Switch en Experia Box

Pagina: 1
Acties:

• Megalith
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:51
Hallo allen,

Ik ben van plan een nieuwe switch aan te schaffen om wat te expirimenteren met VLAN en dergelijke. Waarschijnlijk gaat het deze worden. Maar uiteindelijk zal ik hem ook gaan gebruiken om het internet op te kunnen via een KPN Experiabox 7xx, maar ik weet alleen niet of dit wel gaat werken zonder router ertussen (nog student dus weinig ervaring met deze apparatuur). Als ik de switch in dezelfde network range hang als de Experiabox en een straight cat5e kabel in een willekeurig poortje op de switch steek en de andere kant in de Experiabox stop moet ik toch gewoon het internet op kunnen, zonder router ertussen? Omdat de Experiabox nl DHCP uit wil geven en zo'n switch gewoon een vast IP adres heeft.

Iemand die hier een antwoord op heeft?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-02 20:31
De Experiabox is al een router.

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:25

BrammT

The one and only!

Werkt perfect. Is plug 'n play. :)

Heb hier zelf een Asus switch achter de experiabox hangen.

Zolang je een "unmanaged" (ookwel; "domme") switch neemt zal 'ie meteen werken.

Overigens, waarom neem je zo'n dure switch?

[ Voor 11% gewijzigd door BrammT op 03-03-2011 16:43 ]

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Verwijderd

BrammT schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:42:
Zolang je een "unmanaged" (ookwel; "domme") switch neemt zal 'ie meteen werken.
Hij neemt dus een managed switch en die zal wss in het begin net zo functioneren als een unmanaged switch.
Overigens, waarom neem je zo'n dure switch?
om wat te expirimenteren met VLAN en dergelijke.

Betreffende Netgear switch heeft auto MDI/MDIX sensing, TS kan dus iedere poort pakken om de Experia box aan te sluiten op de switch, een cross kabel is overbodig.

De netgear switch verkrijgt haar IP adres ook via DHCP, kijk in de log v/d ExperiaBox op welk IP de switch's webpagina is op te vragen.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 16:57 ]

• Megalith
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:51
Oke thnx!
Managed switches zijn wat meer aan de prijs dan unmanaged, maar ben een plan aan het opstellen voor een klein "serverparkje" met veel datastorage en een ESXi machine waar ik voor een groot deel op ga testen maar wat ook voor productie gebruikt gaat worden dus dan valt de prijs al stukken minder op + dat dit in ieder geval een betrouwbaar ding lijkt van een A merk. Niks is vervelender dan dat de apparatuur niet meewerkt...

Verwijderd

Als je zoiets professioneel wil gaan gebruiken, zou ik eerder kijken naar managed switches van HP ProCurve.
Pagina: 1