Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 14:19
Luitjes,

Voor als nog ik heb geprobeerd te zoeken in de overige topic's en kon deze vraag veder niet vinden.
Alvast sorry als deze vraag al ergens stond.

Ik vraag me al langer tijd af waarom je zo erg het verschil merkt tussen een 3GS en een android toestel (name it)
Qua traagheid, nu zeg ik niet dat de android toestellen traag zijn maar je merkt gewoon dat het scrollen (via touche screen) soepeler gaat openen van applicaties gaat sneller. ik heb in mijn 1,2 jaar dat ik het toestel heb nog nooit geen problemen ondervonden dat het toestel vast loopt dat hij traag word, wel is blijft hangen enz.

ik weet dat dit vroeger kwam door de HTC sence die over android was geknald maar ook dit is nu niet meer zo.
kan het komen door dat de toestellen multitasken en de iphone niet?
maar ook dit kan ik eigenlijk als zelf in vullen. want de nieuwere toestellen van htc kunnen het hardware matig makkelijk aan.
is het dan mierenneukerij van mij? of is hier toch een duidelijke verklaring voor.
Want ik merk het zelfs tussen de Desire Hd en de 3gs (en die verschillen nog al wat qua specs)

Graag hoor ik hier wat over
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Uhm, is die Desire HD wel helemaal in orde? Zou namelijk normaal gesproken net zo snel moeten zijn als een iPhone4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:15
Tja wat scrollen door menu betreft, merk ik dat ook zeker op een Desire HD. De iphone heeft een hogere refresh rate wat scherm tracking betreft en het menu gaat ook met veel meer frames per seconde. Verder weet ik het niet, want ik heb Windows Mobile 6.5 :'( (HD2) (Ik weet het want een kennis heeft Desire HD.)

[ Voor 12% gewijzigd door BastiaanCM op 02-03-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Bij een iPhone is de UI hardware-accelerated. Daarbij is het ook nog eens accelerated voor één type hardware. Ik meen dat bij Android de UI nog steeds niet hardware-accelerated is. Plus daarbij komt dat Android op diverse hardware combinaties moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
het gaat hier om een 3gs, niet om een iphone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
dat lees ik, maar een DHD is in principe minstens even snel als een iPhone4, dus zeker sneller dan een 3gs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
Dat is ook zeker waar maar zoals je ziet, ben ik niet de enigen die het merkt als je naar de hardware specs kijkt is een desire HD veel beter maar qua gebruiken (buiten de tientallen opties die er meer op zitten) merk ik weinig verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:30
De iPhone 3gs kan zeker traag worden. Als je maar genoeg cydia applicaties die vanalles met het springboard doen installeert krijg je hem gemakkelijk op zn knieen. (ervaring)

Android heb ik geen ervaringen mee, maar ik heb wel genoeg filmpjes gezien en trage interface gaat voor de huidige toestellen volgens mij niet meer op.

Ik denk dat het gewoon aan de gebruiker ligt of het toestel snel is.

Mijn kale iPhone 3G was ook supersnel, totdat ik hem ging gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Mijn HTC Legend loopt in veel gevallen net zo soepel door de menu's heen dan mijn iPhone 4 (die ik voor werk heb). Kan me bijna niet voorstellen dat de Desire HD zo traag zou zijn, behalve als er iets te veel zooi op de achtergrond draait.

Meer valt hier natuurlijk niet over te zeggen aangezien dit ervaringen zijn die jij hebt, en die niet per se in dezelfde omstandigheden gedaan is dan de ervaringen die ik heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F1xxer schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:59:
Mijn kale iPhone 3G was ook supersnel, totdat ik hem ging gebruiken.
totdat je 'm jailbreakte en al die cydia apps erop zette bedoel je?

