Toon posts:

big trouble, big big trouble

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hello my dear tweakaz,,
ik heb laatst dus een Abit vt6x4 gekocht en ik dus helemaal :D. Ok toen ff uitproberen, Driver full detail en 800x600, echt :P :P :P. Maar toen kwamen de problemen. Ik had nog in mijn ouwe comp een awe64 zitten, die ik dus in de nieuwe gezet heb. Okeee, nice. Maar het werkt zeer slecht. Vooral in WinAMP slaat ie over als de pest (op DirectSound) maar op de Wave Out werkt ie zonder storing. Volgens mij ligt het aan de SB maar aangezien ik dus net een nieuwe pc heb, twijfel ik. Dit is dus mijn pc'tje:

abit vt6x4
celly 466@525
128 mb pc133 geheugen (nieuw voor fl.265,- op de kop weten te tikken ;))
monster 3d II 12 mb (voodoo 2)
ibm 13,5 gb (7200 rpm :P)
sb awe64
netwerkkaartje en intern modem
scsi kaartje
hehe dat was het

leuk, hmmm en dan nu de vraag:
waarom kraakt die SB nou. Als ik de cpu trouwens standaard zet, kraakt ie ook. Dus het is geen probleem met het mobo. Is het misschien iets wat in de bios verkeerd staat. Ik heb trouwens "PnP OS" uit moeten zetten, anders werkte ie uberhaupt niet. Er zit ook nog een onboard soundchip op, maar die heb ik uitgeschakeld.
Nou, als iemand een tip heeft zeg het maar hoor want dit is niks.

Verwijderd

Heb je al een keer geprobeerd de nieuwste drivers te downloaden??

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 17:08
Dat probleem had epox ook met zijn 7kxa met onboard sound, waarschijnlijk is het met een bios update op te lossen...

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Topicstarter
okidokie, ik zal eens de nieuwe bios voor de vt6x4 downloaden.. als ik er dadelijk niet meer ben dan weet je waar het aan ligt ;)

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 16:51

oXygeN

oftewel oxje...

Alleen een voodoo II heb je nix aan he :P
dan doet ie het inderdaad niet :)

\o/

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

IRQ probleempje?

Verwijderd

Topicstarter
nou zeg, wat is dit?? Ik denk gisteren (ja echt waar ;)) die awe64 werkt niet goed, waarom niet eens die soundchip proberen. Ik dat dus gedaan, wat denk je. Nou??
Juist, 0,00 niks geen geluid. K*T, dacht ik dus, wat een gezeik. Een awe64 die niet fatsoendelijk werkt en nou ook nog die ellendige chip die het helemaal niet doet. Nou ja, als die chip niet werkt dan maar dat schramele beetje geluid wat uit mijn awe64 komt. Hup, die kaart weer d'r in geprikt en jawel hoor. "Nieuwe hardware gevonden" windows installeert dat apparaat weer en er is weer geluid. Tijd voor een beetje muziek, WinAMP dus. MMM, ff op directsound uitproberen want je weet het maar nooit. OK, sluiten die hap en play.... huhhh HIJ DOET HET!!! Nou moet je me niet vragen wat ik allemaal met die drivers gedaan heb, want nu werkt ie en kom ik even niet meer aan de drivers..
Ik heb het opgelost :) (per ongeluk danwel maarja) dus van mijn part kan deze topic gesloten worden...
De groeten, het monstertje
Pagina: 1