Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 10:16

joskuiper

PapaCooper

Topicstarter
Ik heb 2 x een HD6870 en ik ben een zogeheten “noob” op het gebied van Crossfire, dit is mijn eerste setup.

Nummer 1 (bovenste slot) is een Sapphire HD6870 Vapor-X edition
Nummer 2 (onderste slot) is een Sapphire HD6870 de standaard versie met een andere koeler (af fabriek!)

Nu haalde ik met 3d mark 06 alvorens ik de Vapor-x in bezit had een score van 191xx. (Catalyst 11.2)
Dat was dus met de standaard HD6870 die nu in slot 2 zit.

Daarna heb ik de pc volledig opnieuw geïnstalleerd en de Vapor-x in het bovenste slot gestoken en de eerste kaart in het 2e slot gestoken.

Nu heb ik het idee dat er iets niet in de haak is, het volgende:

In CCC (wederom 11.2) herkent de pc gewoon 2 grafische kaarten. De ene als primair en hij geeft bij de primaire kaart ook aan dat er een beeldscherm aan zit. (ik heb ook maar 1 scherm in gebruik / aangesloten)

Als ik in CCC naar Ati Overdrive ga (om bijv. de temperatuur en snelheid fan te bekijken want overklokken doe ik niet) dan laat hij het keurig zien van kaart 1, maar niet van kaart 2. Daarvan is de temperatuur enzovoorts 0.00

Na de schone installatie wederom 3d mark 06 gedraaid om me te verlekkeren op het verschil, maar dat scheelt zo’n dik 1500 punten, kan dit niet komen puur doordat ik nu een schoon / snel systeem heb? Het lijkt me zo weinig verschil?

Tevens speel ik veel cod:bo en draaide ik die game met 1 hd6870 al bijna op max met een fps vrij constant rond de 90. Echter nu ik 2 kaarten heb heb ik AA op 8x gezet ipv 2x. (het enige wat nog hoger gezet KON worden) De fps daalt nogal nu drastisch, terwijl ik dat nu met 2x hd6870 makkelijk moet kunnen draaien.

Wat kan er aan de hand zijn? Alvast bedankt

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:16
Ik heb hier een review geschreven over de 6850 CF setup. vergelijk je scores eens. Afhankelijk van de rest van je systeem kan je zien of de scores van jouw setup gangbaar zijn.

Edit; Heb je wel de application profiles gedownload en geinstalleerd? Dit is noodzakelijk om crossfire aan te sturen.

[ Voor 27% gewijzigd door Lumics op 03-03-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:36

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik neem aan dat je beide kaarten verbonden heb met zo een bridge (of hoe het ook heet) :

Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com/FileUpload/Features/2/Overview/74.jpg

Daarnaast pagina 19 van je manual doorgenomen?:
B. Connecting the Graphics Cards
Step 1:
Observe the steps in "1-5 Installing an Expansion Card" and install two CrossFireX/SLI graphics cards on the PCI Express x16 slots.
Step 2:
Insert the CrossFire /SLI bridge connectors in the CrossFireX/SLI gold edge connectors on top of the two cards.
Step 3:
Plug the display cable into the graphics card on the PCIEX16 slot.
C. Configuring the Graphics Card Driver
C-1. To Enable CrossFireX Function
After installing the graphics card driver in the operating system, go to the ATI Catalyst Control Center. Browse to the CrossFireX menu and ensure the Enable CrossFireXcheck box is selected.

[ Voor 61% gewijzigd door Notna op 03-03-2011 11:30 ]

Xbox Live ID:Notna8310