Toon posts:

Snow Leopard Virtueel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

ik wil graag aan de gang met het programmeren van apps voor de iphone.
maar om daar nou gelijk een apple voor aan te schaffen lijkt me niet echt een goed plan.
ik wil eerst kijken of ik het echt wel leuk vind om te gaan doen.
dus nu is mijn vraag of jullie hervaring hebben met het virtueel laten draaien van snow leopard.
ik heb al even zitten googlen, en ben er al even mee bezig geweest maar krijg het nog niet echt voor elkaar
om de dmg file om te zetten naar iso. ik heb al meerdere programma's geprobeerd maar wil toch niet echt werken. de programma's die ik geprobeerd heb zijn : dmg2iso / dmg2img / isobuster / magiciso / anytoiso...
maar willen allemaal niet echt mee werken. ik hoop dat er hier wat mensen zijn die er wat ervaring mee hebben, of andere tips hebben om toch met xcode en sdk te kunnen werken zijn ook altijd welkom :)

Mvg

Jan Pieter

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22
DMG naar ISO gaat niet werken.
Het beste is om met een tooltje genaamd TransMAC de DMG branden naar een DL DVD.
Vervolgens kan je die gebruiken om het te installeren in VMWARE.

Succes

LAAG8 Blog

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-01 19:41
* Xaero heeft wel ervaring met Snow leopard virtueel..
Gewoon een tutorial gevolgd van wat je allemaal nodig had e.t.c. met welke instellingen.
http://www.sysprobs.com/i...tualbox-32-apple-intel-pc. Gewoon in virtualbox :).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik was al eens bezig geweest met virtual box en een tutorial, maar toen had je toch echt een iso nodig. eens kijken of het met deze tutorial gaat werken. eens kijken of het dan gaat lukken met deze boot loader empireEFI_V1085_for intel bedankt voor de tutorial zal er vanaaf mee aan de slag laat nog van me horen :)

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 10:43
Met DMG2IMG kan je er een ISO van maken, ik heb zo al meerdere malen geïnstalleerd in VMware

http://vu1tur.eu.org/tools/

Verwijderd

Topicstarter
ja daar had ik het dus een aantal keer mee geprobeerd, maar kreeg telkens de fout melding cant open file en heb cmd opgestart als administrator dus aan de rechten kan het niet liggen..

als ik de comand dmg2iso <C:\mac.dmg> <C:\mac.iso> doe dan krijg ik die error.. of doe ik toch iets verkeerd met de command ?

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 10:43
DMG2ISO is verouderd en kan het inderdaad niet. Je moet DMG2IMG gebruiken en de output simpelweg renamen naar ISO.

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik snap dat je je het geld voor een Apple computer wilt besparen, maar waarom kijk je niet eens voor 'n Mac Mini op Marktplaats? Deze heb je toch wel minimaal nodig als je iPhone apps wilt schrijven....

En meestal werkt de helft niet als je Snow Leopard virtueel draait ;)

Verwijderd

Topicstarter
als ik deze command uitvoer c:\>dmg2img -i C:\mac.dmg -o C:\mac.iso werkt niet denk dat ik toch nog iets verkeerds doe maar weet zo niet wat. krijg error dat het systeem het specifieke bestand niet kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
ja daar zat ik ook al naar te kijken, naar een mac mini. en die zijn ook niet zo duur nee.
maar wou eingelijk eerst even kijken of ik het echt wel leuk vond om apps te maken.
en of het echt wat voor mij is... ik heb hier al een normale pc en laptop dus als ik dan ook nog een mac mini koop en vind het toch niet zo leuk heb ik er weer een systeem bij :P

Verwijderd

Topicstarter
update.

het is me eindelijk gelukt om snow leopard virtueel te draaien.
hier hoe ik het gedaan heb.

ik kreeg het dus niet voor elkaar om van een dmg bestand een iso te maken via dmg2img.
dus heb ik nog even verder zitten zoeken hoe dat wel kon en hoe het wel ging lukken.
uiteindlijk kwam ik op een site waar ik dmgextracter (is van jave) kon download dus ik dacht ga ik dat eens proberen en dan maak ik er later zelf een iso van van de ge-extracte bestanden. dus ik dat bestand gedownload en ik het dmg bestand geladen en kwam ik er achter dat ik het ook gelijk op kon slaan als iso bestand en img bestand. dus dat kwam weer mooi uit en dat bespaarde me wat tijd :) dus ik met vol spaning wachten tot ie klaar was en dat alles goed ging en ja hoor kreeg een pop-up finished successful whitout errors :)

en toen heb ik de guide van xaero er bij gepakt om het dan via die guide verder te installeren in virtual box.
maar tijdens de installatie liep ik tegen meerdere fouten aan en wou het toch niet correct en stabiel werken.
dus ik dacht moet het toch even anders proberen.

