Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen surround over ffdshow

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zijn er al enkele topics over maar ik kon zo 123 niets vinden.

Software:
Windows 7
K-lite codec pack
- Media player classic
- ffdshow

Ik heb het volgende probleem:
Als ik een dvd af wil spelen (een VIDEO_TS map) word er geen surround over de spdif uitgang gestuurd. Ik maak gebruik van ffdshow. Het volgende heb ik geprobeerd:

- Als ik bij output - Pass Through - AC3 en DTS aanvink krijg ik wel surround alleen werkt dan m'n volumemixer van windows niet meer. (logisch want ffdshow stuurt het pure signaal naar de reciever zonder invloed van andere rommel)

- Dan moet ffdshow het signaal dus coderen. Ffdshow krijgt een surround signaal binnen en stuurt het volgens hem ook weer uit. Helaas krijg ik alleen maar stereo op m'n reciever.
Afbeeldingslocatie: http://img849.imageshack.us/img849/2668/naamloosz.jpg

Wat kan het probleem zijn? Vergeet ik ergens een instelling? Bvd,

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens of je de Mixer aan hebt staan en waar deze op staat. Kijk ook of je speaker set zelf goed staat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Mixer staat aan en op: same as input. (ook met een andere optie maakt het geen verschil)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:46:
- Als ik bij output - Pass Through - AC3 en DTS aanvink krijg ik wel surround alleen werkt dan m'n volumemixer van windows niet meer. (logisch want ffdshow stuurt het pure signaal naar de reciever zonder invloed van andere rommel)
En dat is niet voldoende?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:53:
Mixer staat aan en op: same as input. (ook met een andere optie maakt het geen verschil)
Zet 'm uit, misschien dat 't helpt. Toen ik nog Windows gebruikte met ffdshow, en de instelling op 5.1 zette, dan werd m'n stereo geluid niet doorgevoerd naar m'n achter speakers door de driver. Zette ik de mixer uit, dan werd dat wel gedaan. Misschien dat je een zelfde geval hebt.

Btw, heb je überhaupt geluid of helemaal niets? Want als je niets hebt, moet je misschien ook even in je Windows kijken naar S/PDIF optie oid.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

@saturnus: Ik wil wel graag de volumemixer van windows kunnen gebruiken en niet alleen de volume regeling van de versterker.

@Hero: Ik heb gewoon stereogeluid over spdif. M'n reciever laat zien welke kanalen hij van een digitaal signaal ontvangt. (als ik dus passthrough aanzet zie ik een dd 5.1 signaal)

Edit: Misschien wel handig om te melden. Met AC3 filter heb ik een soortgelijk probleem. Alleen de passthrough optie werkt. De rest doet niks en ik krijg alleen maar stereo op m'n reciever.

Update: Al ik de mixer uitzet krijg ik inderdaad surround geluid, alleen werkt kan ik dan weer het geluid niet harder of zachter zetten in windows :?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 10:38 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mixer is het probleem, die doet wat softwarematigs waardoor je passthrough blijkbaar stereo wordt (of niets). Passthrough doet precies wat 't zegt dat 't doet, het stuurt het signaal zonder aanpassing naar je versterker. Wil je dus nog softwarematig via Windows het volume regelen, dan geen passthrough via ffdshow maar via de Windows mixer laten gaan.

Ik kan je verder niet meer helpen, omdat ik 1) geen Windows meer gebruik (en dus ook geen ffdshow) en 2) geen digitaal setje heb die ik via S/PDIF aan kan sluiten. #2 had ik beter wel kunnen nemen toen ik m'n PC kocht, had ik minder gezeur met Pulseaudio :P.

Pagina: 1