Toon posts:

RDP connectie zonder vast ip address

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste lezers,

ik woon op dit moment in belgie. graag zou ik mijn thuis omgeving instellen zodat ik een rdp connectie van buiten af kan maken. nu zijn alle interne instellingen in orde, en ik kan connectie maken zolang ik het ip address weet aan de buiten kant van mijn netwerk.
het probleem wil nu dat (omdat ik in belgie woon) geen vast ip address heb. deze veranderd vaak (varierend van 3x op een dag tot 1 x pere 2 weken)
ik zoek dus eigenlijk een oplossing die mij hier mee kan helpen zonder dat ik een fiks bedrag extra per maand moet betalen om een vast ip address te krijgen.
ik wil verder niet met toolings zoals logmein werken.

m.vr.gr.

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-02 13:39
Al eens naar dyndns gekeken?

www.dyndns.org

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:29

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:18:
ik wil verder niet met toolings zoals logmein werken.
Waarom niet? Dat is toch echt de makkelijkste oplossing, ik gebruik zelf Teamviewer en het is echt ideaal als je geen IP weet.

We do what we must because we can.

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-02 15:11
ResuCigam schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:21:
[...]

Waarom niet? Dat is toch echt de makkelijkste oplossing, ik gebruik zelf Teamviewer en het is echt ideaal als je geen IP weet.
Ik zou het wel kunnen begrijpen... zelf gebruik ik ook geen Logmein/Teamviewer
Zelf wil ik inzichtelijk hebben wie/wat er op mijn netwerk kan (dus bijv RDP met IP filter)

DynDNS is idd de beste oplossing... dit kun je in 9/10 van de routers/modems instellen of als client op je pc draaien

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties. dyndns had ik nog niet naar gekeken, maar door even te googelen denk ik dat dit ook een goede oplossing is.
bedankt voor jullie info!

Verwijderd

Ja alleen weet ik niet wat er gebeurd als 3 keer op een dag je ip adres anders is. Als het 1 keer in de week gebeurd gaat het goed. Maar het is het proberen waard lijkt me.

Verwijderd

De hostname noteren is ook een optie.

Wanneer het IP wijzigt blijft de hostname hetzelfde (Teminste, bij een fatsoenlijke ISP).

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:20

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:44:
De hostname noteren is ook een optie.

Wanneer het IP wijzigt blijft de hostname hetzelfde (Teminste, bij een fatsoenlijke ISP).
Dat zou ik behoorlijk onfatsoenlijk vinden. en ik ken geen enkele ISP die dat ook doet (vaste hostname met zeer dynamische adressen). Is veel teveel werk, en heeft, vannuit de provider gezien, geen enkel voordeel.

[ Voor 9% gewijzigd door Kees op 04-03-2011 10:28 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Kees schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:25:
[...]

Dat zou ik behoorlijk onfatsoenlijk vinden. en ik ken geen enkele ISP die dat ook doet (vaste hostname met zeer dynamische adressen). Is veel teveel werk, en heeft, vannuit de provider gezien, geen enkel voordeel.
Volgens mij was het vroegere @Home die dit regelmatig deed.

De hostname was altijd uniek. Maar na een herstart van het modem was je IP veranderd.

Om zo toch gebruik te kunnen maken van bepaalde services gebruikte ik een DNS forwarder richting m'n eigen hostname. Werkt heel erg soepel en zo hoef je nooit meer je IP ergens op te vragen.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:44:
[...]

Volgens mij was het vroegere @Home die dit regelmatig deed.

De hostname was altijd uniek. Maar na een herstart van het modem was je IP veranderd.

Om zo toch gebruik te kunnen maken van bepaalde services gebruikte ik een DNS forwarder richting m'n eigen hostname. Werkt heel erg soepel en zo hoef je nooit meer je IP ergens op te vragen.
Idd, zo gebeurde dat in die tijd. Dynamisch IP maar wel altijd zelfde DNS naam, kon je in ieder geval nog een beetje makkelijk naar je thuisbak toe ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Een andere optie voor remote desktop is het gebruik van Windows Live Mesh 2011. Echt een geniaal stukje software van Microsoft :)

http://explore.live.com/windows-live-mesh?os=other

Wikipedia: Windows Live Mesh
Pagina: 1