Dit is nou precies wat apple doet - de gebruikerservaring proberen te controleren/garanderen.
Daar kun je voor of tegen zijn natuurlijk - maar ik snap niet dat veel mensen deze benadering van Apple niet begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
De DHD was splinter nieuwe en de 3GS 1 jaar oud.
ik zelf heb me al neergelegd bij de reactie van oyster, want het is wel degelijk merkbaar dat het scrollen of openen van apllicaties achter elkaar sneller gaat, de Hd heeft zeker vaker last van lag dan een 3gs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
GinoGio schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:05:
De DHD was splinter nieuwe en de 3GS 1 jaar oud.
ik zelf heb me al neergelegd bij de reactie van oyster, want het is wel degelijk merkbaar dat het scrollen of openen van apllicaties achter elkaar sneller gaat, de Hd heeft zeker vaker last van lag dan een 3gs
Waar wel bij gezegd moet worden dat de DHD vaak nog een shitload aan multitaskende apps open heeft staan. De 3GS heeft ook 'multi-tasking', maar dat is eigenlijk pause-and-resume, met andere woorden: Faal. Kan de maker van de app ook implementeren zonder OS ondersteuning, namelijk snel even de state saven, daar kreeg de app namelijk toen ook al tijd voor, dat is nu niet heel erg veel anders.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

thijsje66 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:29:
[...]

Waar wel bij gezegd moet worden dat de DHD vaak nog een shitload aan multitaskende apps open heeft staan. De 3GS heeft ook 'multi-tasking', maar dat is eigenlijk pause-and-resume, met andere woorden: Faal. Kan de maker van de app ook implementeren zonder OS ondersteuning, namelijk snel even de state saven, daar kreeg de app namelijk toen ook al tijd voor, dat is nu niet heel erg veel anders.
En waarom is dat per se een Faal? Ok, omdat het misschien niet écht echt multi-tasken is maar wat boeit dat? De gebruiker ervaart het zo niet. Heb je dan liever een telefoon die traag wordt en meer energie begint te slurpen omdat er allerlei dingen op de achtergrond écht staan te werken waar je op dat moment toch niet direct iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Lorefice schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:15:
[...]

En waarom is dat per se een Faal? Ok, omdat het misschien niet écht echt multi-tasken is maar wat boeit dat? De gebruiker ervaart het zo niet. Heb je dan liever een telefoon die traag wordt en meer energie begint te slurpen omdat er allerlei dingen op de achtergrond écht staan te werken waar je op dat moment toch niet direct iets aan hebt.
Precies. En ja, dat heb ik graag, Android toestellen kunnen dat meestal wel aan. Ik wil zelf bepalen wat er wel en niet draait in de achtergrond, dat hoeft het OS niet voor me hoeft te doen. Zo traag wordt je telefoon daar niet van, dat valt best mee. Het eerste wat ik doe als ik een iOS device krijg, is jailbreaken en Backgrounder + Proswitcher erop zetten.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Nee ik wou weten waarom jij het exact een faal vindt.

Persoonlijk vind ik die stop-resume techniek interessant omdat:
  1. Ik terug kan komen bij een programma op de manier waarop ik het heb achtergelaten.
  2. Ik niet geconfronteerd word met apps die over hun nek gaan door conflicten met resources.
  3. Het onzichtbaar werkt.
Uiteindelijk zorgt dat systeem er voor dat ik me niets moet aantrekken van de algemene werking en dat is leuk. Ik vraag me ook gewoon af voor hoeveel mensen echt multi-tasken op een mobiel apparaat interessant is en wie dat doet. (Uitgezonderd techneuten.)

Vroeger wou ik ook al die dingen zélf in de hand hebben. Maar ik ben langzaam aan gaan inzien waaroom ikd at graag uit handen wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voordat dit topic uitgroeit tot een iOS vs Android flamewar sluit ik dit topic. Of een iPhone 3GS met iOS of een HTC Desire HD met Android nu wel of niet sneller 'aanvoelt' is niet echt een objectieve vergelijking. We kunnen wel gaan bakkeleien waardoor het komt dat de een sneller of beter is dan de ander, maar het blijft een subjectieve vergelijking. Alleen met objectieve benchmarks zou er kunnen worden aangetoond welk platform sneller is. Aangezien ik dat niet zo snel zie gebeuren gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.