[C++] Data logging

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een simulatie programma. Hiervoor ben ik op zoek naar iets om data in een programma te kunnen loggen. Iets als log4cxx, maar dan voor data. Ik wil bijvoorbeeld van meerdere objecten de snelheid en positie in x, y en z loggen. Dit zou dan makkelijk aan en uit te zetten moeten zijn, een (1) duidelijke file (self explaining) moeten opleveren (hdf5 leek veelbelovend) en uiteraard voor weinig overhead zorgen.

Kennen jullie zoiets?

ps. Ik wil de data dus niet tot het eind bewaren en dan pas wegschrijven, Elke tijdstap van de simulatie wil ik dat wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat is er mis met een platte file?

Je geeft eigenlijk amper aan wat je requirements zijn en zegt niet meer dan dat je data wil loggen. Dat kan makkelijk, en dat kan complex, en wat handig is zal aan je situatie liggen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar ben ik niet duidelijk genoeg geweest. En daar kan ik me wel iets in vinden. Ik zal het nog een keer proberen m'n requirements te stellen:

- Self explaining file formaat (metadata)
- Alles hoeft niet altijd gelogd te worden (Info, Debug, Trace..)
- logging door meerdere objecten naar dezelfde file
- logging van structs, integers, doubles, enumerators
- logging met meerdere frequenties (ene object 1x per seconde, andere 10x per seconde)
- data timestampen
- gestructureerd opslaan (grootste manco platte file)
- ...

Ik hoop dat ik iets kan gebruiken dat al bestaat. Iets met de eigenschappen van log4cxx en hdf5 samen.