Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 10:04
De volgende twee producten wil ik combineren:

Lenovo Thinkpad L512 (NVW58MH) (Intel HM55 chipset)
OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 240GB

Wanneer je met Google zoekt op "Intel HM55 SSD" krijg je vermeldingen met benchmark resultaten dat SSD's met een SandForce controller slechter presenteren in combinatie met de Intel HM55, hoe dit komt is voor mij een grote vraag.

De SSD die ik wil aanschaffen kost €375 en beschikt over een SandForce SF1200 controller. Wanneer jullie je afvragen waarom ik een SSD wil aanschaffen:
  • Potentiele verlaging stroomverbruik
  • De nodige Tweakotine binnenhalen voor mijn verslaving
  • Prestaties
  • Belangrijkste reden: Op Windows 7 VirtualBox i.c.m. 2 Windows 2008 Servers en 1 Windows 7 Professional client
Nu is mijn vraag, kan iemand dit bevestigen of juist met de vloer gelijk maken?

Graag hoor ik van jullie want ik zal spoedig een beslissing moeten maken over de aanschaf van dit (dure) product.

Fijne avond alvast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Hij presteert niet slechter, hij lijkt slechter te presteren.

door bepaalde power saving issues gaat de latency omhoor onder lichte workload (en dan bedoel ik echt lichte workload), waardoor de 4k read en write score dramatisch (<1MB/s) word.

Dat klinkt heel dramatisch :P Maar zo erg is het niet, zelfs met de meest gerinige load ben je van het probeem af. Daarom treed dit vooral op bij benchmarks.

Meer info: http://forum.notebookrevi...-advantage-fast-ssds.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Kort gezegd, op het moment dat ik virtueel 2 servers draai .. dan kunnen die de SSD op een gebruikelijke manier benutten? Dat is exact wat ik zocht, een hele geruststelling. Hartelijk bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al bij enkele percentages cpu load heeft de power saving geen effect meer op de snelheden, ik denk niet dat een VM met redelijke load last heeft van dit probleem., al weet ik dat niet zeker: ik heb geen 55 series chipset.
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:46:
Waardoor de 4k read en write score dramatisch (<1MB/s) word.
Foutje, dat moet zijn: ongeveer 25% van de normale snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Bedankt voor je reactie.. ik merk wel wat het doet.. even goed met het een soort van turbo gevoel zijn als je altijd maar die harde schijven gewend bent om op te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Zit hier zelf met een notebook met HM57 chipset, maar de speeds zijn echt wel redelijk wat lager, maar heb er niks van gemerkt tijdens mijn algemene usage (voordat ik van het probleem af wist). Bij erg lage cpu load zitten de 4K read rond de 20MB/s, met redelijke cpu load, haalt deze 50MB/s.

Grof verschil: ja, merkbaar tijdens real life usage: not really.

[ Voor 2% gewijzigd door blmp op 02-03-2011 22:15 . Reden: sprak mezelf tegen ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het punt is dat je veel I/O doorgaans in combinatie met redelijke cpu load gebeurt, dan heb je er dus geen last van.
Pagina: 1