nvidia optimus problemen in/uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:32
heey mensen

ik heb nu sinds 2 dagen de asus n53jn

ik ben er erg blij mee , ik word alleen erg gefrustreet van de optimus technologie die de gt335m wisselt met de intel grafische kaart.

ik heb een schone installatie , en alle drivers geinstalleert.

mijn probleem is dat het schakelen tussen de videokaarten niet gaat zoals ik wil , bij 3dmark06 had ik eerst een score van 7800 punten , en daarna een score van 4400 punten.
ondanks dat ik het programma heb toegevoegt aan de lijst met programma die met de nvidia kaart moeten opstarten.

eigelijk wil ik gewoon 2 profielen : netstroom , altijd de nvidia kaart ingeschakelt voor alles , zoveel mogelijk stroom gebruik en geen energy zuinig gezeur.

en accu : zo energy zuinig mogelijk zonder nvidia kaart.

ik heb alle profielen geprobeert , ook asus zijn profielen en niks werkt.

vervolgens heb ik alle asus programma's verwijdert en alleen het schakelen aan de nvidia en intel driver overgelaten , ook dit helpt niet.

komt er dus op neer : is er een mogelijkheid om met de hand de nvidia kaart en intel kaart te schakelen , of gewoon altijd de nvidia kaart te gebruiken?>

alvast bedankt,

edit : ik kom er net achter dat mijn cpu op 1800 mhz loopt , terwijl de standaart snelheid 2500 is , en de turbo dinges 2.8 is. weet iemand hoe dit kan/ waar ik dit kan instellen?

[ Voor 7% gewijzigd door rutger465 op 02-03-2011 20:29 ]

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:32
hierbij de afbeelding van cpu-z waar de processorsnelheid te zien is

http://www.plaatjesdump.n...2838564b55302ee4f613b.png