Toon posts:

Logitech X-230 woofer rammelt n.a.v. los kokertje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Een eerste post is er altijd eentje met een probleem .... helaas. Ik heb hulp nodig, want alleen lukt het weer eens niet. De helpdesk van Logitech kon me helaas ook al niet verder helpen [waarom heet het dan een helpdesk?!]

Uit de titel komt het probleem hopelijk al naar voren. Ik had al gegoogled en in 2007 schenen er meer mensen met dit probleem te zijn. De speakerset dateert ook uit dat jaar, dus naar wij dachten is de garantietermijn reeds verstreken. [Waar zijn dat boekje en bonnetje gebleven?] Er werd destijds op fora het volgende aangeraden: "Niet openmaken, Niet zelf gaan knutselen, Opsturen naar Logitech."

... Enfin; de borglak is toch al van de schroefjes en ik heb destijds iets van 40 euro betaald voor die set.

Het probleem van A-Z:
-Luidspreker uit de behuizing geschroefd
-Trof een los kartonnen kokertje aan [=oorzaak van het gerammel]
-Deze koker heeft 2 zijden; eentje met een rubberen ring en eentje met heel veel lijmresten.
-In het midden van de koker zit een rubber strookje, naar alle waarschijnlijkheid om nog meer gerammel tegen te gaan op het punt alwaar de koker de behuizing van de elektronica raakt. [Dus niet de behuizing van de woofer.]

Nu wilde ik de kant met de lijmresten terug in de zijkant stoppen, wat overigens vrij aardig past, alleen komt ie daardoor scheef te zitten omdat de elektronica in de weg zit.

Om een lange vraag kort te maken; 'Hoe de neuq heeft dat ding er ooit ingezeten?"

Mijn dank is groot, de geluidsoverlast binnenkort hopelijk ook weer. HEEE-HALLO-BUURVROUW!!!!-HOEZO-HERRIE?!?! DAT IS MUZIEK!!!

Persoonlijke beoordeling Logitech X-230
-Geluid [zonder rammel]: 8+
-Prijs/Kwaliteit 9
-Levensduur ???
-Klantenservice 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mole
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik weet niet hoe hard jij je sub hebt gehad, maar misschien niet te hard?
Mijn X230 sub heeft bijna altijd op 50% gestaan, met uitschieters naar 100% (beetje uitsloven natuurlijk :P)
Ik heb mijn setje inmiddels al een jaar of 3, en nog nooit last gehad van een rammel ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 17:38

Maximilian

You've been Maxxed...

Gekke vraag misschien, maar klinkt het ook goed als het kokertje eruit is?
Probleem opgelost

Zo niet, zit er aan de zijkant ook dezelfde plek met lijmresten, dan daar terugplakken met een drupje kit of dubbelzijdige tape? (ook al zittie scheef)
Misschien kokertje een beetje inkorten?

Je kan ook gaan upgraden: Youtube
Misschien heb je aan dit forum wat klik
Vooral het 2e plaatje heb je denk ik wat aan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Maximilian op 02-03-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Mole schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:09:
Ik weet niet hoe hard jij je sub hebt gehad, maar misschien niet te hard?
Mijn X230 sub heeft bijna altijd op 50% gestaan, met uitschieters naar 100% (beetje uitsloven natuurlijk :P)
Ik heb mijn setje inmiddels al een jaar of 3, en nog nooit last gehad van een rammel ofzo. :)
De sub heeft altijd op 50% gestaan. Denk eerlijk gezegd dat het geen gebruiksslijtage is maar dat het eerder komt omdat ik 4x mijn inboedel en nog eens 3x mijn werkkamer heb verhuisd. Misschien ooit gevallen tijdens het verhuizen, maar het is dat ik het niet meer weet.

Mocht iemand bereid zijn om er eentje open te schroeven dan hoor ik graag hoe het kokertje erin hoort. Ik vind het gewoon zo raar. Logischerwijs zouden de lijmresten duiden op een eerdere bevestiging, maar op die manier komt ie scheef te zitten [die rubberen ring steekt rondom de koker ca 1 cm uit en rust tegen de electronica] ... Maar als ik hem andersom doe lijkt ie niet goed te passen, terwijl ie dan dus wel recht erin zit.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maximilian schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:13:
Gekke vraag misschien, maar klinkt het ook goed als het kokertje eruit is?
Probleem opgelost

Zo niet, zit er aan de zijkant ook dezelfde plek met lijmresten, dan daar terugplakken met een drupje kit of dubbelzijdige tape? (ook al zittie scheef)
Misschien kokertje een beetje inkorten?

Je kan ook gaan upgraden: Youtube
Misschien heb je aan dit forum wat klik
Vooral het 2e plaatje heb je denk ik wat aan ;)
Heej thanks.

zoals ik het op die foto zie lijkt de rubber-ring-kant achterin te zitten [gezien het feit dat de foto van buiten door het gat is geschoten] Was zelf nl. vergeten 'hoe' ik dat ding eruit heb gehaald. Lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat ie een halve salto heeft gemaakt in de woofer.

Die gast noemt overhitting als oorzaak van het smelten vd lijm ... maar die koker is toch juist bedoeld voor luchttoevoer/koeling? Hij zit r nu in met wat kit. Dan zal ie toch wel scheef erin horen.

Thanks again en idd ... 'tube' ... dat was Engels voor koker. Gans vergeten. [Ik weet .... Google transleet.. :F ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Wordt die koker niet gebruikt als bass-poort? Heel karig natuurlijk dat het van karton is, maarja, wel goedkoper te maken. Wat je ook kan doen is een stukje pvc-pijp maken van precies dezelfde grootte. Heb je meteen een verbeterde oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dane86 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:53:
Wordt die koker niet gebruikt als bass-poort? Heel karig natuurlijk dat het van karton is, maarja, wel goedkoper te maken. Wat je ook kan doen is een stukje pvc-pijp maken van precies dezelfde grootte. Heb je meteen een verbeterde oplossing.
Het zou kunnen, zoiets dacht ik in eerste instantie eerlijk gezegd al. Logitech-meneer had ad telefoon niet zo veel kennis van zaken. Ik lees ook al van mensen die hem gewoon eruit hebben gehaald. Ondanks dat de lijm nog niet officieel hard is zojuist toch ff getest. Ik weet dus niet hoe ie zonder kokertje klinkt, maar hij klinkt nu definitief beter als toen ie los erin zat. Dat gerammel gaf toch een ongewenste dimensie ad percussie. Kon hem amper op een hoger volume zetten omdat het gerammel steeds harder door de muziek heen klonk.

Al bij al. Hij klinkt veel beter zo. Deadmau5 is weer alive, dat wijf van Chromeo laat de kamerplanten dansen en Kenny Loggins beat m'n stofzuiger op de hoogste stand. "Es klappt Kabal!"

bedankt voor de vlotte reacties. Problem seems to be solved. Mod ... klik hier maar een slot.

Mzzl, Robin :)
Pagina: 1