Xubuntu 10.10 bluetooth auto-reconnect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:40
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb sinds enige tijd een kleine HTPC gekocht en daar heb ik een bluetooth toetsenbord en muis combinatie op aangesloten. Dat werkt in principe prima, aangezien ik kan muizen en typen. Het enige probleem dat ik ermee heb is dat het toetsenbord niet automatisch de verbinding herstelt wanneer het toetsenbord uit is gezet. Hij vraagt namelijk elke keer om een pincode, iets dat ik niet in kan vullen zonder een toetsenbord of een muis...

Dat betekent dat ik dus elke keer dat ik het toetsenbord wil gaan gebruiken ik eerst een ander toetsenbord aan moet sluiten om de pincode op de computer in te kunnen typen. Weten jullie of en hoe het mogelijk is om die pincode verificatie uit te schakelen?

Ik heb al het een en ander gezocht op google, maar alle resultaten die ik kan vinden hebben te maken met de oude versie van bluez die op ubuntu beschikbaar waren voor 10.04.

edit: Het gaat overigens om een Logitech cordless mediaboard pro.

[ Voor 3% gewijzigd door MagicTempest op 02-03-2011 19:37 ]

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 10:00

Simkin

Bzzzzz

maak je gebruik van een window manager of xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ik gebruik xfce en daar bovenop draait xbmc. xbmc wordt dus als losse applicatie gestart nadat de pc is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 10:00

Simkin

Bzzzzz

Ik heb geen idee of xfce gnome applicaties kan draaien, ik ga even uit van niet. Mocht deze dat wel kunnen ga dan verder bij stap 3
  1. Installeer en run xming
  2. Open een SSH verbinding met je htpc mbv putty en forward X naar je localhost
    Afbeeldingslocatie: http://www.mucsa.org/wiki/images/a/a0/Putty_x11_forwarding.png
  3. In de shell run: "sudo apt-get install gnome-bluetooth"
  4. Na installatie run "bluetooth-wizard"
met de GUI moet het je verder wel lukken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Simkin op 03-03-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Ik heb dit probleem ook gehad (probleem is begonnen in ubuntu in een 9.x versie)
De oplossing die ik me kan herinnneren (zit nu op het werk en dus wat beperkt in mijn zoekmogelijkheden) is dat ik in mijn hiddev instellingen wat aanpassingen heb moeten doen destjds, via de bluetooth applicatie werkte het destijds niet, die vergat de instellingen.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Het punt zit hem niet in het pairen zelf. Dat gaat gewoon goed. Het installeren van een extra bluetooth management gui gaat daar niet bij helpen (hoewel ik hem wel even heb geinstalleerd om te kijken of bepaalde opties daar wel in voor kwamen. Het gaat puur om het reconnecten wanneer ik mijn toetsenbord uit heb gezet. Ik wil dat hij dat automatisch doet, en dus niet elke keer om een pincode vraagt op de computer zelf. Dat kan ik namelijk niet intypen.

Ik weet dat het in de oude manier mogelijk was om die pincode uit te zetten, maar sinds enige tijd lijkt de hele bluetooth structuur omgegooid te zijn waardoor dat nu ineens niet meer kan.

@Blauwekip: Ik ga even googlen op wat jij zegt, maar mocht je in de tussentijd achterhalen wat je toen gedaan hebt hoor ik dat ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ik heb het probleem gevonden. Het blijkt een bug te zijn in de bluez package die in 10.10 zit in combinatie met de belkin usb bluetooth adapter die ik heb. Het verhaal staat hier beschreven:

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/bluez/+bug/696378

Het installeren van een nieuwere versie van bluez heeft het voor mij opgelost.

Pagina: 1