Toon posts:

Help, ik weet het niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie om advies willen vragen.
Ik ben 42 jaar. Samen met mijn oudste zoon speel vaak Black Ops en WoW maar mijn laptop kan het niet zo goed meer aan (Acer Aspire 8930) dus ben ik op zoek naar een nieuwe pc. Na een paar sites te hebben doorgespit komt mijn nieuwe pc uit op 5500 euro en dat is iets teveel voor mijn budget.

Nu zit ikzelf te denken aan een Asus Ares of GTX580 x2 in sli om voorlopig qua grafisch vermogen vooruit te kunnen maar misschien is dit wel totale overkill :) En welke voeding heb ik nodig? Moederbord, ook zo'n leuke. In tweaken ben ik geen ster dus moet de set optimaal werken zo uit de verpakking ;)

Om alles samen te vatten: ik zoek een pc die bovenstaande games moeiteloos op hoge resolutie kan draaien maar die ook zwaardere games aankan.

Heren, graag uw advies

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als het los samenstellen van een computer niet je specialiteit is lijkt het me niet gek om gewoon een kant-en-klare pc te kopen? Ga naar een PC-winkel in de buurt, laat je adviseren en koop daar iets moois. Als er wat mee is kan je daar altijd weer terug.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
In en uit elkaar halen is geen probleem. Ik weet alleen niet wat noodzakelijk is en wat toaal overbodig :)
Ik koop liever in 1 keer iets goeds snap je?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 21:18 ]

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01 15:12

Joostk

Barkrukprofeet

Ik zeg lees de BBG van maart. Daar staan genoeg keuzes in voor echt wel minder dan 5500 euries.
En 2x een Asus Ares kaart of GTX580 is nu echt wel overkill aangezien een enkele kaart van die specificaties het niet moeilijk krijgt met Black Ops en WoW.
Dat high end game systeem is denk ik de perfecte keuze voor een nieuwe PC die lang mee zal gaan zonder veel upgrades de komende jaren.
Ben persoonlijk een fan van AMD aangezien dat goedkoper is dan Intel e zeer goede prestaties levert voor het geld.
Ik zou zelf een voeding van +/- 700W nemen zodat een quadcore/hexacore build met 2 goede videokaarten genoeg vermogen kan krijgen.
Trouwens er zijn ook vrouwen hier op Tweakers he. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Joostk op 02-03-2011 21:19 ]

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:17
kijk anders even naar de BBG van Tweakers..
Er is toevallig net een nieuwe uit.

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-02 05:11
580 in SLI? beetje overkill.
check de best-buy guide van Tweakers. en bestel lekker het gamesysteem, dan kan je alles aan.

automation fanboy

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dames :). In mijn tijd(Wolfenstein, Duke Nuke'm en later Unreal) had je nog niet zoveel dames die games op een pc speelden ;)

Edit*

Heb net de BBG gelezen en heb nu een beter beeld wat goed is en wat ik eventueel zelf nog kan verbeteren.
Ik heb nu een basis waar ik wat mee kan.

Bedankt voor de reacties :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 21:30 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Stel een wenslijst samen, klik dan onder die wenslijst op "Genereer RML". Plak die samen met je eisen enzo in dit topic en ze zullen je daar verder helpen;)

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Om dan alvast een beetje vooruit te helpen, je hebt zeker niet de zwaarste gpu in sli nodig om bovenstaande spellen te spelen en ook niet voor de komende games, ik zou voor een volledige exclusief monitor een budget van max 1300 e stellen en dan zit je echt al helemaal bovenin zonder absurd veel uit te geven.
2x 580 zal alleen leuk zijn voor je stroom rekening maar verder niet echt veel toevoegen.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is niet de bedoeling om het wiel steeds opnieuw uit te vinden op GoT. Voor dit soort vraag hebben we centrale topics:

[BBG aanschaf] Gamesysteem

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.