Xfx HD5870 reference + xfx HD5870

Pagina: 1
Acties:

• Babiloot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11-2025
Hoi,

Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar kon het zo niet vinden op het forum. Ik heb dus een HD5870 van XFX met een reference koeler, dus aan het einde. Nu was ik van plan om er nog een bij te zetten, maar de reference versie kan ik óf niet vinden, óf een absurde prijs.

Is het mogelijk om de nieuwe versie in crossfire te zetten (pci-e 2.1, i.p.v 2.0) of moet ik nog zoiets als de bios flashen?

Desnoods kan ik ook voor een 2e handsje zoeken, maar wil het liefst van hetzelfde merk.

Bij voorbaat dank!

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-01 23:59
Zolang de chip hetzelfde is (en dat is bij alle kaarten met hetzelfde serienummer zo) kunnen er 2 kaarten van willekeurige fabrikanten en samenstelling in CFX. De kaart met de hoogste clock zal wel (automatisch) gedownclockt worden.

• Babiloot
Van het downclocken weet ik, maar omdat de versie die ik nu aanschaffen wil nieuwer is dan de ouder, weet ik niet of dit meteen zal gaan werken.

Ik wacht nog even op meer reacties. Heb helaas niemand kunnen vinden die zo een setup had.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-02 14:25

yzx

Je kunt crossfire's altijd draaien met de zelfde nummer dus in jouw geval kun je ze draaien omdat ze beide HD 5870 zijn.

Maakt niet oud als je eerste kaar 2 jaar oud is en dan nog een nieuwe erbij steekt van hetzelfde nummer.

En die XFX kaarten kun je aardig overklokken dus je kan mits geluk & verstand je reference kaart OC'en naar de speed van de nieuwe kaart.

Dus je 2 kaarten gaan passen, zelfs als je een ASUS HD 5870 pakt gaan ze nog samen werken

EDIT: kijk eens hier : http://be.hardware.info/r...nfiguratie-radeon-hd-5870

Draait een HIS 5870 , XFX 5870 & Sapphire 5870 samen, dus jouw kaart zal zeker bollen met een niet reference XFX 5870

[ Voor 22% gewijzigd door yzx op 02-03-2011 19:10 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Babiloot
Dat is precies wat ik al dacht, bedankt voor de opheldering!