijkt me, zeker als die verlenging enige keren wordt, powerd wel zinvol. Zie mijn vorige bericht in dit topic.
Pagina: 1