Goedendag,
Ik ben een ICT Netwerkbeheer stagair bij een bepaald bedrijf.
In dit bedrijf wordt momenteel gebruik gemaakt van 1 draadloos netwerk. Dit draadloos netwerk begint behoorlijk vol te lopen en dat is te merken aan de prestaties. (het wordt traag, ip-adressen raken op --> ip conflicten.)
Nu wil ik een volgende situatie gaan creëren waarbij ik gebruik ga maken van 2 draadloze netwerken.
Wifi #1 wordt een privé netwerk voor interne gebruikers, met toegang tot bepaalde data en mappen,
(In principe het draadloze netwerk dat er nu 'hangt')
Ik wil hier voor MAC-filtering gaan gebruiken om de juiste gebruikers de rechten te geven op dit WIFI.
Wifi #2 wordt een publiek netwerk, waar gebruikers vrij op kunnen inloggen en alleen gebruik kunnen maken van het internet.
Met behulp van Acces Points wil ik het bereik van de 2 netwerken vergroten.
Zelf had ik als oplossing voor deze situatie het volgende:
1 wireless router (privé) met RIP door de firewall heen verbinden met Domain controller
1 wireless router (publiek) direct door de firewall heen verbinden met het internet.
Mijn vragen hierover zijn:
Hoe kan ik mijn plan realiseren?
Waar moet ik verder nog rekening mee houden?
Zijn er andere alternatieven die misschien beter zijn dan deze methode?
Ik ben een ICT Netwerkbeheer stagair bij een bepaald bedrijf.
In dit bedrijf wordt momenteel gebruik gemaakt van 1 draadloos netwerk. Dit draadloos netwerk begint behoorlijk vol te lopen en dat is te merken aan de prestaties. (het wordt traag, ip-adressen raken op --> ip conflicten.)
Nu wil ik een volgende situatie gaan creëren waarbij ik gebruik ga maken van 2 draadloze netwerken.
Wifi #1 wordt een privé netwerk voor interne gebruikers, met toegang tot bepaalde data en mappen,
(In principe het draadloze netwerk dat er nu 'hangt')
Ik wil hier voor MAC-filtering gaan gebruiken om de juiste gebruikers de rechten te geven op dit WIFI.
Wifi #2 wordt een publiek netwerk, waar gebruikers vrij op kunnen inloggen en alleen gebruik kunnen maken van het internet.
Met behulp van Acces Points wil ik het bereik van de 2 netwerken vergroten.
Zelf had ik als oplossing voor deze situatie het volgende:
1 wireless router (privé) met RIP door de firewall heen verbinden met Domain controller
1 wireless router (publiek) direct door de firewall heen verbinden met het internet.
Mijn vragen hierover zijn:
Hoe kan ik mijn plan realiseren?
Waar moet ik verder nog rekening mee houden?
Zijn er andere alternatieven die misschien beter zijn dan deze methode?