Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SBS 2008] Sharepoint / Companyweb probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via de Windows SBS Console > 'Backup and Server Storage' > tabblad Server Storage en vervolgens de optie 'Move Windows Sharepoint Services Data' heb ik vandaag geprobeerd de Sharepoint data te verplaatsen van de C: naar de D: schijf.

Ik heb de wizzard doorlopen, eerst een backup gemaakt zoals de wizzard aangaf en vervolgens de database verplaatst. Backup was succesvol waarna ik de database via de wizzard kon verplaatsen. De statusbalk begon te lopen waarna ik even geen zicht hield op server. Toen ik terug kwam was de wizzard gesloten en stond er alleen nog een status melding met een unexpected error. Hij is dus halverwege het overzetten gestopt.

Op de D:\ schijf heb ik nu een map D:\Windows\SYSMSI\SSEE\MSSQL.2005\MSSQL\DATA met daarin een gedeelte van de data staan, maar companyweb werkt niet meer.

Nadat ik het niet aan de praat kreeg met het restarten van een aantal services heb ik besloten de backup terug te zetten, helaas doet hij het daarna nog steeds niet.

Kan iemand mij verder helpen? Welke services zijn belangrijk voor dit gedeelte?

Edit: De volgende foutmelding verschijnt in de Application Log:

The description for Event ID 27745 from source Windows SharePoint Services 3 cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

If the event originated on another computer, the display information had to be saved with the event.

The following information was included with the event:

#50071: Unable to connect to the database ShareWebDb on SERVER1\Microsoft##SSEE. Check the database connection information and make sure that the database server is running.

the message resource is present but the message is not found in the string/message table

Edit 2: Ik heb o.a. het volgende getest / uitgevoerd
  • nslookup naar companyweb gaat goed, server geeft het juiste ip adres weer.
  • Sharepoint security groepen zijn aanwezig.
  • Server opnieuw gestart, alle services lijken goed gestart.
  • Via de command line het volgende uitgevoerd: C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Web server extensions\12\BIN\psconfig -cmd upgrade -inplace b2b -force
Ik zie dat ondanks de restore van de backup de bestanden op de D:\ schijf nog steedst actief zijn, erg vreemd? Zijn dit de juiste databases of horen er meer bij te staan?

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/8085/sharepoint.png

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 08:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden:

In Sharepoint Central Administration 3.0 heb je de optie ‘Site Collection Quotas and Locks’, hier stond een vinkje bij No Access, deze moet op Not Locked staan.