Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Garantie is wellicht wel mogelijk, ze kunnen niet zien of je overklokt hebt of niet, en daarnaast is natuurlijk niet duidelijk of het sneuvelen van het overkklokken komt. Dan komt het aan op eigen moraal..
Vind jij dat je zuinig bent omgegaan met het product?->RMA
Vind je dat je te ver bent gegaan met overklokken?-> geen RMA (eigen schult)
Met zulke geheugensnelheden vermoed ik het 2e..maar ben dus benieuwd of je de juiste stappen hebt doorlopen om tot deze overklok te komen.
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
De kaart heeft voor benchmarks nog wel 10% sneller gelopen. vandaar 10% verlaging leek me wel veilig.
Voeding 650Watt antec
2600k @ 4.7 ghz
P8p67 deluxe
[ Voor 42% gewijzigd door Masterkale1 op 02-03-2011 20:22 ]
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
De voltages die je erop hebt laten lopen is ook niet niets, zeker als je dat op de proef stelt in FurMark.
Mij lijkt me dat je iets te ver bent gegaan is de hardware kapoet is.
Heb je schade kunnen vinden op de kaart? doorgebrande plekken etc.
[ Voor 13% gewijzigd door Stef42 op 02-03-2011 21:42 ]
Ja furmark .. kwam ff niet op de benaming, Maar Furmark heb ik 2 maanden geleden gedraaid daarna gewoon 2 maanden niks aan de hand. Nee geen brandschade maar de kaart stinkt wel.Stef42 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:41:
Dat programma noemt men FurMark.
De voltages die je erop hebt laten lopen is ook niet niets, zeker als je dat op de proef stelt in FurMark.
Mij lijkt me dat je iets te ver bent gegaan is de hardware kapoet is.
Heb je schade kunnen vinden op de kaart? doorgebrande plekken etc.
Waarom niet? Op stock speeds zou Furmark juist het maximale uit een kaart moeten halen en is het ideaal als stress tester. De speeds en voltages die de TS heeft gebruikt dan uiteraard even buiten beschouwing latend ....thijszor schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:43:
met furmark gewoon iets doorgefikt me dunkt, furmark is geen realistisch programma om stabiliteit te testen daar dit veel 'extremer' is dan je in welke game zal krijgen. ik vrees dus dat je ergens een weerstandje stuk heb gekregen. Furmark is leuk voor een paar minuten, maar zeker niet bedoeld als lange strestester.
De vraag is dus in deze of hij nog garantie kan vragen. Ik zeg dat het wel kan, maar is het eerlijk? Ze zullen er niet achter komen waardoor die kaart stuk is gegaan, dat kost teveel tijd en hoge clocks kunnen ze niet achterhalen... Het is aan de Garantie-gever de taak om te bewijzen dat de kaart stuk is gegaan door foutief gebruik. morele keuze dus..
[ Voor 21% gewijzigd door millman op 03-03-2011 19:22 ]
Ik krijg me MSI 570 OC volgende week gpu 786, memory 4200 mhz.
Maar ik vraag me af omdat deze een OC versie is of ik deze nog wel verder kan klokken..
Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat je je kaart richting RMA stuurt. Tenzij je garantie hebt, inclusief overklok en overvoltage, heb je het slopen van je kaart toch echt aan jezelf te danken. Beetje lullig om de fabrikant met jouw falen op te zadelen toch?Masterkale1 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:44:
De kaart is RMA dus we wachten wel al.
edit: of heb je bij de RMA aangegeven dat je je kaart waarschijnlijk door OC en OV defect geraakt is?
[ Voor 11% gewijzigd door M2M op 05-03-2011 03:06 ]
Handig als je dan ook even naar de bron linktVerwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 04:09:
edit vrm's blijken erg te zuigen op die 570's
Wie zegt dat de kaart misschien al niet slecht was vanaf het begin af aan?? Net als of je geen garantie gebruikt van je mobiele telefoon als hij misschien 1 keer is gevallen.. en toch na 3 maanden kapot gaat.M2M schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 03:03:
[...]
Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat je je kaart richting RMA stuurt. Tenzij je garantie hebt, inclusief overklok en overvoltage, heb je het slopen van je kaart toch echt aan jezelf te danken. Beetje lullig om de fabrikant met jouw falen op te zadelen toch?
edit: of heb je bij de RMA aangegeven dat je je kaart waarschijnlijk door OC en OV defect geraakt is?
dit gebeurde al bij GTX480. Afterburner 1.6 Extreme geeft optie tot 1.5Vcore op de GPU, maar over de 1.2/1.3V weet je eigenlijk niet wat er gebeurt. Dus multimeter werk.
[ Voor 38% gewijzigd door bierschuit op 06-03-2011 18:24 ]
d:)b :henk d:)b
Verwijderd
http://www.tomshardware.c...ng-deaths-apparent-causes
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?&m=834394&mpage=1
zo zijn er nog zat topic's
zonde
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 01:27 ]