Logitech Z506 alleen 2.1 bij luisteren muziek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:39
Hallo,
Ik heb een logitech z 506 set aangeschaft voor mijn pc en heb deze inmiddels helemaal aangesloten. Test met windows gedaan en geluid van 2.1 naar 5.1 gezet. Uit elke luidspreker kwam dus een leuk geluidje maar zodra ik met iTunes ga muziek of films ga afspelen doen alleen de 2 hoofd speakers en de bass het...
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik het kan oplossen...

~Zuaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Als ik zo even op internet zoek is dit een vaker voorkomend 'issue'. Ik mis eigenlijk nog wat informatie in je post over de specs van je computer. Welke hardware/software draai je?

De meeste muziek is sowieso stereo, dus dan is het logisch dat je maar 2.1 geluid hebt. Met behulp van software van je geluidskaart zou je dit om kunnen zetten naar quadrofonisch/surround (2x stereo) geluid. Onder andere het audio panel van Creative en Realtek kunnen dit. Hetzelfde geldt voor videomateriaal wat alleen stereo geluid bevat. Wat voor soort videobestanden gebruik je?

[ Voor 0% gewijzigd door Bee.nl op 02-03-2011 17:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:39
Bee.nl schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:58:
Als ik zo even op internet zoek is dit een vaker voorkomend 'issue'. Ik mis eigenlijk nog wat informatie in je post over de specs van je computer. Welke hardware/software draai je?

De meeste muziek is sowieso stereo, dus dan is het logisch dat je dat maar 2.1 geluid hebt. Met behulp van software van je geluidskaart zou je dit om kunnen zetten naar quadrofonisch/surround (2x stereo) geluid. Onder andere het audio panel van Creative en Realtek kunnen dit. Hetzelfde geldt voor videomateriaal wat alleen stereo geluid bevat. Wat voor soort videobestanden gebruik je?
Ik heb een XPS420 van dell. 2 jaar oud nu. Draai Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:27
muziek is maar 2 kanaals, dus hoor je ook maar 2 kanaals. je moet dus een bestand met een meerkanaals audio afspelen. Tip: speel een film met een dolby digital track af in vlc.

in vlc kun je vast ook wel instellen dat muziek over meerdere kanalen wilt horen.