Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

sata 2 en sata 3 kabel hetzelfde?

Pagina: 1
Acties:
  • 778 views

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
Help ik kom er ff niet meer uit. Google en wiki blijken geen vrienden te zijn en op got kom ik alleen uit bij mensen die hun harde schijven niet aan de praat krijgen.

Heel kort en praktisch: Heb n nieuw mobo met sata600 aka sata3 aansluiting, wil nu raid0 setup met sata3 schijfjes (2gb wd green bulk dus zonder kabels) gaan halen maar zie in de *klik webshop klik* opeens sata3 kabels. Kan echter niet zien of die nou daadwerkelijk anders zijn dan de 500 sata2 kabels die ik nog in mn kast heb liggen.

Moet ik nou voor 20 euro sata3 kabels halen omdat ze daadwerkelijk anders zijn? Of is het dezelfde aansluiting zoals de sata2 standaard.

Mijn dank is groot!

Daan

--0--

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11 11:45

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Uit de SATA Revision 3.0 FAQ:
9: Does SATA 6Gb/s require different connectors and cables to support the higher
transfer speed?
A9: The same cables and connectors used for current SATA 1.5 and SATA 3.0 Gb/s
implementations can be used to connect SATA 6Gb/s devices, although SATA-IO recommends
quality components be selected to ensure data integrity and robust operation at the faster SATA
6Gb/s transfer rate. Keeping the existing SATA connector form factor enables SATA 6Gb/s to
be designed into the same cost-conscious hardware architectures while minimizing
infrastructure changes.
Ik zou het dus eerst proberen met de SATA2-kabels die je nog hebt liggen en mocht dat niet de gewenste performance opleveren, dan kun je altijd nog SATA3-kabels bestellen (en deze retourneren mocht het geen verschil blijken te maken ;))

Ehhh wat?

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
top dan doe ik het gewoon zo.

thanks!

--0--

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mnstrspeed schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 04:32:
Uit de SATA Revision 3.0 FAQ:

[...]

Ik zou het dus eerst proberen met de SATA2-kabels die je nog hebt liggen en mocht dat niet de gewenste performance opleveren, dan kun je altijd nog SATA3-kabels bestellen (en deze retourneren mocht het geen verschil blijken te maken ;))
Je zult trouwens zeer weinig tot geen verschil merken tussen sata2 en sata3 met die WD schijfjes
Sata 3 is momenteel meer marketing dan iets anders :)

Als je met retourneren doelt op de wet "koop op afstand" hou dan in gedachte dat het product nog in ongeopende verpakking moet zitten :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

dan0s schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 04:17:
Help ik kom er ff niet meer uit. Google en wiki blijken geen vrienden te zijn en op got kom ik alleen uit bij mensen die hun harde schijven niet aan de praat krijgen.

Heel kort en praktisch: Heb n nieuw mobo met sata600 aka sata3 aansluiting, wil nu raid0 setup met sata3 schijfjes (2gb wd green bulk dus zonder kabels) gaan halen maar zie in de *klik webshop klik* opeens sata3 kabels. Kan echter niet zien of die nou daadwerkelijk anders zijn dan de 500 sata2 kabels die ik nog in mn kast heb liggen.

Moet ik nou voor 20 euro sata3 kabels halen omdat ze daadwerkelijk anders zijn? Of is het dezelfde aansluiting zoals de sata2 standaard.

Mijn dank is groot!

Daan
20 euro voor 3 kabeltjes vind ik wel heel erg overdreven. Weet niet waar je ze gezien hebt, maar ik koop Sata 6.0Gbps kabels voor 3 euro per stuk en als ik er 3 neem, zelfs slechts 2,70 per stuk. Zie onderstaande link.

http://www.kleinspul.nl/index.php?categoryID=1947

• fwhmjanssen
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-03-2021
Mijn vraag is ik heb een Acer aspire laptop.
Daar zit een 500 GB SATA schijf in .
Deze wil ik omruilen voor een 1 TB SSD schijf .
Ik heb nu Windows 8 erop en dualboot van Linux fedore 32 en heb dus niet veel speelruimte meer over .
Gaat dit en wat moet ik eventueel aanpassen om hem te kunnen plaatsen
Bedankt alvast voor de hulp.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Dit is wel een heel vreemde topic kick, iets wat helemaal niet hezetlfde onderwerp is en zeker van een dergelijk oud topic. Beiden niet gewenst, daarom het verzoek een eigen topic aan te maken, waar bij je ook opgeeft wat je exact hebt, daar bedoel ik voornamelijk het exacte type laptop mee.

Dit topic zet ik op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.