Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Gelid Icy Vision (Rev 1) cooler op mijn GTX470 geïnstalleerd. Alles goed en wel tot ik pc opstart en de 2 ventilators continu op 100% blijven draaien. Bij de kaart zat een 4 pin (videokaart connectie) naar 3 pin (moederbord) adapter om naar het schijnt wél de fan speed te kunnen aanpassen.

Ik heb die adapter gebruikt en de fans nu aangesloten op de CHA2 pin van mijn Asus P7D55-E moederbord en probeerde speedfan uit om de fans trager te laten draaien. Maar door een of andere reden kan ik geen enkele fan speed instellen dmv speedfan. Is er een bepaalde optie in de BIOS die je bij Asus moet aanpassen of dergelijke?

Heb dan uiteindelijk geprobeerd een van mijn noctua fan speed adapters tussen het moederbord en de fan aan te sluiten (http://www.mega-labs.com/...des_two_fan_speed_ada.jpg) maar tevergeefs. Die weerstandjes doen niks.

Ik zou graag in de winkel een Zalman Fanmate halen om de snelheid aan te passen maar gaat dit dan wel lukken aangezien de Noctua weerstandjes niks doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb prescies het zelfde als jou.
Ik had alleen dat kabeltje niet en heb er zelf een kabel aan gebeud.
Maar ik kan hem wel via speedfan regelen.
Probeer eens een andere header - of - zet in je bios dat hij trager moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39
Of hang er gewoon wél een FanMate tussen, werkt gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
SpeedFan opties wel op 'Software controlled' gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 18:45

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Voor iedereen die dit wil proberen...

De videokaart kan de snelheid NIET, en dan ook op geen enkele mogelijkheid regelen.

Koop een fancontroller o.i.d. voordat je er aan begint want op 100% maakt deze koeler logischerwijs een herrie.

Wel een goeie koeler, 41 graden idle 65 met kwartier furmark op 1920x1080.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat ze niet eens goed konden aansluiten op GTX470.

http://www.tweaktown.com/...cs_card_cooler/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Die knakker heeft de busjes verkeerd om zitten, die moeten aan de andere kant :P kan het hem niet kwalijk nemen, want de handleiding is zo duidelijk als een doorweekte krant. Bij mij sluit ie goed aan, anders koelde die niet zo goed.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OH :) , je bedoelt dus dat die 4 busjes op die laatste foto aan de onder kant van die plaat waar de koel-pasta op zit moeten? Er is ook een Gelid Icy Vision v2 welke heb je?

Edit: de reviewer van TT heeft wel contact gehad met Gelid ik vind het vreemd dat ze niet er achter zijn gekomen. En zijn guide is duidelijk hoor click er maar op.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Ik neem aan dat de mijne de v2 is, aangezien ik die recentelijk gekocht heb.

http://cdn5.tweaktown.com/content/3/4/3419_19.jpg

dat zit dus verkeerd. die busjes met dubbele zijde moet je niet gebruiken op de gtx470
Ik zie inderdaad wel dat ie een type busje mist... dat zal het verschil met de v2 zijn denk ik, want die heb ik wel.

Wel krom van gelid dan :\

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Pagina: 1