Wat voor ventiel is dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 21:52
Ik heb een steekwagentje gekocht, alleen zit er vreselijk weinig lucht in de banden. Zo weinig dat bij een kleine lading je al op de velgen rijdt. Maar goed, ik gok erop dat dit subforum de meeste kennis zit vwb ventielen.

Bij de benzinepomp bleek dat het geen autoband-ventiel is. En mijn fietspomp past er ook niet op, dus ik krijg er zo geen lucht in. :( Heeft iemand enig idee waar en hoe ik weer lucht in de banden kan krijgen via dit ventiel?

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2jbtr82.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik weet het niet helemaal zeker, maar het ziet er uit als een schrader ventiel. Daar kan je verloop stukjes voor kopen. Als je die er op zet kan je hem oppompen met een fietspomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 07:31

@r!k

It is I, Leclerq

lijkt me een autoband ventiel maar zit dat staafje in het midden neit gewoon muurvast waardoor je hem niet kunt indrukken en er geen lucht in kan?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
* googled even* verifieert even* rent even naar de halfords *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
@r!k schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:00:
lijkt me een autoband ventiel maar zit dat staafje in het midden neit gewoon muurvast waardoor je hem niet kunt indrukken en er geen lucht in kan?
Zoiets dacht ik ook, maar toen ik op het middelste staafje drukte kwam er lucht uit ipv in.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 11:24
Lijkt gewoon een auto ventiel, met rommel erin waarschijnlijk. Gewoon even met een schroevendraaiertje dat pinnetje losdrukken en oppompen.

Edit: hierboven: ja dus, gewoon ventiel voor de autoband.

[ Voor 17% gewijzigd door Jiriki op 02-03-2011 13:03 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:23
Night-Reveller schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:02:
[...]

Zoiets dacht ik ook, maar toen ik op het middelste staafje drukte kwam er lucht uit ipv in.... :(
Dat is de ventielwerking ;)

Als je er zo'n luchtslang bij de benzine pomp op zet wordt dat pinnetje ingedrukt zodat er lucht in kan stromen. Haal je dan de slang eraf dan schiet het pinnetje weer terug zodat de lucht er niet uitkan.

En het is 99% zeker wel een autoventiel, kun je het misschien nog bij een andere benzinepomp proberen? Ik heb ook wel eens gehad dat ik bij een benzinepomp m'n banden niet opgepompt kreeg omdat die nippel van hun zo verrot was dat hij niet goed dat pinnetje indrukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
ThinkPadd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:05:
[...]

Dat is de ventielwerking ;)

Als je er zo'n luchtslang bij de benzine pomp op zet wordt dat pinnetje ingedrukt zodat er lucht in kan stromen. Haal je dan de slang eraf dan schiet het pinnetje weer terug zodat de lucht er niet uitkan.

En het is 99% zeker wel een autoventiel, kun je het misschien nog bij een andere benzinepomp proberen? Ik heb ook wel eens gehad dat ik bij een benzinepomp m'n banden niet opgepompt kreeg omdat die nippel van hun zo verrot was dat hij niet goed dat pinnetje indrukte.
Nou het is het dat ik nog naar de Halfords moest, maar ik ga het denk ik nog een keertje proberen bij de benzinepomp. Voor mijn toerfiets had ik ook een verloopnippel en daarbij moest ik nadat ik gepompt had als de sodemieter het verloopnippel afdraaien, omdat anders de lucht er weer net zo snel uitstroomde. En er zit zo weinig lucht in deze steekwagenbanden dat ik het nog wel een keertje wil proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit is gewoon een autoventiel hoor. Als je de nippel van de pomp er goed op zet dan loopt ie niet leeg.

[edit] liefst wel oppompen met een pomp met speciale nippel hiervoor (bij benzinestation of een pompje kopen bij de fietsenwinkel). Je hebt ook verloopnippels voor bijv. een gewone fietspomp, maar dan gaat het heel zwaar.

[ Voor 53% gewijzigd door Palomar op 02-03-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 18:31
Je moet soms best hard drukken en bij die steekwagentjes duw je in zo'n geval eerder de binnenband naar binnen dan dat je het ventiel indrukt. Ventiel vasthouden als je de pomp erop drukt zou genoeg moeten zijn :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
Ligt er ook aan wat voor compressor gebruikt wordt bij de benzinepomp. Als het zo'n automatische is registreert ie niet dat ie gekoppeld is aan de band als de bandenspanning al te laag is. Je hebt dan wel een knop zodat ie de eerste strook lucht er zo in blaast.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
Krypt schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:16:
Ligt er ook aan wat voor compressor gebruikt wordt bij de benzinepomp. Als het zo'n automatische is registreert ie niet dat ie gekoppeld is aan de band als de bandenspanning al te laag is. Je hebt dan wel een knop zodat ie de eerste strook lucht er zo in blaast.
Klopt, dat was het geval ook bij de pomp die ik destijds geprobeerd heb. Maar die knop heb ik nooit gezien/aan gedacht. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 17:28

Xanax959

relax...

Anders haal je ff zo'n voetpompje bij de halfords?
Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcReN6wpN5Qxte8n5C_0ANEuD4TPnE4Qo-12JNr11bXq_-37ig2T0A&t=1

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 16:23
Xanax959 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:05:
Anders haal je ff zo'n voetpompje bij de halfords?
[afbeelding]
Geef dan iets meer geld uit ga naar een fietsenmaker en koop een beetje goede pomp voor verschillende ventielen (van een merk zoals Pro, BBB, Topeak ofzo). Deze pompen beginnen bij 30 euro maar je zal er voor zowel je fiets als steekkarretje veel plezier van hebben. Incidenteel een autoband ermee oppompen gaat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05
zo ie zo is het niet aan te raden zo'n klein bandje op te pompen bij het benzinestation bij een pomp voor autobanden. Luchtvolumes zijn zo enorm verschillend dat zo'n auto apparaat die band meteen te vol doet, waardoor er direct een klapband of een exploderende velg kan onstaan (oud collega heeft hierdoor eens zijn hand gebroken)

Voetpomp is zeer aan te raden!

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:47

Bestla

M/M -> V/F

Dat ventiel lijkt groter in diameter dan die van een autoband.

Mijn shovelbanden hebben dat ook. Je hebt een verloopje nodig om die op te pompen met een autoventiel luchtpomp zoals die bij benzinestations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
het is een gewoon autoventiel maar doordat hij niet geborgd zit druk je hem eerder de velg in dan dat je het nippeltje indruk om hem op te pompen. heb het later met een voetpomp die ik erop kon draaien gedaan. geen enkel probleem.
Pagina: 1