Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 11:52
Beste tweaker,

Ik heb mijn server al een tijdje prima werkend gekregen.
Maar nu wil ik mails kunnen versturen en ontvangen.

Ik heb wat op google gekeken, maar er zijn zoveel verschillende mail servers, welke kunnen jullie mij aanbevelen?

Ik zat zelf te denken aan postfix, maar waar gaan jullie voorkeuren naar uit?

Met vriendelijke groet, Kevin.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom probeer je postfix niet gewoon?

• kevinkrs
Omdat ik nieuwsgierig was naar jullie ervaringen :)

Verwijderd

Mijn ervaring met postfix is heel erg goed :) Wij draaien het op al onze servers en op ons mailcluster.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Weet niet of je de mogelijkheid hebt maar installeer een debian server in VMWare of een ander virtualisatie programma en probeer gewoon wat verschillende software uit ?

Mensen zullen altijd positieve en negatieve ervaringen hebben met verschillende mail software. Belangrijkste is dat jij een pakket hebt wat doet wat die moet doen voor waar jij hem voor gaat gebruiken.

Ik zelf heb Sendmail draaien op me Debian server (webserver) en die wordt alleen gebruikt voor het versturen van mail en dit werkt prima. Heb geen ervaring met ophalen van mail maar het instellen voor uitgaande verkeer is in ieder geval erg eenvoudig.

• kevinkrs
Brummetje schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:31:
Weet niet of je de mogelijkheid hebt maar installeer een debian server in VMWare of een ander virtualisatie programma en probeer gewoon wat verschillende software uit ?

Mensen zullen altijd positieve en negatieve ervaringen hebben met verschillende mail software. Belangrijkste is dat jij een pakket hebt wat doet wat die moet doen voor waar jij hem voor gaat gebruiken.

Ik zelf heb Sendmail draaien op me Debian server (webserver) en die wordt alleen gebruikt voor het versturen van mail en dit werkt prima. Heb geen ervaring met ophalen van mail maar het instellen voor uitgaande verkeer is in ieder geval erg eenvoudig.
Het gaat bij mij ook om een webserver ja, ik had op internet gelezen dat sendmail oud, bagger en traag is.
Maar ik draai zelf op een vps dus ik denk niet wat een vmware op een vps gaat helpen :P

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

kevinkrs schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:42:
[...]

Het gaat bij mij ook om een webserver ja, ik had op internet gelezen dat sendmail oud, bagger en traag is.
Maar ik draai zelf op een vps dus ik denk niet wat een vmware op een vps gaat helpen :P
Ik bedoel ook meer op je eigen pc even een vmware zetten om daar mee te testen.... En sendmail werkt waar ik hem voor gebruik prima (maar kan zijn dat die als een volledige mail server traag is dat weet ik niet)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47
Sendmail is sowieso alleen geschikt voor het verzenden van e-mails, en met Postfix kan je ook mail versturen en ontvangen. Als je Webmin gebruikt is het voor elke noob te gebruiken en te configureren. Er zijn veel bedrijven die het gebruiken, waaronder bijvoorbeeld de mailservers van Online.

Sorry, ik zei iets wat niet klopte. Hoe ik er bij kom weet ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door marcop23 op 02-03-2011 21:10 ]

Verwijderd

marcop23 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:46:
Sendmail is sowieso alleen geschikt voor het verzenden van e-mails
Nee hoor Sendmail is een volwaardige MTA. Zie ook: Wikipedia: Sendmail

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:21:
[...]

Nee hoor Sendmail is een volwaardige MTA. Zie ook: Wikipedia: Sendmail
Mwah, het is wel een suggestieve naam natuurlijk :+

Ik gebruik zelf trouwens Exim. Maar zoals al vaker gezegd: Probeer gewoon een en ander uit, en kijk zelf wat aan je eisen voldoet. Dat is namelijk voor iedereen verschillend.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 13:26
Postfix vind ik zelf veruit het makkelijkste. Debian heeft er op z'n site ook een wiki over:

http://wiki.debian.org/Postfix

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De standaard MTA bij Debian is Exim. Dat is niet zomaar; exim is een uitstekende MTA met een config die goed te begrijpen is (dit itt bijvoorbeeld sendmail) en toch zeer krachtig. Ik gebruik eigenlijk niets anders voor m'n SMTP-werk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1