Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Na 2 jaar vind ik het weer hoog tijd voor een upgrade, dit keer naar de Sandy Bridge. Ik heb gekeken voor moederborden en ik moet nu kiezen tussen de P8P67 of de P67A-UD3. Nu zit ik zelf met een Gigabyte P35-DS4 Rev 2.1 en dat vind ik qua tweak mogelijkheden een perfect board, maar hoe zit dit met de huidige Gigabyte moederborden? Ik heb gehoord dat Gigabyte er op achteruit is gegaan. Van wat ik van 2 jaar geleden nog weet is dat Asus niet zo jofel was, en een vage layout had (qua ports en jumpers), maar ik hoor en lees dat de rollen zo'n beetje zijn omgedraaid?

Qua prijs zijn deze 2 boards bijna gelijk, maar welke is kwalitatief het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens wat reviews op en vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:14:
Zoek eens wat reviews op en vergelijk.
Dat heb ik al gedaan en dat is enkel en alleen wat betreft de prestaties. Ik wil weten hoe het met de kwaliteit op lange duur zit. Beide boards zijn nagenoeg gelijk( op wat USB ports na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 13:20
qua levensduur zit je bij beide merken even goed. Het blijft electronica dus die kunnen het na 10 minuten of na 10.000 jaar begeven. Maar als levensduur belangrijk is, kijk gewoon welk merk het langst garantie biedt.

En je hebt het hier over asus en gigabyte, dat zijn niet voor niks de grootste merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
TMon schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:37:
qua levensduur zit je bij beide merken even goed. Het blijft electronica dus die kunnen het na 10 minuten of na 10.000 jaar begeven. Maar als levensduur belangrijk is, kijk gewoon welk merk het langst garantie biedt.

En je hebt het hier over asus en gigabyte, dat zijn niet voor niks de grootste merken.
Ik heb verder gekeken en kom bij de gigabyte boards dit soort berichten tegen

"I agree, I've RMA'd my UD3 as I've had nothing but grief from this motherboard (poor stability where other motherboards are 100% stable at much higher clocks, CMOS loops, constant BIOS resetting)."

http://www.overclock.net/...67a-ud3-lga-1155-a-5.html

Ik wilde de p8p67 bestellen, maar die is nu alweer blijkbaar uitverkocht dus dat wordt even wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zorg voordat je een nieuwe computer besteld even dat je op de hoogte bent van waar het allemaal om gaat. Vooral met Sandy Bridge moederborden is er het een en ander om op te letten. Asus of Gigabyte is een persoonlijke keuze, kwalitatief zijn ze allebei goed.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Als je nu besteld zou ik voor de b3 of rev. 3.0 versies gaan, die hebben de sata 300 bug niet meer. :)
Beide merken zijn prima nowadays, ik heb voorheen gigabyte gehad maar de matige functies van de SB borden heeft mij ertoe gezet de A kant op te kijken, eerst asrock maar was lang niet leverbaar, dus daarna de p8p67 evo gehaald met praktisch zelfde functionaliteit. Draait prima hier op een raar hdd probleem na maar das een ander topic. ;)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
SouLLeSSportal schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:45:
Als je nu besteld zou ik voor de b3 of rev. 3.0 versies gaan, die hebben de sata 300 bug niet meer. :)
Beide merken zijn prima nowadays, ik heb voorheen gigabyte gehad maar de matige functies van de SB borden heeft mij ertoe gezet de A kant op te kijken, eerst asrock maar was lang niet leverbaar, dus daarna de p8p67 evo gehaald met praktisch zelfde functionaliteit. Draait prima hier op een raar hdd probleem na maar das een ander topic. ;)
Ik zie dat Gigabyte tot nu toe alleen een 1.1 revisie heeft, en de B revisie van het asus board kan ik helemaal niet vinden.

Met Gigabyte heb ik nooit problemen qua functie of overclocken gehad, mijn huidige systeem draait met een e6420 @ 3,5ghz 500x7, en een FSB van 500 doen niet veel moederbords met dezelfde chipset nadoen, vraag me alleen af hoe dat nu zit met die LLC en Vdroop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:58
Zoals ik je op het andere forum zei, asus p8p67 pro / asrock extreme 4 pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
mitsumark schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:37:
Zoals ik je op het andere forum zei, asus p8p67 pro / asrock extreme 4 pakken :)
en zoals ik daar al zei: daar heb ik het geld niet voor. P8P67 vanilla zou al goed genoeg moeten zijn voor wat ik ermee wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

YoghurtO_o schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:35:
[...]

Ik zie dat Gigabyte tot nu toe alleen een 1.1 revisie heeft, en de B revisie van het asus board kan ik helemaal niet vinden.
Gigabyte heeft anders de B3 stepping van de moederborden inmiddels gelanceerd, volgens de persberichten zijn die borden nu ook gewon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Terw_Dan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:37:
[...]

Gigabyte heeft anders de B3 stepping van de moederborden inmiddels gelanceerd, volgens de persberichten zijn die borden nu ook gewon beschikbaar.
Hebben ze de LLC en Vdroop problemen daarvan al aangepakt met de nieuwe revisie?
Pagina: 1