probleem in LR 3.3 na herinstallatie en terugzetten bestande

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21
Ik heb het volgende probleem. Bij een mede fotoclub lid heb ik geholpen de PC te upgraden van Vista naar WIN 7. daarvoor via syncback alle originele RAW foto's gebackupped naar een externe harde schijf. Los daarvan heb ik ook de Lightroom catalogus geback-upped naar de zelfde extrne harde schijf maar in een andere subdir.

Nu hebben we de PC opnieuw geformatteerd en Win 7 erop gezet. Daarna Lightroom 3.3 geinstalleerd opnieuw. Ook via Lightroom opnieuw de RAW bestanden geimporteerd naar de locale schijf. Daarna catalogus weer ingeladen in LR. Maar de catalogus laat van alle bestanden keurig de bewerkingen zien. Maar de bestanden zelf kan hij niet terugvinden. Dit wordt aangegeven via het ? . En als je op de foto klikt dan meldt LR ook dat het bestand niet gevonden kan worden. Terwijl we alle RAW bestanden wel weer hebben geimporteerd in LR. LR heeft keurig de RAW foto's geimporteerd en in de jaarmapjes geplaatst.

Maar de catalogus matcht nu dus niet met de plaats van de RAW bestanden. Hoe fix je dat weer zonder opnieuw handmatig van 4500 foto's de plek terug te laten vinden door een stuk voor stuk actie.

Wie weet raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:11
Als de mappenstructuur hetzelfde gebleven is, dan kun je gewoon op de hoofdmap in je library kiezen voor de optie "find folder" oid. Lightroom zal dan zo slim zijn om ook de andere mappen weer te herkennen.