toen heb ik maar even vmware gedownload, en ben ik gaan kijken of het vie vmware wel ging werken.
dus ik het iso bestand weer kunnen laden in vmware en de standaard instellingen van vmware ging het al wel beter maar nog niet helemaal zo als ik het wou. maar ben er toch maar mee verder gegaan want ik dacht ik krijg die fouten van mijn hardware er nog wel uit.

nadat snow leopard eindelijk was opgestart ben ik aan de slag gegaan met wat fouten te herstellen dit heeft me wat tijd gekost maar uiteindelijk via veel omwegen toch aardig snel op kunnen lossen :) dus ik zal nu beginnen met het testen van het besturingssysteem en kijken hoe het allemaal werkt. heb nog niet zoveel met mac gewerkt dus vandaar.

en ik zal ook gelijk xcode en ios sdk installeren om daar alvast wat mee te gaan werken en testen.
ik laat nog even van me horen hoe ik er mee vorder en wat mijn belevingen er mee zijn.
als er nog tips zijn dan hoor ik die natuurlijk graag :)

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 14:32

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:57:
update.

het is me eindelijk gelukt om snow leopard virtueel te draaien.
hier hoe ik het gedaan heb.

ik kreeg het dus niet voor elkaar om van een dmg bestand een iso te maken via dmg2img.
dus heb ik nog even verder zitten zoeken hoe dat wel kon en hoe het wel ging lukken.
uiteindlijk kwam ik op een site waar ik dmgextracter (is van jave) kon download dus ik dacht ga ik dat eens proberen en dan maak ik er later zelf een iso van van de ge-extracte bestanden. dus ik dat bestand gedownload en ik het dmg bestand geladen en kwam ik er achter dat ik het ook gelijk op kon slaan als iso bestand en img bestand. dus dat kwam weer mooi uit en dat bespaarde me wat tijd :) dus ik met vol spaning wachten tot ie klaar was en dat alles goed ging en ja hoor kreeg een pop-up finished successful whitout errors :)

en toen heb ik de guide van xaero er bij gepakt om het dan via die guide verder te installeren in virtual box.
maar tijdens de installatie liep ik tegen meerdere fouten aan en wou het toch niet correct en stabiel werken.
dus ik dacht moet het toch even anders proberen.

toen heb ik maar even vmware gedownload, en ben ik gaan kijken of het vie vmware wel ging werken.
dus ik het iso bestand weer kunnen laden in vmware en de standaard instellingen van vmware ging het al wel beter maar nog niet helemaal zo als ik het wou. maar ben er toch maar mee verder gegaan want ik dacht ik krijg die fouten van mijn hardware er nog wel uit.

nadat snow leopard eindelijk was opgestart ben ik aan de slag gegaan met wat fouten te herstellen dit heeft me wat tijd gekost maar uiteindelijk via veel omwegen toch aardig snel op kunnen lossen :) dus ik zal nu beginnen met het testen van het besturingssysteem en kijken hoe het allemaal werkt. heb nog niet zoveel met mac gewerkt dus vandaar.

en ik zal ook gelijk xcode en ios sdk installeren om daar alvast wat mee te gaan werken en testen.
ik laat nog even van me horen hoe ik er mee vorder en wat mijn belevingen er mee zijn.
als er nog tips zijn dan hoor ik die natuurlijk graag :)
Wel interessant hoor, maar een kleine tip. Normale Nederlandse leestekens gebruiken en normale zinnen zou het wel prettiger maken om het te lezen. :)

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• youp.c
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
kijk ook een naar osx86/hackintosh, OS X native draaien op een 'Windows PC', meer info zie: hackintosh.nl
Omdat virtueel en native draaien vrij veel gemeen hebben kunnen ze je daar ook goed helpen om virtueel te draaien :) .

PSN: youpey - Friendcode 3DS: 2895-6771-2678

Pagina: 1