Hallo,
Ik zit met een kleine queste die mijn ontwikkeling een beetje ophoud.
Na uren zoeken op het internet naar join, group by, merge, concat ben ik ten einde raad en post hier mijn vraag.
Ik heb een result-set die als volgt uitziet:
Dat moet worden samengevoegd op basis van de hoogste waardes van kolom 2 en 3. Het resultaat moet dus worden:
Tevens kan het zijn, dat ook de volgende resultset wordt gegeven:
Dit zou dan moeten worden:
Hierbij is de eerste kolom de verbindende sleutel, en naast 12 zijn er nog 1.000.000 andere id's die op deze manier moeten worden gecombineerd, het gaat dus helaas niet om een simpele samenvoeging van een enkel id.
Zoals eerder aangegeven lukt het mij met niet en na vele pogingen op internet een soort gelijk secenario is het me niet gelukt om tot een oplossing te komen.
Wie kan mij helpen?
Ik zit met een kleine queste die mijn ontwikkeling een beetje ophoud.
Na uren zoeken op het internet naar join, group by, merge, concat ben ik ten einde raad en post hier mijn vraag.
Ik heb een result-set die als volgt uitziet:
code:
1
2
3
4
| 12 | null | 4 12 | 6 | null 12 | 5 | null 12 | null| 2 |
Dat moet worden samengevoegd op basis van de hoogste waardes van kolom 2 en 3. Het resultaat moet dus worden:
code:
1
| 12 | 6 | 4 |
Tevens kan het zijn, dat ook de volgende resultset wordt gegeven:
code:
1
2
| 12 | null | 4 12 | null | 2 |
Dit zou dan moeten worden:
code:
1
| 12 | null | 4 |
Hierbij is de eerste kolom de verbindende sleutel, en naast 12 zijn er nog 1.000.000 andere id's die op deze manier moeten worden gecombineerd, het gaat dus helaas niet om een simpele samenvoeging van een enkel id.
Zoals eerder aangegeven lukt het mij met niet en na vele pogingen op internet een soort gelijk secenario is het me niet gelukt om tot een oplossing te komen.
Wie kan mij helpen?
[ Voor 23% gewijzigd door Depress op 02-03-2011 12:05 ]